Μέχρι και τις 100.000 μπορεί να φτάσουν οι χαμένες θέσεις εργασίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία, καθώς ο κορωνοϊός έχει προκαλέσει σημαντική πτώση των πωλήσεων, τόσο στην ίδια τη χώρα, όσο και στην Ευρώπη γενικότερα.
Μάλιστα, εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η μείωση στην παραγωγή νέων αυτοκινήτων μπορεί να αγγίξει τα 1.3 εκατομμύρια οχήματα, πέφτοντας στα 3.8 εκατομμύρια για το 2020, σε σχέση με τα 5.1 εκατομμύρια που βγήκαν από τις γραμμές παραγωγής το 2019.
Ο τομέας της κατασκευής και συναρμολόγησης οχημάτων στη Γερμανία είναι από τους μεγαλύτερους και απασχολεί συνολικά περίπου 830.000 εργαζόμενους, οπότε αν αυτός ο αριθμός μειωθεί κατά 100.000, ποσοστιαία μεταφράζεται σε πτώση της τάξης του 12%. Πρόκειται για σημαντικό πλήγμα για τους εργαζόμενους και τις οικογένειές τους, για τον κλάδο αλλά και την οικονομία της χώρας γενικότερα.
Προκειμένου να συγκρατηθεί η πτώση των πωλήσεων, υπάρχουν προτάσεις όπως η παροχή μεγαλύτερης επιδότησης από την κυβέρνηση σε όσους διαθέτουν πετρελαιοκίνητο όχημα και θέλουν να το αντικαταστήσουν με κάποιο ηλεκτρικό ή υβριδικό. Με αυτόν τον τρόπο θα συνεχίσουν να πωλούνται αυτοκίνητα, ενώ παράλληλα θα μειωθεί η παρουσία των diesel που τόσο έντονα έχουν κατηγορηθεί τα τελευταία χρόνια.
Σίγουρα σε περιπτώσεις όπως του κορωνοϊού ο πρώτος τομέας που έχει σημασία είναι ο ανθρώπινος - υγειονομικός, όμως δεν πρέπει να παραβλέπουμε και τον οικονομικό.