![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/10/8/photon26713f70372.jpg?itok=eF6D6j1d)
Η επόμενη μέρα μετά το Γκραν Πρι της Ιαπωνίας βρίσκει τον Χάμιλτον να έχει βάλει ήδη το χέρι του πάνω στο πέμπτο του πρωτάθλημα την ώρα που ο Φέτελ μετά και την έκτη θέση στη Σουζούκα καταλαβαίνει ότι πλέον μόνο με ένα θαύμα θα κατακτήσει τον φετινό τίτλο.
Η διαφορά μεταξύ των δύο οδηγών είναι πλέον στους 67 βαθμούς με 4 Γκραν Πρι να απομένουν. Αυτό σημαίνει ότι αν ο Βρετανός στον επόμενο αγώνα πάρει 8 βαθμούς περισσότερους από τον Γερμανό κλείδωσε και μαθηματικά το πρωτάθλημα του 2018.
Ως προς τους υπόλοιπους οδηγούς Φερστάπεν και Φέτελ ρίχνουν ο ένας το φταίξιμο στον άλλον για την επαφή που είχαν μεταξύ τους. Από τη μία ο Ολλανδός λέει ότι είναι αδύνατον να προσπεράσεις στη στροφή Spoon (το σημείο που ο Φέτελ επιχείρησε την προσπέραση) ενώ από την άλλη ο Γερμανός ισχυρίζεται ότι ο οδηγός της Red Bull δεν του άφησε επαρκή χώρο.
Ο Φερστάπεν αναφέρθηκε και στο περιστατικό με τον Κίμι Ραϊκόνεν για το οποίο δέχτηκε ποινή 5 δευτερολέπτων λέγοντας ότι ο Φινλανδός θα έπρεπε να μειώσει ταχύτητα προκειμένου να μη βρεθούν δίπλα – δίπλα ενώ ο οδηγός της Scuderia είπε ότι ο Μαξ δεν προσπάθησε να επιστρέψει με ασφάλεια στην πίστα αλλά επέλεξε να τον “πετάξει” εκτός της αγωνιστικής διαδρομής.
Σχόλιο επί του θέματος έκανε έκανε και ο Τσάρλι Γουάιτινγκ ο οποίος υποστήριξε ότι ο Φερστάπεν άξιζε στο 100% την πινή που πήρε.
Ακόμα ένα περιστατικό είχαμε μεταξύ Φερνάντο Αλόνσο και Λανς Στρολ στο οποίο δόθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων και στους δύο οδηγούς. Στο φρενάρισμα για το τελευταίο chicane της πίστας ο Καναδός ανάγκασε τον Ισπανό να συνεχίσει ευθεία. Η αιτιολογία των αγωνοδικών για την ποινή του οδηγού της McLaren ήταν ότι απέκτησε πλεονέκτημα με αυτόν τον τρόπο ενώ για τον οδηγό της Williams η αιτιολογία ήταν ότι έσπρωξε άλλον οδηγό εκτός πίστας. Με αφορμή τα παραπάνω ο Αλόνσο επισήμανε ότι η αντίδραση των αγωνοδικών δείχνει πόσο άσχημη είναι η κατάσταση πλέον στη Formula 1 αφού αδυνατούσε να κατανοήσει το γιατί δέχτηκε ο ίδιος ποινή.
Ο τελευταίος οδηγός που αναφέρθηκε στους αγωνοδίκες ήταν ο Σαρλ Λεκλέρκ. Ο Μονεγάσκος βρέθηκε στα πρώτα στάδια του αγώνα πίσω από τη Haas του Μάγκνουσεν και προσπάθησε να προσπεράσει στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού όταν ο Δανός έκανε μια απότομη κίνηση που είχε ως αποτέλεσμα η αεροτομή της Sauber να χτυπήσει τον πίσω αριστερό τροχό της Haas και να προκαλέσει κλατάρισμα. Το συμβάν εξέτασαν οι αγωνοδίκες όμως δεν επέβαλαν κάποια ποινή, απόφαση την οποία ο οδηγός της Sauber δήλωσε ότι δεν μπορεί να κατανοήσει καθώς θεωρεί ότι τέτοιου είδους κινήσεις είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες όταν τα μονοθέσια κινούνται με τόσο υψηλές ταχύτητες.
Τέλος πρέπει να αναφερθούμε και στον ήρωα της ημέρας, τον οδηγό που είχε ίσως το πιο δύσκολο απόγευμα σε σχέση με τους υπόλοιπους (μάλλον πρέπει να εξαιρέσουμε τον Φέτελ), τον Ρομέν Γκροσζάν, αφού μία μικρή φωτιά που προκλήθηκε στο μονοθέσιό του νωρίς στον αγώνα κατέστρεψε κάποιες καλωδιώσεις αφήνοντας τον Γάλλο χωρίς τηλεμετρία. Έτσι, όταν αργότερα είχε πρόβλημα με την ισορροπία του αυτοκινήτου η οποία οφειλόταν σε πρόβλημα της πίσω ανάρτησης η ομάδα του δεν μπορούσε να τον βοηθήσει αφού δεν είχε εικόνα του τι συνέβαινε. Μετά το τέλος του αγώνα διαπιστώθηκε ότι η φωτιά οφειλόταν σε μια μικρή διαρροή λαδιού.