Είστε εδώ

News

Έρευνα κόστους για τη χρήση του αυτοκινήτου : Η Ελλάδα στην 7η θέση

του Γιάννη Κανουπάκη

Στην 7η καλύτερη θέση ανάμεσα σε 24 ευρωπαϊκές χώρες, όσον αφορά το χαμηλότερο κόστος χρήσης αυτοκινήτου, κατέχει η Ελλάδα.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της LeasePlan, o δείκτης κόστους χρήσης αυτοκινήτου (CarCost Index) δείχνει ευρέως αποκλίνουσες συνολικές δαπάνες στην Ευρώπη, που συνδέονται κυρίως με την απόσβεση και τη φορολογία. Προκύπτει, επίσης, ότι υπάρχει ισχυρή συσχέτιση μεταξύ του υψηλού συνολικού κόστους και των υψηλών τελών κυκλοφορίας / ΦΠΑ (φόρος προστιθέμενης αξίας) και στους δύο τύπους οχημάτων για τις ακριβότερες χώρες (Ιταλία, Σκανδιναβικές χώρες και τις Κάτω Χώρες) και αντίστροφα για τις φθηνότερες χώρες, οι οποίες φορολογούνται λιγότερο (Ουγγαρία, Τσεχία, Ρουμανία).

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της LeasePlan, μεταξύ των ευρωπαίων ιδιοκτητών αυτοκινήτων, οι Νορβηγοί είναι αυτοί που πληρώνουν τα περισσότερα για να οδηγούν ένα αυτοκίνητο, φτάνοντας τα €708 ανά μήνα και πληρώνοντας σχεδόν τα διπλάσια για τη βενζίνη του αυτοκινήτου τους, σε σύγκριση με τους Ούγγρους, οι οποίοι πληρώνουν €364 σε μηνιαία βάση. Η Ελλάδα είναι η 7η φθηνότερη χώρα, με τους Έλληνες οδηγούς να πληρώνουν €459 το μήνα για βενζινοκίνητα και 423€ για τα diesel. Η Ολλανδία είναι η πιο ακριβή χώρα για τους οδηγούς diesel αυτοκινήτων, καθώς οι Ολλανδοί κατά μέσο όρο ξοδεύουν €695 ανά μήνα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματά τους, ενώ η Ουγγαρία είναι η φθηνότερη, χώρα με τα έξοδα για τα diesel αυτοκίνητα να ανέρχονται σε €369 το μήνα.

Στην Ευρώπη, εξ άλλου, το μέσο κόστος χρήσης ενός μικρού έως μεσαίου αυτοκινήτου μπορεί να ποικίλει μέχρι και €344 ανά μήνα. Οι τρεις πιο ακριβές χώρες για την οδήγηση ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου είναι η Νορβηγία (€ 708), η Ιταλία (€ 678) και η Δανία (€ 673). Στην κατάταξη των ακριβότερων χωρών diesel αυτοκίνητου πρώτη έρχεται η Ολλανδία (€ 695), ακολουθούμενη από τη Φινλανδία (€ 684) και τη Νορβηγία (€ 681). Είναι αξιοσημείωτο ότι στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπως η Ουγγαρία, η Τσεχία και τη Ρουμανία, το κόστος της οδήγησης ενός βενζινοκίνητου και diesel αυτοκινήτου είναι σημαντικά χαμηλότερο, ξεκινώντας από €369 το μήνα.

Σημειώνεται ότι ο Δείκτης CarCost της LeasePlan βασίζεται στο σύνολο των στοιχείων που αποτελούν το κόστος χρήσης οχημάτων στη μικρή και τη μεσαία κατηγορία, όπως Renault Clio, Opel Corsa, Volkswagen Golf και Ford Focus και συγκρίνει τα πιο σημαντικά, όπως η τιμή αγοράς, το κόστος απόσβεσης, οι επισκευές και η συντήρηση, η ασφάλιση, οι φόροι και τα έξοδα καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων των χειμερινών ελαστικών, όπου απαιτούνται από το νόμο. Η ανάλυση βασίζεται στα τρία πρώτα χρόνια λειτουργικού κόστους και αφορούν ετήσια κάλυψη 20.000 χιλιομέτρων.

Το κόστος απόσβεσης, τέλος, είναι ο βασικότερος παράγοντας που συμβάλλει στο συνολικό κόστος της ιδιοκτησίας αυτοκινήτων. Στην Ευρώπη, το μέσο κόστος απόσβεσης για μικρά και μεσαία αυτοκίνητα αντιπροσωπεύει το 37% του συνολικού κόστους. Τα τέλη κυκλοφορίας και ο ΦΠΑ αντιστοιχούν στο 20%, ενώ το κόστος των καυσίμων στο 16% του συνολικού κόστους ενός αυτοκινήτου ανά μήνα. Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν σχετικά μικρή επιρροή επί των εξόδων, καθώς το 84% του συνόλου αυτών είναι σταθερό. Το χαμηλό συνολικό κόστος που παρατηρείται στην Ουγγαρία οφείλεται κυρίως στη χαμηλότερη, από το μέσο όρο, τιμή αγοράς, η οποία επηρεάζει θετικά τις δαπάνες απόσβεσης.

Στις 6 από τις 24 ευρωπαϊκές χώρες που μελετήθηκαν, η οδήγηση diesel αυτοκινήτων είναι ακριβότερη από την οδήγηση ενός βενζινοκίνητου αυτοκινήτου. Παρόλο που η τιμή της αντλίας για τα diesel οχήματα είναι φθηνότερη σε σχέση με την τιμή της βενζίνης, άλλοι παράγοντες όπως ακριβότεροι φόροι, ασφάλιση ή το κόστος συντήρησης, εξηγούν γιατί το συνολικό κόστος των diesel οχημάτων σε ορισμένες χώρες είναι υψηλότερο.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.