Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Βραζιλίας - Κατατακτήριες: Pole Νο82 για τον Χάμιλτον

του Σωτήριου Χάλλα

Οι κατατακτήριες δοκιμές για το γκραν πρι της Βραζιλίας εξελίχθηκαν σε μια εντυπωσιακή μάχη μεταξύ των τεσσάρων πρώτων του πρωταθλήματος στην οποία ο Χάμιλτον κατάφερε να επικρατήσει παίρνοντας την 82η pole position της καριέρας του.

Στο Q1 δεν είχαμε ιδιαίτερες εκπλήξεις πέρα από κάποιες σταγόνες βροχής που έπεσαν προς το τέλος της διαδικασίας οι οποίες, όμως, δεν επηρέασαν τη διαδικασία. Οι οδηγοί που αποκλείστηκαν από τη συνέχεια των κατατακτηρίων ήταν οι Σάινθ, Χάρτλεϊ, Αλόνσο, Στρολ και Φαντόρν.

Στη δεύτερη περίοδο και οι 15 οδηγοί βγήκαν αμέσως μόλις άναψε το πράσινο φως καθώς αναμενόταν βροχή ωστόσο οι Ferrari επέλεξαν να μη χρονομετρηθούν αλλά να μπουν και πάλι στα pits βγάζοντας τη super soft γόμα που φορούσαν για να βάλουν τη soft. Με αυτόν τον τρόπο, αν προλάβαιναν να κάνουν γρήγορο γύρο πριν βρέξει θα εκκινούσαν και τον αγώνα με την ίδια γόμα.

Βλέποντας την αλλαγή στρατηγικής στη Ferrari το ίδιο θέλησε να κάνει και η Mercedes αλλά και η red Bull όμως οι οδηγοί τους είχαν κάνει ήδη χρόνο με τη super soft και μέχρι να επιστρέψουν στα pits, να κάνουν την αλλαγή και να βγουν ξανά τους πρόλαβε η βροχή. Αυτό σημαίνει ότι από την πρώτη δεκάδα οι μόνοι που θα ξεκινήσουν με τα κίτρινα ελαστικά θα είναι οι Φέτελ και Ραϊκόνεν.

Στο Q2 είχαμε και ένα συμβάν το οποίο θα διερευνηθεί αργότερα από τους αγωνοδίκες αφού την ώρα που ο Φέτελ έμπαινε για να εκτελέσει την αλλαγή ελαστικών με τα περιθώρια να είναι πολύ στενά καθώς η βροχή πλησίαζε εκλήθη για ζύγισμα. Σύμφωνα με τον κανονισμό τα μονοθέσια πρέπει να ανεβαίνουν στη ζυγαριά με σβηστό τον κινητήρα προκειμένου να μην υπάρχουν δονήσεις που επηρεάζουν τη μέτρηση κάτι που ο Γερμανός δεν έκανε για να μη χάσει χρόνο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να καταστραφεί η ζυγαριά και ο οδηγός της Ferrari να τεθεί υπό διερεύνηση.

Ένα ακόμα ιδιαίτερο στοιχείο του Q2 είχε να κάνει με τον Σαρλ Λεκλέρκ ο οποίος λίγο πριν το τέλος ήταν εκτός δεκάδας και με την πίστα να είναι βρεγμένη σε ορισμένα σημεία φαινόταν να μην έχει ελπίδα να βελτιώσει. Ωστόσο, παρά την οδηγία της ομάδας να μπει στα pits ο Μονεγάσκος επέλεξε να μείνει στην πίστα και τελικά κατάφερε να πλασαριστεί στην όγδοη θέση.

Στο ξεκίνημα του Q3 και πάλι όλοι οι οδηγοί βγήκαν νωρίς λόγω του κινδύνου να αυξηθεί η βροχή, κάτι που δε συνέβη. Αντίθετα οι σταγόνες σταμάτησαν να πέφτουν οπότε είχαμε μια καθαρή μάχη. Σε αυτήν ο Χάμιλτον έδειξε από την αρχή ότι ήθελε να επικρατήσει καθώς κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή των χρόνων ήδη από την πρώτη του προσπάθεια. Στη συνέχεια οι οδηγοί επέστρεψαν στα pits για να βάλουν φρέσκα ελαστικά και βγήκαν για τελευταία φορά.

Τελικά ο Βρετανός ήταν ο μόνος από τους τέσσερις πρώτους που κατάφερε να βελτιώσει περαιτέρω το χρόνο του κάνοντας και νέο ρεκόρ πίστας και έτσι θα εκκινήσει από την πρώτη θέση τον αγώνα της Κυριακής. Με αυτή την pole position ο Χάμιλτον έσπασε και ένα αρνητικό ρεκόρ που έτρεχε καθώς όσες φορές είχε κλειδώσει τον τίτλο πριν από τον τελευταίο αγώνα στη συνέχεια δεν είχε πάρει pole ενώ το ίδιο αρνητικό ρεκόρ έχει και σε ό,τι αφορά τις νίκες. Ίσως την Κυριακή να σπάσει και αυτό.

Δίπλα του στο grid θα τοποθετηθεί ο Σεμπάστιαν Φέτελ με τους Μπότας και Ραϊκόνεν να ακολουθούν στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης. Φερστάπεν και Ρικιάρντο βρέθηκαν στις θέσεις 5 και 6 όμως ο Αυστραλός έχει ποινή πέντε θέσεων λόγω αλλαγής turbo. Έρικσον, Λεκλέρκ, Γκροσζάν και Γκασλί συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.