![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/2/21/photon31637f85059.jpg?itok=opHZl0cd)
Πριν μερικές εβδομάδες αποκαλύφτηκε το νέο Leon, ενώ τώρα ήρθε η ώρα για την ισχυρότερη έκδοση του, η οποία για πρώτη φορά φέρει το σήμα της Cupra, της αυτόνομης πλέον εταιρείας επιδόσεων της Seat.
Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε το νέο Cupra Leon, το οποίο θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία του. Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι η τελευταία γενιά του Leon Cupra συνολικά είχε πετύχει 44.000 πωλήσεις. Ο διάδοχος του σχεδιαστικά, όπως είναι λογικό, βασίζεται στο νέο Leon, όμως εκπέμπει ακόμα περισσότερο δυναμισμό.
Το νέο Cupra Leon θα διατίθεται με hatchback αμάξωμα, αλλά και με το πρακτικότερο Sportstourer. Σε σύγκριση με το νέο Leon το Cupra Leon ξεχωρίζει με τον επιθετικότερο σχεδιαστικά εμπρός προφυλακτήρα, τη διαφοροποιημένη γρίλια της μάσκας, τα πλευρικά μαρσπιέ, τον πίσω διαχύτη και τις τετραγωνισμένες ή διπλές στρογγυλές εξατμίσεις. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι μειωμένη κατά 20-25 χλστ., το κέντρο βάρους είναι χαμηλότερο, τοποθετήθηκε σπορ ανάρτηση και φρένα της Brembo.
Οι χάλκινες πινελιές στις ζάντες επεκτείνονται και στο εσωτερικό του νέου Cupra Leon, καθώς τις συναντάμε στις ραφές, στο περίγραμμα των αεραγωγών και στο τριάκτινο τιμόνι με την επίπεδη βάση. Ας σταθούμε λίγο στο τιμόνι, το οποίο διαθέτει ενσωματωμένο το κουμπί ενεργοποίησης του κινητήρα και το κουμπί με το λογότυπο της Cupra για τις εναλλαγές των προγραμμάτων οδήγησης (Comfort, Sport, Cupra, Individual).
Σπορ αύρα δημιουργούν επίσης τα μπάκετ εμπρός καθίσματα και τα αλουμινένια πεντάλ. Το «παρών» δίνει φυσικά η κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10.25 ιντσών.
Πλούσια είναι η γκάμα κινητήρων του νέου Cupra Leon, καθώς περιλαμβάνει συνολικά τρεις επιλογές. Ο δίλιτρος TSI βενζινοκινητήρας είναι σε θέση να παράγει 245 ίππους και 370 Nm ροπής ή 300 ίππους και 400 Nm ροπής ή 310 ίππους και 400 Nm ροπής (αποκλειστικά για το Cupra Leon Sportstourer σε συνδυασμό με τετρακίνηση).
Από πλευράς επιδόσεων προς το παρόν γνωρίζουμε μόνο ότι το νέο Cupra Leon θα μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5 δευτ. και ότι η μέγιστη ταχύτητα του θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Για πρώτη φορά το κορυφαίο Leon αποκτά και plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο απαρτίζεται από βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13 kWh.
Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται με σύνδεση καλωδίου και διαρκεί περίπου 3.5 ώρες από 3.6kW AC Wall box ή έξι ώρες από παροχή ρεύματος 230V. Πλήρως φορτισμένη η μπαταρία υπόσχεται αυτονομία 60 χλμ. (μέτρηση WLTP) αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Συνδυαστικά το plug-in υβριδικό Cupra Leon παράγει 245 ίππους και 400 Nm ροπής.
Τέλος, να πούμε ότι το νέο Leon Cupra σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και θα κατασκευάζεται στη Βαρκελώνη, συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις του Μαρτορέλ, ενώ το λανσάρισμα του θα ξεκινήσει αργότερα εντός του έτους, αν και το βιβλίο των προ-παραγγελιών του έχει ήδη ανοίξει.