![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/10/17/photon30293f81358.jpg?itok=YGNDz4sh)
Μετά το Γκραν Πρι της Ιαπωνίας ανέκυψε ένα θέμα με τη Renault, το οποίο μέχρι στιγμής δεν έχει αναδειχθεί στο βαθμό που κάποιος θα περίμενε, δεδομένου ότι η Racing Point κατηγορεί επίσημα τη γαλλική ομάδα για παραβίαση των κανονισμών.
Συγκεκριμένα, η Racing Point παρέδωσε στην FIA ένα φάκελο με 12 σελίδες, στις οποίες έχουν συγκεντρώσει στοιχεία τα οποία φαίνεται να αποδεικνύουν ότι η Renault έχει παραβεί τους κανονισμούς σχετικά με τα φρένα.
Πιο ειδικά, αναφέρονται στην κατανομή πέδησης, δηλαδή τι ποσοστό της πίεσης φρεναρίσματος θα πηγαίνει στον εμπρός άξονα και τι ποσοστό θα πηγαίνει στον πίσω. Πολλές φορές έχουμε δει σε on-board πλάνα τους οδηγούς να αλλάζουν τη θέση κάποιου διακόπτη στο τιμόνι και στην οθόνη να εμφανίζονται ενδείξεις όπως 59:41, 63:37, κ.λπ.. Αυτά είναι ποσοστά τα οποία δείχνουν πόση επιβράδυνση θα υπάρξει στον κάθε άξονα. Οι οδηγοί αλλάζουν πολλές φορές σε κάθε γύρο την κατανομή, αφού η κάθε στροφή έχει διαφορετικές ανάγκες φρεναρίσματος.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς, αυτές οι αλλαγές πρέπει να γίνονται από τους ίδιους τους οδηγούς και εδώ έρχεται η κατηγορία της Racing Point προς τη Renault, σύμφωνα με την οποία οι Γάλλοι έχουν δημιουργήσει ένα σύστημα το οποίο κάνει αυτές τις αλλαγές αυτόματα.
Προκειμένου να διαπιστωθεί αν ισχύουν οι κατηγορίες, η FIA ζήτησε μετά τον αγώνα στη Σουζούκα τα τιμόνια από τα μονοθέσια των Ρικιάρντο και Χούλκενμπεργκ ώστε να τα εξετάσει για τυχόν παρανομίες.
Σε περίπτωση που η Renault βρεθεί ότι έχει όντως παρανομήσει, τότε αναμένεται οι συνέπειες να είναι πολύ βαριές.
Γυρίζοντας πίσω τις σελίδες του ημερολογίου της FIA και παρατηρώντας πόσο αυστηρή είναι η ομοσπονδία σε ό,τι αφορά παραβάσεις κανονισμών, το 2007 με το σκάνδαλο spygate επέβαλλε στη McLaren πρόστιμο ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων, καθώς και μηδενισμό της από το πρωτάθλημα κατασκευαστών εκείνης της χρονιάς.
Αν και σε τέτοιες περιπτώσεις, οι περισσότερες ευθύνες βαρύνουν τις ομάδες, σε αυτή είναι πιθανό να έχουμε τιμωρία και των οδηγών (πάντα με την προϋπόθεση ότι η Renault θα κριθεί ένοχη). Σύμφωνα με τον Ραλφ Σουμάχερ, αν υπάρχει τέτοιο σύστημα κατά πάσα πιθανότητα οι οδηγοί το γνώριζαν, αφού θα τους είχαν πει από την ομάδα να μην παρεμβαίνουν στην κατανομή της πέδησης.
Μένει, λοιπόν, να δούμε αν όντως η Renault διαθέτει τέτοιο σύστημα στα μονοθέσιά της.
Πώς θα εξελιχτεί αυτή η ιστορία; Θα έχουμε ένα brake gate;