Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Κίνας: Ο 1000ός αγώνας στην ιστορία της Formula 1

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Την Κυριακή 14 Απριλίου διεξάγεται στην Κίνα ο 3ος αγώνας του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.

O αγώνας όμως αυτός είναι ξεχωριστός στην ιστορία της Formula 1 καθώς το Γκραν Πρι της Κίνας θα είναι το 1.000ό Γκραν Πρι.

69 χρόνια αγώνες στην κορυφαία κατηγορία του παγκόσμιου motorsport.

Όλα ξεκίνησαν στις 13 Μαΐου 1950 στην πίστα του Σίλβερστον με τον Νίνο Φαρίνα και την Alfa Romeo 158 να κερδίζει το πρώτο Γκραν Πρι στην ιστορία της Formula 1.

Aπό τότε μέχρι το προηγούμενο Γκραν Πρι, το Μπαχρέιν με νίκη του Χάμιλτον, 764 οδηγοί έχουν οδηγήσει αυτοκίνητο προδιαγραφών Formula 1 και από αυτούς 107 οδηγοί έχουν ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου.

Να δούμε ποιος θα είναι αυτός που θα σηκώσει το βαρύτιμο κύπελλο του 1.000στού Γκραν Πρι.

Τις περισσότερες εκκινήσεις τις έχει ο Ρούμπενς Μπαρικέλο 322, αλλά με 11 μόνο νίκες.

Πολυνίκης του θεσμού είναι ο Μίκαελ Σουμάχερ με 91 νίκες και ακολουθούν στη δεύτερη θέση ο Λιούις Χάμιλτον με 74 και στην τρίτη ο Σεμπάστιαν Φέτελ με 52.

Ο Χάμιλτον και Φέτελ εξακολουθούν να συμμετέχουν και πιο κοντά για να «σπάσει» το ρεκόρ του Σουμάχερ είναι ο Χάμιλτον.

Από τους εν ενεργεία οδηγούς ο Κίμι Ραϊκόνεν έχει 15 νίκες. Οδηγοί από την Αγγλία έχουν τις περισσότερες συνολικά νίκες 278, με δεύτερη τη Γερμανία 178 και τρίτη τη Βραζιλία 101. Η Γαλλία έχει 79 νίκες, Φινλανδία 51, Ιταλία 43, Αυστραλία 42, Αυστρία 42, Αργεντινή 38, ΗΠΑ 33, Ισπανία 32, Καναδάς 17, Νέα Ζηλανδία 12 όπως και η Σουηδία, 11 το Βέλγιο, Νότιος Αφρική 10, Κολομβία 7, Ελβετία 7, Ολλανδία 5, Μεξικό 2, και από μια Πολωνία και Βενεζουέλα.

Η Ferrari είναι η μόνη ομάδα που δεν έχει απουσιάσει από καταβολής του θεσμού. Έχει εκκινήσει σε 971 Γκραν Πρι, από αυτά έχει κερδίσει τα 234 και έχει κατακτήσει 15 τίτλους οδηγών και 16 κατασκευαστών.

Ο Μίκαελ Σουμάχερ έχει κατακτήσει τους περισσότερους τίτλους, 7 τον αριθμό, ενώ το 2018 ο Λιούις Χάμιλτον ισοφάρισε τους 5 παγκόσμιους τίτλους του Χουάν Μανουέλ Φάντζιο ενώ από τέσσερις τίτλους έχει ο Αλαίν Προστ και ο Σεμπάστιαν Φέτελ.

Ο Φέτελ μάλιστα κατέχει και το ρεκόρ των 9 συνεχώς νικών, από το Βέλγικο Γκραν Πρι έως το Γκραν Πρι Βραζιλίας το 2013.

Ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο νεότερος νικητής στη Formula 1. Σε ηλικία 18 ετών και 227 ημερών ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου στο ισπανικό Γκραν Πρι το 2016, ενώ ο Λουίτζι Φατζιόλι είναι ο μεγαλύτερος σε ηλικία νικητής στη Formula 1. Κέρδισε το 1951 σε ηλικία 53 ετών και 22 ημερών το Γαλλικό Γκραν Πρι.

Ο Γιόχεν Ριντ είναι ο μοναδικός οδηγός της Formula 1 που κατέκτησε τον τίτλο, αλλά δεν του απονεμήθηκε το βαρύτιμο κύπελλο. Ο λόγος είναι ότι κόπηκε το νήμα της ζωής του σε ηλικία 28 ετών σε δοκιμές για το Γκραν Πρι Ιταλίας οδηγώντας Lotus.

Στις φωτογραφίες ο Νίνο Φαρίνα με την Alfa Romeo 158 αντικρίζει πρώτος την καρό σημαία και κερδίζει το πρώτο Γκραν Πρι στην ιστορία της Formula 1.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.