Είστε εδώ

F1

Formula 1: Oι νέοι κανονισμοί των ελαστικών για το 2016

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Πολλές οι αλλαγές στους κανονισμούς των ελαστικών για τη νέα χρονιά και με μια επιπλέον σύνθεση γόμας, πάρα πολύ μαλακής σε χρώμα μωβ, αποτελούν τη σπαζοκεφαλιά των ομάδων πριν από κάθε Γκραν Πρι.

Τι αλλαγές υπάρχουν λοιπόν για το 2016.  

Σε συνεργασία με τη FIA η Pirelli, ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών όλων των ομάδων,  θα αποφασίζει πριν τον αγώνα για τις τρεις διαφορετικές γόμες που θα χρησιμοποιηθούν. Αυτή η πληροφορία θα αποστέλλεται στις ομάδες.

Ο συνολικός αριθμός σετ ελαστικών που μπορεί να χρησιμοποιεί ο κάθε οδηγός σε ελεύθερες, κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα, στο 3ήμερο δηλαδή του κάθε Γκραν Πρι  παραμένει ίδιος: 13

H Pirelli θα ορίζει δυο βασικά σετ ελαστικών που θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν στον αγώνα. Επιπλέον ένα σετ από την πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων γομών θα είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιηθεί μόνο στο Q3, η τελευταία δηλαδή διαδικασία των χρονομετρημένων δοκιμών που φέρνει και την poleposition.

Τα δυο βασικά σετ ελαστικών για τον αγώνα θα είναι από δυο διαφορετικές γόμες εκ των τριών διαθέσιμων για όλο το τριήμερο. Τα βασικά σετ ελαστικών θα είναι ίδια για όλες τις ομάδες.

Απομένουν 10 σετ ελαστικών για κάθε οδηγό που οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν ελεύθερα τι τύπο γόμας θέλουν.

Οι ομάδες πρέπει να κάνουν την επιλογή τους μέσα σε  ένα ορισμένο από την Pirelli χρονικό όριο. Θα ανακοινώνουν την απόφασή τους στη FIA που θα καθοδηγεί την Pirelli στο πόσα ελαστικά να παράγει.

Οι επιλογές για κάθε μονοθέσιο-οδηγό θα παραμένουν μυστικές μέχρι 2 βδομάδες πριν τον αγώνα. Αν μια ομάδα δεν προκαθορίσει τα ελαστικά που θέλει εντός της προθεσμίας τότε ο ορισμός τους θα γίνεται από τη FIA.

Από τη στιγμή που έχουν γίνει οι επιλογές για κάθε οδηγό η FIA θα μοιράζει τυχαία τα ελαστικά που θα φέρουν όπως και σήμερα ειδικό ηλεκτρονικό ίχνος (barcode).

Η επιλογή μιας ομάδας μπορεί να είναι διαφορετική για τον ένα οδηγό από τον άλλο.

Οι γόμες ελαστικών θα ξεχωρίσουν με χρώματα (διαφορετική σύνθεση γόμας ανάλογα με το χρώμα)  όπως γίνονταν και ως σήμερα

Κατά τη διάρκεια του αγώνα, οι ομάδες θα έχουν την υποχρέωση να επιστρέφουν κάποια σετ ελαστικών βάσει προγράμματος. Μπορούν οι ίδιες να αποφασίσουν ποια θα είναι αυτά. Το πρόγραμμα επιστροφής είναι ως εξής:

Επιστροφή μιας τετράδας ελαστικών μετά τα πρώτα 40 λεπτά στο Free Practice 1.

Επιστροφή δεύτερης τετράδας ελαστικών μετά το Free Practice 1.

Επιστροφή δύο ακόμη τετράδων ελαστικών μετά το Free Practice 2.

Επιστροφή δύο ακόμη τετράδων ελαστικών μετά το Free Practice 3.

Τα δ'υο βασικά σετ ελαστικών για τον αγώνα υποχρεωτικά διατηρούνται και δεν μπορεί να δοθούν πίσω. Υποχρεωτικά τουλάχιστον ένα σετ από αυτά πρέπει να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα, εναπόκειται στην ομάδα να διαλέξει ποιο.

Τα 10 ταχύτερα μονοθέσια στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών πρέπει να δώσουν πίσω το σετ της γόμας (σ.σ: η πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων) που τους δόθηκε ειδικά για χρήση στο Q3 (3η περίοδο κατατακτήριων δοκιμών). Επίσης υποχρεούνται να εκκινήσουν τον αγώνα με τα ελαστικά που πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2 (σ.σ: αυτό ίσχυε και φέτος). Όσοι οδηγοί δεν προκρίθηκαν στο Q3 μπορούν να χρησιμοποιήσουν το σετ που είχαν διαθέσιμο για αυτό το σκοπό, στον αγώνα.

Αυτές είναιμ λοιπόν οι αλλαγές και οι ομάδες χρειάζονται καλό γνώστη των logistics για όλον αυτόν τον προγραμματισμό.

Δύσκολα θα μας «πείτε».

Ίσω ναι. Αλλά μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για Formula 1. Το κορυφαίο γεγονός στην μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.