Είστε εδώ

F1

Χάμιλτον και Ferrari μετά τη Σιγκαπούρη: Σημαίνει κάτι η νίκη ή ήταν πυροτέχνημα;

του Σωτήριου Χάλλα

Ο Χάμιλτον θεωρεί ότι μετά τη νίκη της Ferrari στο Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης, όπου οι Ιταλοί κατάφεραν να κάνουν το 1-2, δεν υπάρχει κάποια πίστα στο υπόλοιπο του πρωταθλήματος όπου η ομάδα του να έχει ξεκάθαρο πλεονέκτημα.

Με βάση την απόδοση που είχε η Ferrari στο μεγαλύτερο μέρος του πρωταθλήματος, ήταν αναμενόμενο να κερδίσει σε Σπα και Μόντσα, αφού το μονοθέσιό της ήταν φτιαγμένο για μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις και ο κινητήρας της είναι ο ισχυρότερος μεταξύ των τεσσάρων αυτή τη στιγμή. Ωστόσο, η νίκη στη Σιγκαπούρη, έναν αγώνα σε αστικό ιστό με μεγάλες ανάγκες σε κάθετη δύναμη, δείχνει ότι οι αναβαθμίσεις που έφεραν οι Ιταλοί στο συγκεκριμένο Γκραν Πρι επέφεραν σημαντική βελτίωση στο μονοθέσιο.

Χαρακτηριστικά ο Χάμιλτον είπε ότι το πλεονέκτημα ισχύος της Ferrari είναι πολύ μεγάλο και θα παίξει σημαντικό ρόλο στον αγώνα της Ρωσίας, καθώς υπάρχει ευθεία που φτάνει τα 2 χλμ. Επιπλέον, δήλωσε ότι είναι ένας τομέας στον οποίο δεν προλαβαίνουν να βελτιωθούν μέχρι το τέλος της σεζόν, οπότε αν θέλουν να κερδίσουν, θα πρέπει να κάνουν ένα τέλειο τριήμερο.

Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε δύο βασικά στοιχεία. Το ένα είναι ότι τόσο ο Χάμιλτον στο πρωτάθλημα οδηγών, όσο και η Mercedes στο κατασκευαστών, απολαμβάνουν πολύ μεγάλη βαθμολογική διαφορά. Οπότε, ίσως να έχουν στραφεί περισσότερο από τις υπόλοιπες ομάδες στην ανάπτυξη του μονοθεσίου της επόμενης χρονιάς, αφού τους αρκούν μερικά καλά αποτελέσματα για να εξασφαλίσουν και τους δύο τίτλους.

Το δεύτερο είναι ότι στη γερμανική ομάδα μας έχουν συνηθίσει στο “κρυφτό”. Δηλαδή συνηθίζουν να κρατάνε χαμηλούς τόνους και να εκθειάζουν τους αντιπάλους τους, όμως όταν τα μονοθέσια μπουν στην πίστα, δεν είναι σπάνιο να τα βλέπουμε να κυριαρχούν.

Τα παραπάνω μας κάνουν να είμαστε επιφυλακτικοί και να “κρατάμε μικρό καλάθι” σχετικά με όσα λέει ο Χάμιλτον.

Από την άλλη, είναι η πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια που βλέπουμε τη Ferrari να κρατάει και εκείνη χαμηλούς τόνους, παρά το πολύ καλό αποτέλεσμα σε μία πίστα “κομμένη και ραμμένη” στα μέτρα του μονοθεσίου της Mercedes. Είναι αντιπροσωπευτικό το γεγονός ότι ο Μπινότο δήλωσε πως κατά τη γνώμη του οι Γερμανοί παραμένουν ισχυρότεροι σε ρυθμό αγώνα και πως σε καμία περίπτωση δεν έχουν λύσει όλα τους τα προβλήματα. Ωστόσο σημείωσε ότι το 1-2 τους γέμισε με αυτοπεποίθηση.

Αυτή τη στιγμή πάνω από τη Ferrari, την ιστορικότερη ομάδα της Formula 1, πλανώνται δύο μεγάλα ερωτηματικά. Το ένα είναι αν αυτή η άνοδος στην απόδοση θα συνεχιστεί στο υπόλοιπο του πρωταθλήματος ή ήταν τυχαίο αποτέλεσμα. Το δεύτερο έχει να κάνει με τη νοοτροπία της ομάδας. Θα συνεχίσουν να κρατάνε χαμηλούς τόνους και να δουλεύουν προς την κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσεων ή μόλις κάνουν ακόμα μία νίκη, θα μιλήσει το μεσογειακό ταπεραμέντο και θα πάει χαμένη όλη τους η προσπάθεια;

Και ένα υποθετικό σενάριο για το τέλος. Αν δεχτούμε ότι ο τρόπος σκέψης στη Ferrari έχει αλλάξει και οι νίκες είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και όχι τύχης, θα μπορούσε αυτή η βελτίωση να επεκταθεί και στην επόμενη χρονιά, ανατρέποντας επιτέλους την ηγεμονική υπεροχή που η Mercedes απολαμβάνει από το 2014;

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.