Είστε εδώ

News

Διεθνής Αμνηστία: Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι "πράσινα";

του Σωτήριου Χάλλα

Αυτές τις μέρες πραγματοποιείται στο Όσλο η διάσκεψη Nordic Electric Vehicle (EV) Summit της οποίας βασικό θέμα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πόσο πράσινα είναι στην πραγματικότητα και τι μπορεί να γίνει ώστε να μειωθούν οι επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.

Παρούσα στη διάσκεψη είναι και η Μη Κυβερνητική Οργάνωση, Διεθνής Αμνηστία, η οποία αναφέρει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι τόσο φιλικά προς το περιβάλλον όσο πιστεύει μεγάλη μερίδα του κοινού.

Η παραγωγή της συντριπτικής πλειοψηφίας των μπαταριών γίνεται στην Κίνα, την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα όπου μεγάλο ποσοστό του ηλεκτρισμού παράγεται με τη χρήση συμβατικών καυσίμων. Για την κατασκευή κάθε μπαταρίας απαιτείται σημαντική ποσότητα ενέργειας  με συνέπεια να εκλύονται και πολλοί ρύποι.

Επιπλέον, για την κατασκευή των μπαταριών χρειάζονται ορυκτά όπως κοβάλτιο, μαγγάνιο και λίθιο, σημαντικό μέρος της εξόρυξης των οποίων γίνεται υποθαλάσσια, διαδικασία που έχει επιπτώσεις στο περιβάλλον των θαλασσών και στη βιοποικιλότητα.

Ακόμα ένα πρόβλημα με τις μπαταρίες είναι το πού πηγαίνουν όταν τελειώσει ο κύκλος ζωής τους. Η Διεθνής Αμνηστία καλεί τις εταιρείες να πάρουν μέτρα ώστε να βεβαιωθούν ότι η απόρριψη των μπαταριών γίνεται με περιβαλλοντικά ορθούς τρόπους καθώς η μη ελεγχόμενη απόρριψή τους μολύνει το χώμα, το νερό και τον αέρα με επικίνδυνα για τον άνθρωπο στοιχεία.

Ωστόσο, εκτός από το περιβαλλοντικό πρόβλημα των μπαταριών η Διεθνής Αμνηστία αναφέρει και το “ηθικό πρόβλημα”. Αυτό έχει να κάνει και πάλι με την εξόρυξη των απαιτούμενων για την κατασκευή τους υλικών.

Συγκεκριμένα, έχουν παρατηρηθεί πάρα πολλές περιπτώσεις παιδικής εργασίας σε ορυχεία κοβαλτίου στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (εκεί βρίσκονται σχεδόν τα μισά αποθέματα του πλανήτη σε κοβάλτιο) αλλά και σε άλλες χώρες. Σε έναν έλεγχο που είχε γίνει το 2016 είχαν εντοπιστεί παιδιά αλλά και ενήλικες να σκάβουν με τα χέρια για να εξορύξουν κοβάλτιο.

Σε ανάλογο μήκος κύματος κινείται και η εξόρυξη λιθίου η οποία σε μεγάλο ποσοστό γίνεται στην Αργεντινή. Το πρόβλημα είναι ότι τα έργα εξόρυξης αναπτύσσονται κοντά σε περιοχές των αυτοχθόνων πληθυσμών χωρίς τη συγκατάθεσή τους και χωρίς να ενημερώνονται κατάλληλα για την πιθανή μόλυνση του νερού που καταναλώνουν.

Η Διεθνής Αμνηστία ζήτησε από τις εταιρείες κατασκευής μπαταριών στο πλαίσιο της διάσκεψης, να δεσμευτούν ότι μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια θα κατασκευάζουν μπαταρίες απαλλαγμένες από αυτό το ηθικό πρόβλημα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.