![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/12/3/photon27318f72264.jpg?itok=fXLVUAYi)
Είναι γνωστό ότι η Κίνα είναι από τα κράτη που δε διστάζουν να παρακολουθούν τους πολίτες της στην καθημερινότητά τους και κάποια νέα δημοσιεύματα σχετικά με τη συγκέντρωση δεδομένων επιβεβαιώνουν αυτή την άποψη.
Αυτό που δεν ξέραμε μέχρι τώρα και μαθαίνουμε από αυτά τα δημοσιεύματα είναι ότι το κινεζικό κράτος ζητάει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να του δίνουν στοιχεία από όλα τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη χώρα.
Πρόκειται για δεδομένα τα οποία αρχικά μαζεύουν οι κατασκευαστές και στη συνέχεια τα προωθούν σε κυβερνητικούς οργανισμούς. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ο αριθμός των στοιχείων που φτάνουν τα 61 και ότι αποτελούν πολύ προσωπικές πληροφορίες όπως το επίπεδο φόρτισης φόρτισης του αυτοκινήτου και πιθανές βλάβες. Ωστόσο, το πιο ακραίο στοιχείο είναι ότι η κυβέρνηση με αυτά τα δεδομένα μπορεί να βλέπει σε πραγματικό χρόνο πού βρίσκονται τα αυτοκίνητα των πολιτών.
Εκπρόσωποι των αρχών λένε ότι αυτά τα δεδομένα δε συγκεντρώνονται για παρακολούθηση αλλά προκειμένου να βελτιώνεται η δημόσια ασφάλεια, να μελετώνται καλύτερα οι συγκοινωνιακές ανάγκες και να προλαμβάνονται πιθανές απάτες σε κατασκευαστικά έργα.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που στέλνουν δεδομένα στο κράτος φτάνουν τις 200 και ακόμα και αν κάποιες διαφωνούν με αυτή την πρακτική είναι υποχρεωμένες να υπακούσουν στο νομό αν θέλουν να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στη χώρα.