Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Ιαπωνίας: Ο αγώνας που κινδύνευσε να μη βγει στην τηλεόραση

του Σωτήριου Χάλλα

Το φετινό Γκραν Πρι Ιαπωνίας ήταν από τα πιο δύσκολα στην ιστορία της Formula 1, λόγω του σούπερ-τυφώνα με την ονομασία Hagibis ο οποίος έπληξε την πίστα το Σάββατο και ανάγκασε τις ομάδες να καταφύγουν σε μέσα όπως η τοποθέτηση σακιών με άμμο μπροστά από τα γκαράζ και την αποσυναρμολόγηση των pit walls.

Όμως, εκτός από τις ομάδες ο τυφώνας απειλούσε και έναν τομέα που οι περισσότεροι από εμάς δεν είχαμε σκεφτεί. Πρόκειται για την τηλεοπτική μετάδοση και τον εξοπλισμό που αυτή απαιτεί.

Για να γίνει πιο κατανοητό το μέγεθος του προβλήματος πρέπει να αναφέρουμε ότι για την τηλεοπτική κάλυψη του κάθε αγώνα στήνεται μια εγκατάσταση με την ονομασία Media and Technology Centre η οποία περιλαμβάνει εξοπλισμό συνολικού βάρους 80 τόνων. Από εκεί, εκτός από ό,τι αφορά την τηλεόραση, γίνεται ο έλεγχος για πιθανή άκυρη εκκίνηση, η παρακολούθηση της ταχύτητας των μονοθεσίων όσο βρίσκονται εντός του pit lane, η χρονομέτρηση των οδηγών, η παρακολούθηση των καμερών που είναι τοποθετημένες επάνω στα μονοθέσια και η λίστα δεν έχει τέλος.

Υπό κανονικές συνθήκες η εγκατάσταση προσφέρει επαρκή προστασία στον εξοπλισμό που βρίσκεται στο εσωτερικό της, όμως όταν μιλάμε για ένα σούπερ-τυφώνα με ανέμους μέχρι και 260 χλμ./ώρα τα πράγματα αλλάζουν. Έτσι, οι διοργανωτές του αγώνα έπρεπε να βρουν μια λύση, καθώς αν δεν μπορεί να γίνει μετάδοση, δεν έχει νόημα να γίνει ο αγώνας αφού όλη η φιλοσοφία της Formula 1 πλέον, βασίζεται στο γεγονός ότι αποτελεί τηλεοπτικό προϊόν.

Η λύση που βρήκαν ήταν η πλήρης αποσυναρμολόγηση και επανασυναρμολόγηση του κέντρου, μέσα σε ένα γκαράζ. Ωστόσο, εκεί υπήρχε ένα άλλο πρόβλημα. Επειδή πρόκειται για ένα ογκώδες και πολύπλοκο σύνολο, για την αποσυναρμολόγησή του απαιτούνται 5-6 ώρες και για τη συναρμολόγησή του περίπου μιάμιση ημέρα. Όμως αυτά τα χρονικά περιθώρια δεν υπήρχαν. Έτσι, οι αρμόδιοι τεχνικοί αναγκάστηκαν να εργαστούν σε πολύ πιο έντονους ρυθμούς προκειμένου να ολοκληρώσουν τις εργασίες όσο ο καιρός ήταν καλός, αλλά και να είναι έτοιμοι εγκαίρως για τη μετάδοση των κατατακτήριων δοκιμών που θα γίνονταν το πρωί της Κυριακής.

Τελικά αυτό που κατάφεραν μετά από υπεράνθρωπες προσπάθειες ήταν να το “λύσουν” σε δυόμιση ώρες και το “δέσουν” ξανά σε οχτώμιση ώρες. Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια από τα παρασκήνια είναι πως όταν ο τεχνικός διευθυντής του κέντρου μεταδόσεων, Άντριου Τζέιμς, είπε στον επικεφαλής της Liberty Media, Τσέις Κάρεϊ, το επίτευγμα της ομάδας του, ο τελευταίος είπε μπράβο και χαμογέλασε, με τον Τζέιμς να του απαντά “μην περιμένεις ότι θα το κάνουμε αυτό σε κάθε αγώνα”.

Μπορεί στη Formula 1 να ασχολούμαστε κυρίως με τους οδηγούς, τα μονοθέσια, τις ομάδες ή ακόμα και με τους μηχανικούς και τους τεχνικούς κανονισμούς, όμως πρόκειται για κάτι πολύ μεγαλύτερο από όλα αυτά. Για να φτάσει ένας αγώνας στις οθόνες μας είναι εκπληκτικό πόση τεχνολογία και τεχνογνωσία απαιτείται, η οποία συνήθως θεωρείται δεδομένη και ο ρόλος της αναδεικνύεται μόνο όταν προκύπτει κάποια έκτακτη περίπτωση όπως αυτή με τον τυφώνα.

Κανένας από όλους όσους είδαμε το Γκραν Πρι Ιαπωνίας δεν μπόρεσε να καταλάβει τον αγώνα με το χρόνο που είχαν κάνει οι τεχνικοί ώστε να είναι όλα έτοιμα στην ώρα τους, όμως είναι όμορφο στον απόηχο του αγώνα να κάνουμε μια αναφορά και σε αυτούς.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.