Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Κίνας: Ήρθαν τα πάνω, κάτω

του Σωτήριου Χάλλα

Το Γκραν Πρι της Σαγκάης, ο τρίτος σταθμός του πρωταθλήματος του 2018, ήταν ένας πολύ θεαματικός αγώνας ο οποίος είχε τα πάντα, προσπεράσεις, συγκρούσεις, αυτοκίνητο ασφαλείας και αλλαγές στρατηγικής οι οποίες κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον.

Η Σαγκάη λειτούργησε και ως μάθημα για δύο οδηγούς. Ο ένας είναι ο Φέτελ ο οποίος έμαθε με τον δύσκολο τρόπο πως όταν παίζεις τόσο σκληρή άμυνα απέναντι σε έναν team mate που έτσι κι αλλιώς δεν έχει σκοπό να σε ανταγωνιστεί τότε το πληρώνεις ακριβά. Ο δεύτερος είναι ο Φερστάπεν ο οποίος έμαθε ότι είναι καλύτερα να περιμένεις δυο-τρεις στροφές και να κάνεις μια σίγουρη προσπέραση παρά να το ρισκάρεις και να χάσεις το βάθρο ή ακόμα και τη νίκη.

Για να γίνουμε πιο κατανοητοί. Ο Φέτελ έκανε ένα μεγάλο λάθος στον αγώνα, στα πρώτα δευτερόλεπτα αυτού και το πλήρωνε μέχρι και την καρό σημαία. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα έφυγε αρκετά καλά όμως ο Κίμι έφυγε ελαφρώς καλύτερα. Προκειμένου να προστατεύσει τη θέση του πίεσε τον Φινλανδό με αποτέλεσμα να του κόψει τη φόρα κάτι που έδωσε τη δυνατότητα στον Μπότας να βρεθεί αυτός στη δεύτερη θέση.

Έτσι, μετά τις πρώτες στροφές είχαμε ακριβώς την ίδια εικόνα με το Μπαχρέιν. Φέτελ, Μπότας, Ραϊκόνεν. Το θέμα είναι ότι η κίνηση του Φέτελ έδωσε λίγο μετά τη δυνατότητα και στον Φερστάπεν να περάσει τον Ραϊκόνεν. Έτσι, παρά το γεγονός ότι ο Γερμανός δεν έχασε την πρωτιά, δεν είχε πίσω του τον “κυματοθραύστη” Κίμι.

Μετά τους πρώτους γύρους η κατάσταση ομαλοποιήθηκε και φαινόταν ότι θα έχουμε έναν ήρεμο αγώνα όμως όταν άρχισαν τα πιτ στοπ άρχισε και το ανακάτεμα της τράπουλας. Οι πρώτοι από τους πρωτοπόρους που μπήκαν για αλλαγή ήταν οι δύο οδηγοί της Red Bull οι οποίοι έβαλαν τη μέση γόμα προκειμένου να μη χρειαστούν άλλο πιτ στοπ μέχρι το τέλος του αγώνα. Λίγο μετά μπήκε και ο Χάμιλτον ο οποίος έκανε το ίδιο. Όταν ο Βρετανός βγήκε από τα πιτ βρέθηκε πίσω από τον Φερστάπεν τον οποίο άρχισε να κυνηγάει.

Στον γύρο 20 μπαίνει και ο Μπότας για αλλαγή, έτσι οι μόνοι που δεν είχαν αλλάξει ελαστικά ήταν οι δύο οδηγοί της Ferrari. Ξαφνικά οι κόκκινοι συνειδητοποιούν ότι έχουν καθυστερήσει και τραβάνε τον Φέτελ μέσα όμως ηταν αργά καθώς ο Μπότας με έναν εξαιρετικό γύρο εξόδου κατάφερε να τον προσπεράσει και να βρεθεί στη δεύτερη θέση με τον Κίμι να ηγείται μη έχοντας αλλάξει ελαστικά.

Η Ferrari θέλησε να το εκμεταλλευτεί αυτό και άφησε τον Φινλανδό έξω ώστε να καθυστερήσει τον Μπότας και να έχει την ευκαιρία ο Φέτελ να προσπεράσει ωστόσο ούτε αυτή η κίνηση απέδωσε. Όταν ο Ραϊκόνεν έχασε τη θέση του από τον Μπότας μπήκε και αυτός για αλλαγή ελαστικών αφού δεν είχε πλέον νόημα να μένει με τα ίδια ελαστικά βγαίνοντας, όμως, στην έβδομη θέση.

Και ενώ τα πράγματα ηρέμησαν, φτάνουμε στον γύρο 30 όπου οι δύο Toro Rosso ήρθαν λίγο πιο κοντά από όσο έπρεπε στη στροφή 14 (με υπαιτιότητα του Γκασλί ο οποίος δέχτηκε ποινή 10 δευτερολέπτων) με αποτέλεσμα να αφήσουν κάποια συντρίμμια στην πίστα. Έτσι, ένα γύρο μετά βγαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Εκείνη τη στιγμή η Red Bull αποφασίζει μέσα σε δευτερόλεπτα να κάνει την κίνηση του αγώνα. Καλεί και τους δύο οδηγούς της για αλλαγή ελαστικών, βγάζει τα μεσαία που φορούσαν και βάζει τα μαλακά.

