Είστε εδώ

F1

Σαουδική Αραβία: Μπαίνει στην F1 κάνοντας εντύπωση

του Σωτήριου Χάλλα

Η Σαουδική Αραβία θέλει να αποτελέσει έναν από τους σταθμούς του πρωταθλήματος της Formula 1 και μάλιστα σχεδιάζει με έναν άκρως εντυπωσιακό τρόπο.

Οι Σαουδάραβες σχεδιάζουν να δημιουργήσουν σε απόσταση μίας ώρας από την πρωτεύουσα Ριάντ και σε περιοχή με βουνά, μία πόλη η οποία στο σύνολό της θα είναι ένα μεγάλο πάρκο διασκέδασης, με την ονομασία Qiddiya.

Ένα από τα πλάνα τους για αυτή τη νέα πόλη περιλαμβάνει τη δημιουργία μίας πίστας η οποία θα μπορεί να φιλοξενήσει όλους τους αγώνες που γίνονται υπό τη σκέπη της FIA, συμπεριλαμβανομένης και της Formula 1. Ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι θέλουν η πίστα που θα δημιουργήσουν να είναι η μεγαλύτερη του πρωταθλήματος, ξεπερνώντας ακόμα και εκείνη του Βελγίου στο Spa, της οποίας το μήκος είναι 7.004 χλμ.

Επιπλέον, αναφέρουν ότι κατά τη διάρκεια του γύρου θα υπάρχουν και πολλές υψομετρικές διαφορές, στοιχείο που συναρπάζει τόσο τους οδηγούς όσο και τους θεατές.

Εκτός από το τεχνικό κομμάτι, η Σαουδική Αραβία εντυπωσιάζει και με τα χρήματα που προτίθεται να δώσει ώστε να αποκτήσει το δικαίωμα να διοργανώνει αγώνα, καθώς η προσφορά που έγινε κάνει λόγο για 50 εκατομμύρια ανά έτος. Αν προχωρήσει η συμφωνία με τη Liberty Media πρόκειται για χρήματα που έρχονται ως θείο δώρο για την εταιρεία που διαχειρίζεται τη Formula 1, αφού το τελευταίο διάστημα σχεδόν όλες οι πίστες ζητάνε να επαναδιαπραγματευτούν τους όρους τα συμβόλαιά τους, καταλήγοντας να μειώσουν το παράβολο συμμετοχής.

Η Σαουδική Αραβία τα τελευταία χρόνια έχει δείξει ενδιαφέρον γενικότερα για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό αφού διοργανώνει το εναρκτήριο Γκραν Πρι της Formula E στην πόλη Ντιρίγια ενώ από το 2020 στο έδαφός της θα διοργανώνεται εξ’ ολοκλήρου και το ράλι Ντακάρ.

Το μοναδικό πιθανό εμπόδιο ανάμεσα στη Σαουδική Αραβία και τη διοργάνωση ενός αγώνα της Formula 1 θα μπορούσε να είναι το Μπαχρέιν, καθώς το μικρό κρατίδιο έχει δικαίωμα άσκησης βέτο όσον αφορά τη διεξαγωγή αγώνων της F1 στην ευρύτερη περιοχή, προνόμιο που κρατάει από την εποχή του Μπέρνι Έκλεστον, όμως οι δύο χώρες έχουν καλές σχέσεις μεταξύ τους, οπότε κατά πάσα πιθανότητα δε θα δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα.

Οι πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι ίσως ο πρώτος αγώνας να γίνει το 2021 όμως το 2022 μοιάζει πιο ρεαλιστικός στόχος, δεδομένου του πόσο μεγάλο είναι το project που σχεδιάζει η Σαουδική Αραβία.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.