Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων αυξήθηκαν σημαντικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση το τέταρτο τρίμηνο του 2019, καταφέρνοντας να πετύχουν μερίδιο 4.4% επί των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από το συνεταιρισμό ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων η ζήτηση για αυτοκίνητα που μπορούν να μπουν στην πρίζα αυξήθηκε κατά 81.3% στους τελευταίους τρεις μήνες του προηγούμενου έτους, φτάνοντας συνολικά τις 156.805 μονάδες. Αν εξετάσουμε την αύξηση της ζήτησης ξεχωριστά για τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά, τα ποσοστά είναι 77.9% και 86.4%, αντίστοιχα.
Όσον αφορά τα υβριδικά μοντέλα, αποτελούν την πλειοψηφία των μοντέλων που δεν κινούνται αποκλειστικά με βενζίνη ή πετρέλαιο, με τις πωλήσεις να φτάνουν τις 252.371 μονάδες στην περίοδο που εξετάζουμε, σημειώνοντας αύξηση 69.2% σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2018.
Τα νούμερα αυτά αποτελούν ρεκόρ για τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα, ενώ βρίσκονται κοντά στις ανάγκες των εταιρειών. Τι εννοούμε. Λόγω των πιο αυστηρών προδιαγραφών ρύπων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει μέσα στο 2020 να πετύχουν το 5% των πωλήσεών τους να αποτελείται από ηλεκτρικά μοντέλα, στόχος ο οποίος δείχνει εφικτός μετά το 4.4% του 2019.
Από την άλλη, σε ευρωπαϊκό επίπεδο πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις των diesel κατά 3.7%, φτάνοντας το 1 εκατομμύριο μονάδες και κατακτώντας μερίδιο πωλήσεων 29.5%. Ωστόσο, σε κάποιες αγορές σημειώθηκε άνοδος. Οι κυριότερες ήταν οι Γαλλία (+7.3%), Γερμανία (+4.3%), Ρουμανία (+31.1%), Σουηδία (+30.5%), Ουγγαρία (+18.4%), Βέλγιο (+17.7%) και Σλοβενία (+18.2%).
Τέλος, οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων μοντέλων αυξήθηκαν κατά 11.9%, με το μερίδιό τους επί των συνολικών πωλήσεων να φτάνει το 57.3%.