Είστε εδώ

F1

Formula 1 - Ότμαρ Ζαφνάουερ για 2021: Μήπως η F1 γίνει πιο αργή από την F2;

του Σωτήριου Χάλλα

Οι κανονισμοί που πρότεινε η Liberty Media και ψήφισαν οι ομάδες για το 2021 έχουν ως στόχο να κάνουν το άθλημα ανταγωνιστικότερο και θεαματικότερο, φέρνοντας την απόδοση των ομάδων πιο κοντά.

Ένα βασικό μέσο προς αυτή την κατεύθυνση είναι το budget cap, δηλαδή η θέσπιση ορίου στο πόσα χρήματα μπορεί να ξοδέψει μία ομάδα κατά τη διάρκεια της σεζόν, το οποίο έχει τεθεί στα 175 εκατομμύρια δολάρια. Βέβαια, σε αυτά δεν υπολογίζονται οι μισθοί των οδηγών και των επικεφαλής των τμημάτων, οπότε στην πραγματικότητα οι ομάδες θα μπορούν να “χαλάσουν” περισσότερα.

Εκτός από το budget cap από το 2021 θα μπουν και πολλοί περιορισμοί στη σχεδίαση των μονοθεσίων. Βασικός άξονας είναι η μείωση των πολλών αεροδυναμικών στοιχείων που υπάρχουν στα σημερινά μονοθέσια και έχουν ως αποτέλεσμα ο αέρας που βγαίνει από το πίσω μέρος τους να είναι “βρώμικος”, δηλαδή να μην έχει στρωτή ροή, μειώνοντας σε ποσοστό άνω του 50% την κάθετη δύναμη εκείνου που ακολουθεί, καθώς και την αποτελεσματικότητα των ψυγείων που φροντίζουν να διατηρούνται οι θερμοκρασίες του κινητήρα στα επιθυμητά επίπεδα.

Όμως, η μείωση των αεροδυναμικών στοιχείων έχει μία θετική και μία αρνητική όψη. Η θετική είναι ότι πλέον ο αέρας στο πίσω μέρος ενός μονοθεσίου θα είναι πιο “καθαρός” με συνέπεια η πτώση στην κάθετη δύναμη να είναι μόλις 5%. Αυτό σημαίνει ότι πλέον τα μονοθέσια θα μπορούν να βρίσκονται σε μικρή απόσταση μεταξύ τους και να μάχονται για περισσότερη ώρα. Η αρνητική όψη, είναι ότι η αρχική κάθετη δύναμη θα είναι μειωμένη, το οποίο σημαίνει ότι τα μονοθέσια θα στρίβουν με μικρότερες ταχύτητες και κατά συνέπεια θα χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να κάνουν ένα γύρο. Οπότε, θα έχουμε πιο ανταγωνιστικούς αγώνες, όμως θα έχουμε και πιο αργά μονοθέσια.

Αυτό που είναι άγνωστο είναι πόσο πιο αργά θα κινούνται. Κάποιες εκτιμήσεις κάνουν λόγο ακόμα και για 6 -7 δευτερόλεπτα, χρόνος που ισοδυναμεί με αιωνιότητα για τα δεδομένα της Formula 1. Έτσι, κάποιοι έχουν αμφιβολίες κατά πόσον οι νέοι κανονισμοί κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ο λόγος είναι ότι αν όντως τα μονοθέσια γίνουν 6 -7 δευτερόλεπτα πιο αργά, ο ρυθμός τους θα είναι παραπλήσιος εκείνων που συμμετέχουν στη Formula 2, ίσως ακόμα και πιο αργός.

Ο Ότμαρ Ζαφνάουερ, επικεφαλής της Racing Point είναι από εκείνους που εκφράζουν πιο έντονα τον προβληματισμό τους, λέγοντας ότι θα είναι απαράδεκτο τα μονοθέσια των 2 εκατομμυρίων που αγωνίζονται στη Formula 2 να κινούνται σε ρυθμό παρόμοιο με εκείνα των 200 εκατομμύριων της Formula 1. Βέβαια θα μπορούσαν να αλλάξουν οι κανονισμοί και στη Formula 2 ώστε να γίνουν και εκείνα τα αγωνιστικά πιο αργά, όμως αυτό είναι λάθος τρόπος σκέψης σύμφωνα με τον Ζαφνάουερ.

Αυτό που προτείνει ο ίδιος είναι η Formula 1 να είναι πιο αυστηρή σε ό,τι αφορά το budget cap, ορίζοντάς το σε πιο χαμηλά επίπεδα, αφήνοντας παράλληλα περισσότερες ελευθερίες στον τομέα της σχεδίασης. Με αυτόν τον τρόπο υποστηρίζει ότι η νίκη θα είχε να κάνει περισσότερο με τον οδηγό και το πόσο έξυπνα έχει σχεδιάσει το μονοθέσιο η ομάδα, παρά με το πόσα χρήματα έχει ξοδέψει.

Σε όσα λέει ο Ζαφνάουερ έρχονται να προστεθούν τα λεγόμενα του Κρίστιαν Χόρνερ, επικεφαλής των “ταύρων”, ο οποίος αναφέρει ότι το budget cap θα έπρεπε να εφαρμοστεί από φέτος, ώστε να μην επιδοθούν οι ομάδες σε ένα μαραθώνιο όπου όλοι θα προσπαθούν να ξοδέψουν όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα το 2020, προκειμένου να έχουν πλεονέκτημα το 2021.

O Ζαφνάουερ έχει δίκιο. Η Formula 1 εκτός από άθλημα ταχύτητας, παραδοσιακά είναι πρωτίστως άθλημα καινοτομίας. Όμως όταν επιβάλλονται υπερβολικά λεπτομερείς περιορισμοί σε πάρα πολλούς τομείς, τότε η καινοτομία “πάει περίπατο” και η εικόνα αρχίζει να μοιάζει με εκείνη των ενιαίων πρωταθλημάτων. Φυσικά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα ενιαία. Το αντίθετο, συνήθως χαρακτηρίζονται από υψηλό ανταγωνισμό ανάμεσα στους οδηγούς, όμως είναι μια άλλη κατηγορία αγώνων. Μακάρι να μειωθεί το budget cap και να αυξηθούν οι ελευθερίες ομάδων και προμηθευτών κινητήρων, για την εξέλιξη των μονοθεσίων και των υβριδικών συνόλων, αντίστοιχα.

 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.