Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Ουγγαρίας: Ο Χάμιλτον και η στρατηγική της Mercedes

του Σωτήριου Χάλλα

Τελικά ο Φερστάπεν δεν κατάφερε να μετατρέψει την πρώτη του pole position σε νίκη αφού ο Χάμιλτον και η στρατηγική της Mercedes ήταν ο συνδυασμός που πήρε την πρωτιά στο Ουγγρικό Γκραν Πρι.

Στην εκκίνηση τα πάντα κύλησαν ομαλά σχεδόν για όλους, με εξαίρεση τον Μπότας ο οποίος δεν ξεκίνησε καλά με αποτέλεσμα να δεχτεί επίθεση από τους Χάμιλτον και Λεκλέρκ.

Τόσο ο Βρετανός, όσο και ο Μονεγάσκος κατάφεραν να περάσουν τον Φινλανδό, όμως και στις δύο περιπτώσεις υπήρξαν μικροεπαφές. Στη δεύτερη επαφή ο Μπότας έχασε ένα μικρό κομμάτι από την εμπρός αεροτομή του με αποτέλεσμα να χάνει πολύ χρόνο. Έτσι, μετά από μερικούς γύρους η Mercedes τον κάλεσε για αλλαγή αεροτομής και ελαστικών. Τα γεγονότα της εκκίνησης ήταν αυτά που όρισαν τον αγώνα της Mercedes με τον αριθμό 77 και δεν επέτρεψαν κάτι καλύτερο από την όγδοη θέση.

Στην κορυφή φάνηκε από νωρίς ότι ο αγώνας θα κριθεί ανάμεσα στους Χάμιλτον και Φερστάπεν. Η διαφορά μεταξύ τους έμενε σταθερή και κινούνταν συνεχώς στα δύο δευτερόλεπτα. Όταν άρχισε να μειώνεται η Red Bull κάλεσε πρώτη τον οδηγό της για αλλαγή ελαστικών, με αποτέλεσμα να καταφέρει να τον βγάλει και πάλι στην πρώτη θέση (μετά την αλλαγή και του Χάμιλτον), με τη διαφορά στα έξι δευτερόλεπτα.

Παρ’ όλα αυτά ο οδηγός της Mercedes μείωσε γρήγορα και στον γύρο 39 προσπάθησε να προσπεράσει στη στροφή 4, όμως αναγκάστηκε να βγει εκτός πίστας. Όσο περνούσαν οι γύροι η Mercedes καταλάβαινε ότι μία προσπέραση επί ίσοις όροις θα ήταν αρκετά δύσκολη, οπότε κατέφυγε στη στρατηγική.

Στον 48ο γύρο κάλεσε τον Χάμιλτον και του έβαλε τη μέση γόμα. Με αυτόν τον τρόπο ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είχε 22 γύρους για να καλύψει μια διαφορά περίπου 22 δευτερολέπτων. Και αυτό έκανε.

Στην αρχή του γύρου 66 (από τους 70 που έχει ο αγώνας) έπεσε κάτω από το δευτερόλεπτο και στο τέλος του ίδιου γύρου, έκανε την προσπέραση που χρειαζόταν για την πρώτη θέση.

Αμέσως μετά ο Φερστάπεν ζήτησε να μπει και αυτός στο pits, αφού πλέον τα ελαστικά του δεν είχαν άλλη ζωή. Τοποθέτησε τη μαλακή γόμα και κατάφερε να πάρει, τουλάχιστον, τον έναν επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου.

Πιο πίσω οι Ferrari δεν ενοχλήθηκαν και δεν ενόχλησαν με τον Φέτελ να τερματίζει τρίτος και τον Λεκλέρκ τέταρτος, ενώ αξιοσημείωτη είναι η επίδοση του Σάινθ που κατάφερε να πάρει τους βαθμούς της πέμπτης θέσης, αφήνοντας στην έκτη τον Γκασλί. Ο Ραϊκόνεν έκανε, επίσης, πολύ καλό αγώνα με την έβδομη θέση που πέτυχε, μπροστά από τον Μπότας. Νόρις και Άλμπον ήταν οι τελευταίοι της πρώτης δεκάδας.

Με αυτό το αποτελεσμα ο Χάμιλτον ισοφάρισε τον Σουμάχερ όσον αφορά τις νίκες στο Ουγγρικό Γκραν Πρι, αφού έφτασε τις 7. Το μοναδικό Γκραν Πρι που κάποιος οδηγός έχει περισσότερες νίκες είναι το Γαλλικό. Ο Σουμάχερ έχει και αυτό το ρεκόρ, έχοντας κερδίσει στη γενέτειρα του μηχανοκίνητου αθλητισμού οχτώ φορές.

Μπορεί στην Ουγγαρία να είχαμε και πάλι νίκη μιας Mercedes, όμως αυτή τη φορά χρειάστηκε να δοθεί έντονη μάχη και να επιστρατευθεί μια πολύ έξυπνη στρατηγική. Επιπλέον, είδαμε δύο μονοθέσια διαφορετικών ομάδων να μάχονται σχεδόν σε όλο τον αγώνα για την πρωτιά, κάτι που μόνο καλό μπορεί να είναι για το άθλημα. Ελπίζουμε στο μέλλον να δούμε και άλλους τέτοιους αγώνες και οι ανταγωνιστικές ομάδες να γίνουν περισσότερες.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.