Είστε εδώ

F1

Formula 1 – Renault: Είναι βάσιμες οι κατηγορίες για τα φρένα;

του Σωτήριου Χάλλα

Μετά το Γκραν Πρι της Ιαπωνίας ανέκυψε ένα θέμα με τη Renault, το οποίο μέχρι στιγμής δεν έχει αναδειχθεί στο βαθμό που κάποιος θα περίμενε, δεδομένου ότι η Racing Point κατηγορεί επίσημα τη γαλλική ομάδα για παραβίαση των κανονισμών.

Συγκεκριμένα, η Racing Point παρέδωσε στην FIA ένα φάκελο με 12 σελίδες, στις οποίες έχουν συγκεντρώσει στοιχεία τα οποία φαίνεται να αποδεικνύουν ότι η Renault έχει παραβεί τους κανονισμούς σχετικά με τα φρένα.

Πιο ειδικά, αναφέρονται στην κατανομή πέδησης, δηλαδή τι ποσοστό της πίεσης φρεναρίσματος θα πηγαίνει στον εμπρός άξονα και τι ποσοστό θα πηγαίνει στον πίσω. Πολλές φορές έχουμε δει σε on-board πλάνα τους οδηγούς να αλλάζουν τη θέση κάποιου διακόπτη στο τιμόνι και στην οθόνη να εμφανίζονται ενδείξεις όπως 59:41, 63:37, κ.λπ.. Αυτά είναι ποσοστά τα οποία δείχνουν πόση επιβράδυνση θα υπάρξει στον κάθε άξονα. Οι οδηγοί αλλάζουν πολλές φορές σε κάθε γύρο την κατανομή, αφού η κάθε στροφή έχει διαφορετικές ανάγκες φρεναρίσματος.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς, αυτές οι αλλαγές πρέπει να γίνονται από τους ίδιους τους οδηγούς και εδώ έρχεται η κατηγορία της Racing Point προς τη Renault, σύμφωνα με την οποία οι Γάλλοι έχουν δημιουργήσει ένα σύστημα το οποίο κάνει αυτές τις αλλαγές αυτόματα.

Προκειμένου να διαπιστωθεί αν ισχύουν οι κατηγορίες, η FIA ζήτησε μετά τον αγώνα στη Σουζούκα τα τιμόνια από τα μονοθέσια των Ρικιάρντο και Χούλκενμπεργκ ώστε να τα εξετάσει για τυχόν παρανομίες.

Σε περίπτωση που η Renault βρεθεί ότι έχει όντως παρανομήσει, τότε αναμένεται οι συνέπειες να είναι πολύ βαριές.

Γυρίζοντας πίσω τις σελίδες του ημερολογίου της FIA και παρατηρώντας πόσο αυστηρή είναι η ομοσπονδία σε ό,τι αφορά παραβάσεις κανονισμών, το 2007 με το σκάνδαλο spygate επέβαλλε στη McLaren πρόστιμο ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων, καθώς και μηδενισμό της από το πρωτάθλημα κατασκευαστών εκείνης της χρονιάς.

Αν και σε τέτοιες περιπτώσεις, οι περισσότερες ευθύνες βαρύνουν τις ομάδες, σε αυτή είναι πιθανό να έχουμε τιμωρία και των οδηγών (πάντα με την προϋπόθεση ότι η Renault θα κριθεί ένοχη). Σύμφωνα με τον Ραλφ Σουμάχερ, αν υπάρχει τέτοιο σύστημα κατά πάσα πιθανότητα οι οδηγοί το γνώριζαν, αφού θα τους είχαν πει από την ομάδα να μην παρεμβαίνουν στην κατανομή της πέδησης.

Μένει, λοιπόν, να δούμε αν όντως η Renault διαθέτει τέτοιο σύστημα στα μονοθέσιά της.

Πώς θα εξελιχτεί αυτή η ιστορία; Θα έχουμε ένα brake gate;

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.