![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/3/9/photon24479f63880.jpg?itok=E3ezsCK5)
Στο Σαλόνι της Γενεύης η διοργανώτρια αρχή της Formula E παρουσιάζει το νέο μονοθέσιο που θα χρησιμοποιούν από το 2019 όλες οι ομάδες και στο οποίο υπάρχουν πολλές αλλαγές σε σχέση με το σημερινό.
Η πρώτη ψηφιακή παρουσίαση του νέου μονοθεσίου είχε γίνει τον Ιανουάριο και μπορείτε να τη δείτε πατώντας εδώ.
Το πρώτο που παρατηρεί κάποιος κοιτάζοντάς το είναι ότι πλέον ο σχεδιασμός του ξεφεύγει από αυτό που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε αγώνες μονοθεσίων και έχει γίνει πιο “διαστημικός” ενώ το παρών δίνει και το σύστημα Halo που από φέτος θα βλέπουμε και στη Formula 1. Όπως είπε και το αφεντικό της Formula E “το καινούριο μονοθέσιο κάνει τη Formula E να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα πρωταθλήματα μονοθεσίων. Όταν ο κόσμος θα το βλέπει, θα καταλάβει ότι πρόκειται για τη Formula E, ότι πρόκειται για το μέλλον”.
Ωστόσο, μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί το τεχνικό κομμάτι. Αρχικά, μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια η τεχνολογία των μπαταριών έχει εξελιχτεί τόσο πολύ που από του χρόνου οι οδηγοί δε θα χρειάζεται να αλλάζουν μονοθέσιο στη μέση του αγώνα αφού η αποθηκευμένη ισχύς θα είναι αρκετή για όλη τη διάρκειά του. Μάλιστα, εκτός από μεγαλύτερη αυτονομία, το νέο μονοθέσιο θα έχει και μεγαλύτερη ισχύ.
Οι διαστάσεις του μονοθεσίου είναι 5.160 χλστ. μήκος, 1.770 χλστ. πλάτος και 1.050 χλστ. ύψος κάτι που το κάνει πιο μακρύ και πιο ψηλό από τα μονοθέσια της Formula 1 αλλά με μικρότερο πλάτος και μεταξόνιο. Η μπαταρία ζυγίζει 385 κιλά και σε συνδυασμό με τον οδηγό το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου δε θα πρέπει να είναι μικρότερο από 900 κιλά.
Σημαντική υστέρηση σε σχέση με τη Formula 1 υπάρχει και στον τομέα της απόδοσης αφού η μέγιστη ιπποδύναμη θα φτάνει τους 340 ίππους αλλά σε συνθήκες αγώνα θα είναι μειωμένη στους 272. Το 0-100 χλμ./ώρα θα χρειάζεται 2.8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα θα φτάνει τα 280 χλμ./ώρα.
Η Michelin έχει σχεδιάσει νέα ελαστικά τα οποία προσφέρουν περισσότερη πρόσφυση με μικρότερη αντίσταση κύλισης ενώ τα φρένα κατασκευάζονται από την Brembo.