Είστε εδώ

F1

Formula 1: Κινητήρες μετά το 2025: Ο Πατ Σάιμοντς προτείνει δίχρονους. Γιατί;

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί το 2021 να φέρνει πολλές αλλαγές στη Formula 1, αφού οι κανονισμοί θα τροποποιηθούν σε μεγάλο βαθμό, όμως αν υπάρχει κάτι που δε θα αλλάξει καθόλου είναι οι υβριδικοί κινητήρες.

Οι ομάδες έχουν συμφωνήσει να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα ίδια υβριδικά σύνολα τουλάχιστον μέχρι το 2025. Ωστόσο, από εκεί και πέρα κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει, αν και έχουν αρχίσει να υπάρχουν κάποιες πρώτες συζητήσεις και προτάσεις.

Μία από τις πιο ρηξικέλευθες προέρχεται από τον Πατ Σάιμοντς, τον άνθρωπο που μεταξύ άλλων έχει υπάρξει μηχανικός αγώνα του Μίκαελ Σουμάχερ και τεχνικός διευθυντής της Benetton και της Williams.

Ο Βρετανός μηχανικός υποστηρίζει ότι η Formula 1 θα έπρεπε να εξετάσει το ενδεχόμενο οι επόμενοι κινητήρες της να είναι δίχρονοι με αντικριστά έμβολα.

Πρόκειται για μια μορφή κινητήρων εσωτερικής καύσης στους οποίους δύο έμβολα κινούνται αντικριστά μέσα σε έναν κύλινδρο και συναντιούνται στη μέση, με τη συνάντησή τους να δημιουργεί τον θάλαμο καύσης. Αυτό σημαίνει ότι οι απώλειες θερμότητας είναι μειωμένες, αφού δεν υπάρχει κυλινδροκεφαλή, οπότε ο βαθμός απόδοσης είναι σημαντικά αυξημένος. Μάλιστα οι έρευνες σε εργαστηριακές αλλά και σε ρεαλιστικές συνθήκες, δείχνουν ότι μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και το 50% ή 55%. Πρόκειται για ποσοστά τα οποία οι υβριδικοί κινητήρες της Formula 1 κατάφεραν να επιτύχουν μόλις το 2017.

Μαζί με την υιοθέτηση των δίχρονων κινητήρων με αντικριστά έμβολα, ο Σάιμοντς αναφέρει ότι πρέπει να αλλάξουν και τα καύσιμα, προτείνοντας τη χρήση συνθετικών τα οποία θα αποτελούνται από υδρογόνο και άνθρακα που θα έχει συλλεχθεί από τον αέρα.

Σύμφωνα με τον Σάιμοντς αν η Formula 1 ακολουθήσει αυτόν το δρόμο θα έχει πολλαπλά οφέλη και θα βρει λύση σε περισσότερα του ενός προβλήματα. Το πρώτο είναι ότι θα γίνει πολύ πιο “πράσινη”, ξεπερνώντας ακόμα και τη Formula E και το δεύτερο ότι θα βελτιωθεί δραματικά ο ήχος, ένα ζήτημα στο οποίο δεν έχει βρεθεί ικανοποιητική λύση, παρά το γεγονός ότι οδεύουμε για την έβδομη σεζόν που χρησιμοποιούνται οι υβριδικοί κινητήρες.

Στη θεωρία η πρόταση του Σάιμοντς δείχνει βιώσιμη και πολύ έξυπνη, παρά το γεγονός ότι είναι ασυνήθιστη. Άραγε έχει πραγματικές πιθανότητες εφαρμογής ή θα μείνει απλά μια καλή ιδέα;

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.