Είστε εδώ

F1

Formula 1: Η ροζ Mercedes και τι δείχνει για το άθλημα

του Σωτήριου Χάλλα

Η Mercedes W10 ήταν ένα πολύ επιτυχημένο μονοθέσιο, αφού με αυτό η γερμανική ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών και ο Χάμιλτον εκείνο των οδηγών, οπότε είναι λογικό οι υπόλοιπες ομάδες να αντιγράψουν κάποια στοιχεία, όμως η Racing Point το παράκανε.

Η βρετανική ομάδα παρουσίασε το μονοθέσιό της δύο μέρες πριν αρχίσουν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης που γίνονται στην πίστα της Βαρκελώνης, χωρίς να υπάρξει κάτι το αξιοσημείωτο, όμως όσο περνούσε ο καιρός και οι φίλοι της Formula 1 έριχναν πιο προσεκτική ματιά στα μονοθέσια, έγινε φανερή η ομοιότητα ανάμεσα στην RP20 και την W10.

Μάλιστα, κοιτάζοντας πιο προσεκτικά έγινε αντιληπτό ότι με εξαίρεση κάποιες πολύ λίγες δευτερεύουσες διαφορές, πρόκειται ακριβώς για το ίδιο αυτοκίνητο. Αυτό ήταν κάτι που δεν άρεσε στις υπόλοιπες ομάδες, ειδικά σε εκείνες του midfield, οι οποίες θεωρούν ότι με αυτόν τον τρόπο η Racing Point θα έχει πολύ μεγάλο προβάδισμα και θα είναι δύσκολο να την ανταγωνιστούν. Δεν είναι τυχαίο ότι μετά το σύστημα DAS, η pink Mercedes όπως αποκαλούν οι υπόλοιπες ομάδες τη φετινή Racing Point, είναι το θέμα που κουβεντιάζεται περισσότερο από κάθε άλλο στα paddocks.

Αν κάποιος προσθέσει στα παραπάνω το γεγονός ότι οι “ροζ” προμηθεύονται και πολλά άλλα μέρη από τους Γερμανούς, όπως τον κινητήρα και το κιβώτιο, καταλαβαίνουμε ότι πλέον λειτουργούν σα να είναι η δεύτερη ομάδα της Mercedes, κάτι αντίστοιχο με τους “ταύρους” και την AphaTauri.

Με τη συνεχή αύξηση των χρημάτων που ξοδεύονται στη Formula 1, ειδικά από τους τρεις μεγάλους, δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε την ομάδα του Στρολ για αυτή την επιλογή, αφού έτσι μπορεί να είναι ανταγωνιστική, χωρίς να διαθέτει τεράστιο budget. Άλλωστε, εκτός από το δίδυμο που αναφέραμε, παρόμοια λογική ακολουθεί και η Ferrari, με τις ομάδες που συνεργάζεται να είναι δύο, η Alfa Romeo και η Haas.

Μάλιστα, οι Αμερικανοί έχουν από τους μικρότερους προϋπολογισμούς, καθώς αγοράζουν σχεδόν όλα τα μέρη του μονοθεσίου, με τα περισσότερα τμήματα να προέρχονται από τη Scuderia, πρακτική που εφαρμόζουν ήδη από την πρώτη σεζόν, το 2016.

Περιπτώσεις όπως οι παραπάνω είναι από τους βασικότερους λόγους που θα αλλάξουν σε τόσο μεγάλο βαθμό οι κανονισμοί το 2021. Ας μην ξεχνάμε, ότι μία από τις βασικότερες αλλαγές είναι η επιβολή ορίου στο budget της κάθε ομάδας, το οποίο ορίζεται στα 175 εκατομμύρια δολάρια ανά έτος, χωρίς να υπολογίζονται οι μισθοί των οδηγών και των ανώτερων στελεχών.

Σίγουρα η μείωση του κόστους συμμετοχής στη Formula 1 δε θα είναι τόσο μεγάλη ώστε όλες οι ομάδες να ανταγωνίζονται μεταξύ τους επί ίσοις όροις, όμως είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.

Σε περίπτωση που οι προσπάθειες μείωσης του κόστους αποτύχουν, το άθλημα αναπόφευκτα θα στραφεί στο μοντέλο που λειτουργεί το MotoGP, στο οποίο υπάρχουν οι εργοστασιακές συμμετοχές και οι ομάδες – δορυφόροι τους. Ωστόσο, η Liberty Media και η FIA δε θέλουν κάτι τέτοιο, καθώς μετά η βιωσιμότητα της Formula 1 θα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις τρεις ισχυρότερες ομάδες, οι οποίες θα μπορούν να επιβάλουν τη γνώμη τους χωρίς αντιστάσεις, απειλώντας ότι θα αποχωρήσουν. Επιπλέον, αν κάποια από τις τρεις αποφάσιζε να φύγει για κάποιον άλλο λόγο (για παράδειγμα επειδή η μητρική εταιρεία άλλαξε στρατηγική), αυτόματα το άθλημα θα έχανε δύο με τρεις από τις δέκα ομάδες του, εξέλιξη που θα αποτελούσε μεγάλο πλήγμα για την εικόνα προς τα έξω, αλλά και για την ανταγωνιστικότητα και το θέαμα.

Ελπίζουμε στο μέλλον οι μικρότερες ομάδες να μη χρειάζεται να εξαρτώνται από τα “δεκανίκια” των μεγαλύτερων προκειμένου να επιβιώνουν, αλλά να μπορούν να τις ανταγωνίζονται με τα δικά τους μέσα.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.