![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/12/3/photon27320f72270.jpg?itok=v3s69GvZ)
Οι κατηγορίες εναντίον του Κάρλος Γκον για οικονομικές ατασθαλίες οδήγησε στην απομάκρυνσή του από την ηγεσία των Nissan και Mitsubishi και τροφοδότησε τις αξιώσεις της πρώτης για μεγαλύτερο ρόλο μέσα στη συμμαχία.
Οι Renault και Nissan αποτελούν πολύ σημαντικό κεφάλαιο για την οικονομία των χωρών τους (Γαλλία και Ιαπωνία αντίστοιχα). Η σημασία για την οικονομία των κρατών τους έκαναν τους ηγέτες των δύο χωρών να συζητήσουν σχετικά με το μέλλον του σχήματος Renault – Nissan – Mitsubishi στο πλαίσιο της συνάντησης των 20 μεγαλύτερων οικονομιών του πλανήτη (G20) στην Αργεντινή που έγινε στις 30 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου.
Αυτή τη στιγμή η Renault έχει δεσπόζουσα θέση στη συμμαχία καθώς της ανήκει το 43.4% της Nissan στην οποία ανήκει το 34% της Mitsubishi και το 15% της γαλλικής μάρκας. Με αυτά τα ποσοστά οι Γάλλοι έχουν δικαίωμα ψήφου στη Nissan (και κατ’ επέκταση στη Mitsubishi) αλλά χωρίς να συμβαίνει το αντίθετο.
Πέρα από τη σημασία που έχει η κάθε εταιρεία για την οικονομία της χώρας της ένας ακόμα λόγος που οι ηγέτες των δύο κρατών συζήτησαν σχετικά με τη συμμαχία είναι ότι το 15% της Renault ανήκει στο γαλλικό κράτος κάτι που δημιουργεί ανησυχία στους Ιάπωνες ότι η Γαλλία θα μπορούσε να ελέγξει την οικονομία τους. Μέχρι το 2015 το ποσοστό ήταν 10% και ανέβηκε με εντολή του Μακρόν όταν ήταν υπουργός οικονομικών.
Όσον αφορά τον Κάρλος Γκον η κράτησή του από τις ιαπωνικές αρχές πήρε παράταση 10 ημερών αλλά δεν μπορεί να επεκταθεί περισσότερο. Αν οι Ιάπωνες θέλουν να τον κρατήσουν έγκλειστο θα πρέπει να του απαγγείλουν κατηγορίες ή να τον συλλάβουν για κάποιο νέο έγκλημα ώστε να προφυλακιστεί εκ νέου.
Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι μπορεί ο Γκον να μην είναι πλέον επικεφαλής στις Nissan και Mitsubishi όμως διατηρεί τη θέση του στο τιμόνι της Renault.