Είστε εδώ

F1

Racing Point: Πώς έμαθε για το σύστημα της Renault;

του Σωτήριου Χάλλα

Η Renault τιμωρήθηκε από την FIA, η οποία της αφαίρεσε όλους τους βαθμούς που είχε κατακτήσει στο ιαπωνικό Γκραν Πρι, επειδή βρέθηκε να έχει τοποθετήσει στα μονοθέσιά της ένα σύστημα το οποίο βοηθούσε τους οδηγούς στη ρύθμιση της κατανομής πέδησης.

Η καταγγελία σχετικά με την ύπαρξη αυτού του συστήματος έγινε από την Racing Point μετά τον αγώνα στη Σουζούκα και για να κάνει την έρευνά της η FIA, σφράγισε τα τιμόνια και τις ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου των μονοθεσίων ώστε να μπορεί να τα μελετήσει διεξοδικά.

Τελικά η γαλλική ομάδα αποδείχτηκε ότι δεν είχε παραβεί κάποιον τεχνικό κανονισμό καθώς σε αυτό το επίπεδο το σύστημά της κρίθηκε νόμιμο, όμως παρέβη έναν αθλητικό κανονισμό, συγκεκριμένα τον 27.1 σύμφωνα με τον οποίο ο οδηγός πρέπει να οδηγεί μόνος του το μονοθέσιο, χωρίς τη συνδρομή βοηθημάτων. Οπότε, η τιμωρία ήρθε επειδή το σύστημα βοηθούσε τους οδηγούς να μην κάνουν τόσο πολλές αλλαγές στην κατανομή πέδησης, αφήνοντάς τους ελεύθερους να ασχοληθούν με άλλους τομείς.

Το θέμα είναι, όμως, με ποιον τρόπο η Racing Point ήξερε ότι η Renault χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα; Ήταν αποτέλεσμα πολύ προσεκτικής παρακολούθησης των κίτρινων μονοθεσίων ή είχε εσωτερική πληροφόρηση;

Σύμφωνα με μέσα του εξωτερικού, η πληροφορία ήρθε από ένα μηχανικό ο οποίος πήρε μεταγραφή από τη Renault στη Racing Point μέσα στο καλοκαίρι. Ο συγκεκριμένος μηχανικός δούλευε μέχρι πρότινος επάνω στο μονοθέσιο του Χούλκενμπεργκ, οπότε είχε σαφή εικόνα των συστημάτων που χρησιμοποιούσαν οι Γάλλοι. Μένει να δούμε ποιες θα είναι οι ενέργειες των Γάλλων από εδώ και πέρα και αν θα επηρεάσει αυτή η εξέλιλξη τη βιωσιμότητα της ομάδας εν γένει. Να θυμίσουμε ότι την τελευταία φορά που η Renault συμμετείχε στη Formula 1, αναγκάστηκε να αποσυρθεί μετά το σάλο που δημιουργήθηκε όταν αποκαλύφτηκε το σκάνδαλο crashgate (η ομάδα έδωσε εντολή στον αγώνα της Σιγκαπούρης το 2008 στον Νέλσον Πικέ τζρ. να τρακάρει το μονοθέσιό του σε κατάλληλη στιγμή ώστε να πάρει τη νίκη ο Αλόνσο).

Σίγουρα το περιστατικό με την κατανομή της πέδησης είναι πολλές φορές μικρότερης σημασίας σε σχέση με το crashgate, αλλά αν συνδυαστεί με κάποιες φωνές εντός της μητρικής εταιρείας που θέλουν να απεμπλακεί η Renault από τη Formula 1, ίσως παίξει το ρόλο του.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.