![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/3/17/photon31898f85944.jpg?itok=qD2OtnLt)
Η Κίνα αποτελεί το μεγαλύτερο “εργοστάσιο” του πλανήτη, οπότε η διακοπή κάθε παραγωγικής δραστηριότητας σε μεγάλο μέρος της χώρας, ανάγκασε κάποιες εταιρείες να μεταφέρουν την παραγωγή τους σε άλλες χώρες.
Μια ιαπωνική εταιρεία που παράγει ένα εξάρτημα για το εξωτερικό των Mazda 3 και CX30 αναγκάστηκε να κλείσει το εργοστάσιο στην περιοχή Τσιανγκσού της Κίνας και να αυξήσει κατά 50% την παραγωγή στο εργοστάσιο που έχει στο Μεξικό, στην περιοχή Γκουαναχουάτο. Βέβαια, η μεταφορά από το Μεξικό μέχρι την Ιαπωνία κοστίζει πολύ περισσότερο συγκριτικά με την Κίνα. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αναφέρει ότι μέχρι τώρα το επιπλέον κόστος φτάνει τα 5 εκατομμύρια δολάρια, όμως επειδή η Mazda θέλει να μη σταματήσει η παραγωγή, το έχει επωμιστεί εκείνη.
Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινείται και η Koito Manufacturing, εταιρεία που κατασκευάζει λαμπτήρες LED για αυτοκίνητα. Το εργοστάσιο που έχει στην επαρχία Χουμπέι σταμάτησε τη λειτουργία του λόγω του κορωνοϊού, οπότε εξετάζει τη μεταφορά της παραγωγής σε άλλα εργοστάσια που βρίσκονται σε Βόρεια Αμερική και Ιαπωνία.
Εκτός από τις ανθρώπινες απώλειες, ο κορωνοϊός έχει προκαλέσει πολύ μεγάλο πρόβλημα και στην παγκόσμια οικονομία, η οποία θα χρειαστεί μεγάλο διάστημα για να ανακάμψει πλήρως, ίσως και χρόνια, με τα παραπάνω παραδείγματα να είναι από τις σχετικά εύκολες περιπτώσεις, δεδομένου ότι και οι δύο εταιρείες έχουν εργοστάσια και σε άλλα μέρη.