Είστε εδώ

News

Ηλεκτρικά, κοινόχρηστα και αυτόνομα οχήματα: Πώς τα "βλέπουν" Κινέζοι, Ευρωπαίοι και Αμερικανοί;

του Σωτήριου Χάλλα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι λύσεις διαμοιρασμένης κινητικότητας και οι τεχνολοίες αυτόνομης οδήγησης σημειώνουν σταδιακή πρόοδο σε όλον τον κόσμο, με κάποιες χώρες να τα υποδέχονται περισσότερο "ζεστά" και άλλες, λιγότερο.

Για να υπάρξει καλύτερη εκτίμηση ποια είναι η γνώμη του κοινού, η εταιρεία OC&C Strategy Consultants έκανε μια έρευνα. Τα αποτελέσματά της έδειξαν ότι οι Κινέζοι και οι Ευρωπαίοι είναι πιο θετικοί απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, ενώ οι Αμερικανοί λιγότερο.

Συγκεκριμένα, στην Κίνα το 90% απάντησε ότι θα σκεφτόταν, θα ήταν πιθανό ή ακόμα και σίγουρο ότι θα αγόραζε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Πάνω στο ίδιο ζητούμενο, οι ερωτηθέντες σε Γερμανία, Γαλλία και Βρετανία απάντησαν το ίδιο με τους Κινέζους, με τα ποσοστά να κυμαίνονται από 64% μέχρι 77%. Αντίθετα, όταν το ερώτημα τέθηκε στους Αμερικανούς, αυτοί που απάντησαν θετικά ήταν περίπου οι μισοί.

Οι Κινέζοι ήταν θετικοί και στις λύσεις διαμοιρασμένης κινητικότητας (όπως η ύπαρξη κοινόχρηστων αυτοκινήτων) με το ποσοστό να φτάνει και σε αυτή την περίπτωση το 90%. Από την άλλη, οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί δε βλέπουν θετικά αυτές τις λύσεις και είναι υπέρ της αγοράς αυτοκινήτου, αφού το θεωρούν ακόμα σύμβολο καταξίωσης, ενώ το βρίσκουν πιο βολική και αξιόπιστη λύση, σε σχέση με τα κοινόχρηστα αυτοκίνητα.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και σε ό,τι αφορά τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης, με το ένα τρίτο των Ευρωπαίων και των Αμερικανών να δηλώνουν ότι δεν εμπιστεύονται αυτού του είδους τα συστήματα, σε αντίθεση με τους Κινέζους στους οποίους το αντίστοιχο ποσοστό είναι μόλις 4%.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.