![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/10/24/photon30351f81624.jpg?itok=-lLe6N5N)
Δε λέει να σταθεροποιηθεί με τίποτα η κατάταξη για το ιαπωνικό Γκραν Πρι, αφού με απόφαση της FIA οι οδηγοί της Renault αποκλείστηκαν από τα τελικά αποτελέσματα.
Αιτία αυτής της απόφασης ήταν η χρήση από τη γαλλική ομάδα ενός συστήματος το οποίο ρύθμιζε αυτόματα (σχεδόν) την κατανομή της πέδησης
Μετά τον αγώνα στη Σουζούκα η Racing Point κατέθεσε στην FIA ένα φάκελο 12 σελίδων, όπου κατηγορούσε τη Renault για χρήση ενός συστήματος το οποίο ρύθμιζε την κατανομή πέδησης, ανάλογα σε ποιο σημείο της πίστας βρισκόταν ο οδηγός.
Η ομοσπονδία εξέτασε αυτόν το φάκελο και έκρινε ότι έπρεπε ασχοληθεί με το θέμα, οπότε ζήτησε από τηn ομάδα τα τιμόνια και τις ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου των Ρικιάρντο και Χούλκενμπεργκ ώστε να τα εξετάσει.
Μετά τον έλεγχο, λοιπόν, βρέθηκε ότι η Renault όντως χρησιμοποίησε κάποιο σύστημα, όμως η τιμωρία της δεν οφείλεται άμεσα σε αυτό.
Ουσιαστικά αυτό το σύστημα κατάφερνε να ερμηνεύσει με τέτοιο τρόπο τους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε να μην είναι παράνομο, όμως εκτός από τα τεχνικά κομμάτια, οι κανονισμοί έχουν και άλλα πεδία. Σε ένα από αυτά, λοιπόν, αναφέρεται ξεκάθαρα ότι ο οδηγός πρέπει να οδηγεί μόνος του, χωρίς βοήθεια από έξω ή από κάποιο ηλεκτρονικό ή άλλου είδους σύστημα.
Αυτό είναι και η αιτία που οι Γάλλοι αποκλείστηκαν από τα αποτελέσματα του ιαπωνικού Γκραν Πρι. Το σύστημά τους τεχνικά δεν ήταν παράνομο, όμως βοηθούσε τον οδηγό μειώνοντας τις φορές που έπρεπε να ασχοληθεί με τη ρύθμιση της κατανομής πέδησης, οπότε να συγκεντρωθεί περισσότερο σε αυτή καθ’ αυτή την οδήγηση.
Μετά τον αποκλεισμό των Ρικιάρντο και Χούλκενμπεργκ που είχαν τερματίσει στις θέσεις 6 και 10, η νέα κατάταξη της βαθμολογούμενης δεκάδας είναι. Μπότας, Φέτελ Χάμιλτον, Άλμπον, Σάινθ, Λεκλέρκ, Γκασλί, Πέρεθ, Στρολ και Κβίατ.
Η Renault έχει δικαίωμα να κάνει έφεση μέχρι τις 10 το πρωί ώρα Μεξικού (6 το απόγευμα, ώρα Ελλάδας).