Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Ισπανίας: Αυτοκρατορία Mercedes, ηγεμόνας Χάμιλτον

του Σωτήριου Χάλλα

Το πέμπτο Γκραν Πρι της χρονιάς ήταν ένας μονόλογος της Mercedes η οποία κυριάρχησε απόλυτα από την αρχή μέχρι το τέλος με τον Χάμιλτον να μην αφήνει περιθώριο για αμφισβήτηση σχετικά με τη νίκη αλλά και τον Μπότας να μην επιτρέπει σε κανέναν να τον απειλήσει για τη δεύτερη θέση.

Μπορεί ο Μπότας να είχε την pole position όμως η κακή του εκκίνηση σε συνδυασμό με την καλή των Χάμιλτον και Φέτελ τον έφερε ανάμεσά τους στο τέλος της ευθείας. Η έκβαση αυτής της τριπλής μάχης ήταν ο Βρετανός να πάρει την πρωτοπορία, ο Φινλανδός να βρεθεί στη δεύτερη θέση και ο Γερμανός στην τέταρτη, αφού ο Φερστάπεν που ακολουθούσε κατάφερε να εκμεταλλευτεί το μπλοκάρισμα του οδηγού της Ferrari και να τον προσπεράσει.

Από εκεί και πέρα οι διαφορές στην κορυφή παγιώθηκαν. Μοναδικός παράγοντας που φαινόταν να δίνει ενδιαφέρον ήταν οι προσπάθειες του Λεκλέρκ να βρεθεί μπροστά από τον team mate του, όμως μετά από λίγους γύρους και αυτή η μονομαχία έληξε με εντολή της ομάδας η οποία έλεγε στον Φέτελ να παραχωρήσει τη θέση του.

Μέχρι τα pit stop υπήρχαν μόνο κάποιες σποραδικές μάχες για τις πιο πίσω θέσεις όμως μετά τις αλλαγές ελαστικών οι Φέτελ και Λεκλέρκ βρέθηκαν και πάλι κοντά μεταξύ τους με αντίστροφη, όμως, σειρά. Ωστόσο, και αυτή η μάχη τελείωσε όπως η πρώτη.

Εκείνη τη στιγμή φαινόταν ότι δε θα υπάρξουν αλλαγές μέχρι το τέλος του αγώνα όμως οι Νόρις και Στρολ είχαν αντίθετη άποψη. Ο οδηγός της McLaren προσπάθησε να περάσει εκείνον της Racing Point στον 46ο γύρο όμως υπήρξε επαφή μεταξύ τους η οποία έβγαλε εκτός πίστας και τους δύο, φέρνοντας πολλά χαλίκια στην άσφαλτο. Αυτό προκάλεσε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας δίνοντας τη δυνατότητα στον Χάμιλτον να κάνει ένα “δωρεάν” pit stop.

Το safety car ηγήθηκε του αγώνα μέχρι και τον 52ο γύρο. Στην επανεκκίνηση ο Χάμιλτον κατάφερε και πάλι να φύγει πολύ καλά με τον Μπότας να κρατάει τη δεύτερη θέση και τον Φερστάπεν την τρίτη. Οι δύο Ferrari έμειναν σε παράταξη όμως πιο πίσω είχαμε μάχη ανάμεσα στις δύο Haas με τον Γκροσζάν να αναγκάζεται στην πρώτη στροφή να συνεχίσει ευθεία. Ο Γάλλος αναγκάστηκε στην ίδια κίνηση τρεις συνεχόμενες φορές αφού με τις μάχες έχανε διαρκώς τη γραμμή του στην πρώτη στροφή.

Μόλις καθάρισε το τοπίο οι διαφορές άρχισαν και πάλι να ανοίγουν. Πλέον, μέχρι το τέλος του αγώνα οι μοναδικές μονομαχίες ήταν ανάμεσα στους Γκροσζάν, Άλμπον και Ρικιάρντο με τους τρεις οδηγούς να τερματίζουν με αυτή τη σειρά και τον Γάλλο να παίρνει τον 1 βαθμό της δέκατης θέσης αφού λόγω των μαχών τον προσπέρασε ο Κβίατ.

Η τελική κατάταξη ήταν Χάμιλτον, Μπότας, Φερστάπεν, Φέτελ, Λεκλέρκ, Γκασλί, Μάγκνουσεν, Σάινθ, Κβίατ και Γκροσζάν.

Με αυτό το 1-2 η Mercedes διεύρυνε το ρεκόρ όσον αφορά τους πρώτους αγώνες της χρονιάς και ισοφάρισε το δικό της και της Ferrari. Η γερμανική ομάδα έχει καταφέρει 5 συνεχόμενα 1-2 άλλες δύο φορές. Η πρώτη ήταν το 2014 σε Μαλαισία, Μπαχρέιν, Κίνα, Ισπανία και Μονακό. Η δεύτερη ήταν στους τέσσερις τελευταίους αγώνες του 2015 και τον πρώτο του 2016. Πρόκειται για Η.Π.Α., Μεξικό, Βραζιλία, Αμπού Ντάμπι και Αυστραλία.

Η Ferrari το ίδιο ρεκόρ το έχει κάνει το 1952 και το 2002. Στην πρώτη περίπτωση οι αγώνες ήταν σε Βέλγιο, Γαλλία, Βρετανία, Γερμανία και Ολλανδία. Τη δεύτερη ήταν σε Ουγγαρία, Βέλγιο, Ιταλία, Η.Π.Α. και Ιαπωνία.

Δυστυχώς για το θέαμα η αυτοκρατορία της Mercedes δείχνει να είναι πιο ισχυρή από ποτέ και στην κορυφή το μόνο ενδιαφέρον που έχει μείνει είναι η μάχη μεταξύ Χάμιλτον και Μπότας. Ελπίζουμε στους επόμενους αγώνες κάποια εκ των Ferrari και Red Bull να πλησιάσουν τους Γερμανούς ώστε να έχουμε περισσότερο ανταγωνισμό. Βέβαια, στο Μονακό είναι πολύ πιθανό να δούμε τους “ταύρους” ανεβασμένους, όμως αυτό θα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι το μονοθέσιό τους παραδοσιακά τα πηγαίνει καλά στις κλειστές πίστες λόγω της φιλοσοφίας που ακολουθείται στο σχεδιασμό του, οπότε ασφαλή συμπεράσματα θα μπορούμε να έχουμε από τον Καναδά και μετά.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.