Η αλλαγή των ελαστικών εξασφάλισε στους δύο ταύρους μετά τον γύρο 35 που έφυγε το αυτοκίνητο ασφαλείας ότι είχαν πολύ περισσότερη πρόσφυση και έτσι μπορούσαν να κινούνται σαφώς γρηγορότερα.

Η πρώτη προσπέραση έγινε από τον Ρικιάρντο ο οποίος πέρασε τον Ραικόνεν για την πέμπτη θέση στο τέλος της μεγάλης ευθείας χωρίς να χρειαστεί τη βοήθεια του DRS μιας και ακόμα δεν είχε ενεργοποιηθεί. Λίγο μετά ο Φερστάπεν πήγε να περάσει τον Χάμιλτον στη στροφή 7 όμως ο Βρετανός αλλάζοντας λίγο την πορεία του τον ανάγκασε να βγει από την πίστα και να βρεθεί πίσω από τον team mate του και οριακά μπροστά από τον Ραϊκόνεν.

Στον γύρο 41 ο Ρικιάρντο περνάει και τον Χάμιλτον για την τρίτη θέση και αρχίζει να κυνηγάει τον Φέτελ. Στον γύρο 42 ο Φερστάπεν τελικά πέρασε τον Χάμιλτον ο οποίος σε όλο τον αγώνα δεν μπορούσε να βρει ρυθμό και ένα γύρο μετά ο Ρικιάρντο περνάει και τον Φέτελ έχοντας μπροστά του πλέον μόνο τον Μπότας.

Οι δύο Red Bull είναι σε δαιμονιώδη ρυθμό όμως ο Φερστάπεν προκαλεί τη δεύτερη επαφή του αγώνα στη στροφή 14 στην προσπάθειά του να περάσει τον Φέτελ και καταλήγουν και τα δύο μονοθέσια με φορά ανάποδη προς αυτή της πίστας. Οι Ραϊκόνεν και Χάμιλτον που ακολουθούν καταφέρνουν μαεστρικά να τους αποφύγουν και μάλιστα ο οδηγός της Ferrari καταφέρνει να βρεθεί μπροστά από εκείνον της Mercedes. Για αυτή την επαφή ο Φερστάπεν τιμωρήθηκε από τους αγωνοδίκες με ποινή 10 δευτερολέπτων.

Ο Φέτελ επανέρχεται με ένα εντυπωσιακό σπινάρισμα το οποίο, όμως, κατέστρεψε τα πίσω ελαστικά του με αποτέλεσμα λίγο μετά να δεχτεί προσπέραση από τον Χούλκενμπεργκ.

Φτάνουμε στον γύρο 48 από τους 56 και ο Ρικιάρντο με μια εντυπωσιακή κίνηση περνάει τον Μπότας στη στροφή 6 παίρνοντας τα ηνία του αγώνα. Πιο πίσω ο Ολλανδός team mate του δεν πτοείται από την ποινή και λίγο μετά πλησιάζει πάλι τον Χάμιλτον τον οποίο και καταφέρνει να περάσει.

Μπαίνοντας στους τελευταίους 6 γύρους έχουμε τον Ρικιάρντο στην κορυφή, πίσω του τον Μπότας ανήμπορο να ακολουθήσει και ακριβώς πίσω του τον Ραϊκόνεν ο οποίος μέχρι το τέλος διατηρούσε επαφή αλλά χωρίς να καταφέρει την προσπέραση.

Ενώ ετοιμαζόμαστε για την καρό σημαία του τερματισμού, η κατάσταση των ελαστικών του Φέτελ είναι τόσο κακή που τον προλαβαίνει ο Αλόνσο και τον περνάει πολύ εντυπωσιακά στο σύμπλεγμα των στροφών 1 και 2 στον προτελευταίο γύρο δείχνοντας ότι ο Ισπανός είναι ακόμα ικανός για πολλά πράγματα παρά τα 36 του χρόνια. Μάλιστα, ο Γερμανός στις τελευταίες δύο στροφές κινδύνευσε ακόμα και από τον Σάινθ αλλά κατάφερε οριακά να κρατηθεί μπροστά του και να τερματίσει στην όγδοη θέση.

Ο Ρικιάρντο πανηγύρισε έντονα την πρώτη του νίκη για το 2018 με τον χαρακτηριστικό του τρόπο, να πιει σαμπάνια από το παπούτσι του. Ο επόμενος αγώνας της Formula 1 είναι σε δύο εβδομάδες στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, το Μπακού, όπου πέρυσι είχε κερδίσει ο Ρικιάρντο.

Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε αναλυτικά την τελική κατάταξη του αγώνα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.