Είστε εδώ

Motorshow

Formula E: Ριζικές αλλαγές στο νέο μονοθέσιο

του Σωτήριου Χάλλα

Στο Σαλόνι της Γενεύης η διοργανώτρια αρχή της Formula E παρουσιάζει το νέο μονοθέσιο που θα χρησιμοποιούν από το 2019 όλες οι ομάδες και στο οποίο υπάρχουν πολλές αλλαγές σε σχέση με το σημερινό.

Η πρώτη ψηφιακή παρουσίαση του νέου μονοθεσίου είχε γίνει τον Ιανουάριο και μπορείτε να τη δείτε πατώντας εδώ.

Το πρώτο που παρατηρεί κάποιος κοιτάζοντάς το είναι ότι πλέον ο σχεδιασμός του ξεφεύγει από αυτό που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε αγώνες μονοθεσίων και έχει γίνει πιο “διαστημικός” ενώ το παρών δίνει και το σύστημα Halo που από φέτος θα βλέπουμε και στη Formula 1. Όπως είπε και το αφεντικό της Formula E “το καινούριο μονοθέσιο κάνει τη Formula E να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα πρωταθλήματα μονοθεσίων. Όταν ο κόσμος θα το βλέπει, θα καταλάβει ότι πρόκειται για τη Formula E, ότι πρόκειται για το μέλλον”.

Ωστόσο, μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί το τεχνικό κομμάτι. Αρχικά, μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια η τεχνολογία των μπαταριών έχει εξελιχτεί τόσο πολύ που από του χρόνου οι οδηγοί δε θα χρειάζεται να αλλάζουν μονοθέσιο στη μέση του αγώνα αφού η αποθηκευμένη ισχύς θα είναι αρκετή για όλη τη διάρκειά του. Μάλιστα, εκτός από μεγαλύτερη αυτονομία, το νέο μονοθέσιο θα έχει και μεγαλύτερη ισχύ.

Οι διαστάσεις του μονοθεσίου είναι 5.160 χλστ. μήκος, 1.770 χλστ. πλάτος και 1.050 χλστ. ύψος κάτι που το κάνει πιο μακρύ και πιο ψηλό από τα μονοθέσια της Formula 1 αλλά με μικρότερο πλάτος και μεταξόνιο. Η μπαταρία ζυγίζει 385 κιλά και σε συνδυασμό με τον οδηγό το ελάχιστο βάρος του μονοθεσίου δε θα πρέπει να είναι μικρότερο από 900 κιλά.

Σημαντική υστέρηση σε σχέση με τη Formula 1 υπάρχει και στον τομέα της απόδοσης αφού η μέγιστη ιπποδύναμη θα φτάνει τους 340 ίππους αλλά σε συνθήκες αγώνα θα είναι μειωμένη στους 272. Το 0-100 χλμ./ώρα θα χρειάζεται 2.8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα θα φτάνει τα 280 χλμ./ώρα.

Η Michelin έχει σχεδιάσει νέα ελαστικά τα οποία προσφέρουν περισσότερη πρόσφυση με μικρότερη αντίσταση κύλισης ενώ τα φρένα κατασκευάζονται από την Brembo.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.