![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/10/24/photon30362f81676.jpg?itok=VWe-PAAk)
Η Renault τιμωρήθηκε από την FIA, η οποία της αφαίρεσε όλους τους βαθμούς που είχε κατακτήσει στο ιαπωνικό Γκραν Πρι, επειδή βρέθηκε να έχει τοποθετήσει στα μονοθέσιά της ένα σύστημα το οποίο βοηθούσε τους οδηγούς στη ρύθμιση της κατανομής πέδησης.
Η καταγγελία σχετικά με την ύπαρξη αυτού του συστήματος έγινε από την Racing Point μετά τον αγώνα στη Σουζούκα και για να κάνει την έρευνά της η FIA, σφράγισε τα τιμόνια και τις ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου των μονοθεσίων ώστε να μπορεί να τα μελετήσει διεξοδικά.
Τελικά η γαλλική ομάδα αποδείχτηκε ότι δεν είχε παραβεί κάποιον τεχνικό κανονισμό καθώς σε αυτό το επίπεδο το σύστημά της κρίθηκε νόμιμο, όμως παρέβη έναν αθλητικό κανονισμό, συγκεκριμένα τον 27.1 σύμφωνα με τον οποίο ο οδηγός πρέπει να οδηγεί μόνος του το μονοθέσιο, χωρίς τη συνδρομή βοηθημάτων. Οπότε, η τιμωρία ήρθε επειδή το σύστημα βοηθούσε τους οδηγούς να μην κάνουν τόσο πολλές αλλαγές στην κατανομή πέδησης, αφήνοντάς τους ελεύθερους να ασχοληθούν με άλλους τομείς.
Το θέμα είναι, όμως, με ποιον τρόπο η Racing Point ήξερε ότι η Renault χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα; Ήταν αποτέλεσμα πολύ προσεκτικής παρακολούθησης των κίτρινων μονοθεσίων ή είχε εσωτερική πληροφόρηση;
Σύμφωνα με μέσα του εξωτερικού, η πληροφορία ήρθε από ένα μηχανικό ο οποίος πήρε μεταγραφή από τη Renault στη Racing Point μέσα στο καλοκαίρι. Ο συγκεκριμένος μηχανικός δούλευε μέχρι πρότινος επάνω στο μονοθέσιο του Χούλκενμπεργκ, οπότε είχε σαφή εικόνα των συστημάτων που χρησιμοποιούσαν οι Γάλλοι. Μένει να δούμε ποιες θα είναι οι ενέργειες των Γάλλων από εδώ και πέρα και αν θα επηρεάσει αυτή η εξέλιλξη τη βιωσιμότητα της ομάδας εν γένει. Να θυμίσουμε ότι την τελευταία φορά που η Renault συμμετείχε στη Formula 1, αναγκάστηκε να αποσυρθεί μετά το σάλο που δημιουργήθηκε όταν αποκαλύφτηκε το σκάνδαλο crashgate (η ομάδα έδωσε εντολή στον αγώνα της Σιγκαπούρης το 2008 στον Νέλσον Πικέ τζρ. να τρακάρει το μονοθέσιό του σε κατάλληλη στιγμή ώστε να πάρει τη νίκη ο Αλόνσο).
Σίγουρα το περιστατικό με την κατανομή της πέδησης είναι πολλές φορές μικρότερης σημασίας σε σχέση με το crashgate, αλλά αν συνδυαστεί με κάποιες φωνές εντός της μητρικής εταιρείας που θέλουν να απεμπλακεί η Renault από τη Formula 1, ίσως παίξει το ρόλο του.