Είστε εδώ

News

Ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα: Πώς τα αντιμετωπίζει το ευρύ κοινό;

του Σωτήριου Χάλλα

Τα αμιγώς ηλεκτρικά και τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα είναι το μέλλον των μετακινήσεων σύμφωνα με τις εταιρείες του κλάδου, όμως τι γνώμη έχει το ευρύ κοινό για αυτές τις δύο τεχνολογίες;

Σύμφωνα με την έρευνα JD Power’s Mobility Confidence Index Study στην οποία συμμετείχαν 5.000 καταναλωτές, φάνηκε ότι είναι μεγάλο το ποσοστό που ακόμα αντιμετωπίζει με δυσπιστία τις εξελίξεις στον τομέα των αυτοκινήτων.

Όσον αφορά τα αυτόνομα οχήματα ο δείκτης εμπιστοσύνης ήταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, φτάνοντας μέχρι το 36%. Σημαντικός παράγοντας είναι το γεγονός ότι οι περισσότεροι δε νιώθουν άνετα να μετακινηθούν με ένα αυτοκίνητο που κινείται μόνο του, ενώ αισθάνονται φόβο και όταν πρόκειται να μοιραστούν το δρόμο με τέτοιου είδους οχήματα. Βασικές ανησυχίες των περισσότερων είναι σε ποσοστό 71% η μη ωριμότητα της σχετικής τεχνολογίας, σε ποσοστό 57% ο κίνδυνος προσβολής των ηλεκτρονικών συστημάτων από κακόβουλο λογισμικό και σε ποσοστό 55% το νομικό πλαίσιο σε περίπτωση ατυχήματος.

Καλύτερη είναι η εικόνα γύρω από τα ηλεκτρικά αφού ο ανάλογος δείκτης είναι στο 55%. Παρά τις θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις που το κοινό αναγνωρίζει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βασικά εμπόδια στην αγορά ενός είναι η άγνωστη αξιοπιστία, η μέτρια αυτονομία και η έλλειψη σταθμών φόρτισης. Η πλειοψηφία απάντησε ότι θέλει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να έχει αυτονομία τουλάχιστον 320 χιλιομέτρων και ότι δεν επιθυμεί να περιμένει πάνω από 30 λεπτά για μια φόρτιση.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.