Είστε εδώ

News

Ευρωπαϊκή Ένωση: Τι γίνεται με τους ρύπους;

του Σωτήριου Χάλλα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ορίσει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει μέχρι το τέλος του 2020, να έχουν ρίξει τον μέσο όρο εκπομπών των αυτοκινήτων που πουλάνε σε τιμή μικρότερη ή ίση των 95 γρ./χλμ.

Άραγε πόσο κοντά ή μακριά βρίσκονται οι εταιρείες από αυτόν το στόχο;

Η Ευρωπαϊκή Αρχή Περιβάλλοντος δημοσίευσε στοιχεία σχετικά με τις εκπομπές των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στις 27 χώρες της Ένωσης, αλλά και τη Βρετανία. Τα στοιχεία αφορούν το 2018 και δείχνουν ότι αντί να υπάρχει πτωτική τάση, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, καθώς παρατηρήθηκε αύξηση για δεύτερη συνεχή χρονιά, με τον μέσο όρο να διαμορφώνεται στα 120.8 γρ./χλμ., 2 μονάδες περισσότερες από το 2017.

Με αυτή την αφορμή η Ευρωπαϊκή Αρχή Περιβάλλοντος προειδοποιεί τις εταιρείες ώστε να εντείνουν τις προσπάθειές τους για επίτευξη του στόχου, σε διαφορετική περίπτωση θα επιβάλει πολύ μεγάλα πρόστιμα.

Οι αιτίες αύξησης του μέσου όρου των εκπομπών CO2 είναι δύο. Η πρώτη αφορά είναι το dieselgate, το οποίο μείωσε τις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μοντέλων και αύξησε εκείνες των βενζινοκίνητων (οι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα). Η δεύτερη αιτία είναι η συνε3χώς αυξανόμενη των SUV και crossover μοντέλων, τα οποία λόγω αυξημένου βάρους αλλά και αεροδυναμικών αντιστάσεων, καταναλώνουν εκ των πραγμάτων περισσότερο καύσιμο, άρα έχουν και περισσότερες εκπομπές.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει την επέκταση των μέτρων περιορισμού των αέριων ρύπων και στις οδικές μεταφορές, ώστε να προστατεύσει πιο αποτελεσματικά το περιβάλλον.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.