![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/2/22/photon31654f85120.jpg?itok=Wt2VxzXh)
Η Mercedes W10 ήταν ένα πολύ επιτυχημένο μονοθέσιο, αφού με αυτό η γερμανική ομάδα κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών και ο Χάμιλτον εκείνο των οδηγών, οπότε είναι λογικό οι υπόλοιπες ομάδες να αντιγράψουν κάποια στοιχεία, όμως η Racing Point το παράκανε.
Η βρετανική ομάδα παρουσίασε το μονοθέσιό της δύο μέρες πριν αρχίσουν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης που γίνονται στην πίστα της Βαρκελώνης, χωρίς να υπάρξει κάτι το αξιοσημείωτο, όμως όσο περνούσε ο καιρός και οι φίλοι της Formula 1 έριχναν πιο προσεκτική ματιά στα μονοθέσια, έγινε φανερή η ομοιότητα ανάμεσα στην RP20 και την W10.
Μάλιστα, κοιτάζοντας πιο προσεκτικά έγινε αντιληπτό ότι με εξαίρεση κάποιες πολύ λίγες δευτερεύουσες διαφορές, πρόκειται ακριβώς για το ίδιο αυτοκίνητο. Αυτό ήταν κάτι που δεν άρεσε στις υπόλοιπες ομάδες, ειδικά σε εκείνες του midfield, οι οποίες θεωρούν ότι με αυτόν τον τρόπο η Racing Point θα έχει πολύ μεγάλο προβάδισμα και θα είναι δύσκολο να την ανταγωνιστούν. Δεν είναι τυχαίο ότι μετά το σύστημα DAS, η pink Mercedes όπως αποκαλούν οι υπόλοιπες ομάδες τη φετινή Racing Point, είναι το θέμα που κουβεντιάζεται περισσότερο από κάθε άλλο στα paddocks.
Αν κάποιος προσθέσει στα παραπάνω το γεγονός ότι οι “ροζ” προμηθεύονται και πολλά άλλα μέρη από τους Γερμανούς, όπως τον κινητήρα και το κιβώτιο, καταλαβαίνουμε ότι πλέον λειτουργούν σα να είναι η δεύτερη ομάδα της Mercedes, κάτι αντίστοιχο με τους “ταύρους” και την AphaTauri.
Με τη συνεχή αύξηση των χρημάτων που ξοδεύονται στη Formula 1, ειδικά από τους τρεις μεγάλους, δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε την ομάδα του Στρολ για αυτή την επιλογή, αφού έτσι μπορεί να είναι ανταγωνιστική, χωρίς να διαθέτει τεράστιο budget. Άλλωστε, εκτός από το δίδυμο που αναφέραμε, παρόμοια λογική ακολουθεί και η Ferrari, με τις ομάδες που συνεργάζεται να είναι δύο, η Alfa Romeo και η Haas.
Μάλιστα, οι Αμερικανοί έχουν από τους μικρότερους προϋπολογισμούς, καθώς αγοράζουν σχεδόν όλα τα μέρη του μονοθεσίου, με τα περισσότερα τμήματα να προέρχονται από τη Scuderia, πρακτική που εφαρμόζουν ήδη από την πρώτη σεζόν, το 2016.
Περιπτώσεις όπως οι παραπάνω είναι από τους βασικότερους λόγους που θα αλλάξουν σε τόσο μεγάλο βαθμό οι κανονισμοί το 2021. Ας μην ξεχνάμε, ότι μία από τις βασικότερες αλλαγές είναι η επιβολή ορίου στο budget της κάθε ομάδας, το οποίο ορίζεται στα 175 εκατομμύρια δολάρια ανά έτος, χωρίς να υπολογίζονται οι μισθοί των οδηγών και των ανώτερων στελεχών.
Σίγουρα η μείωση του κόστους συμμετοχής στη Formula 1 δε θα είναι τόσο μεγάλη ώστε όλες οι ομάδες να ανταγωνίζονται μεταξύ τους επί ίσοις όροις, όμως είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.
Σε περίπτωση που οι προσπάθειες μείωσης του κόστους αποτύχουν, το άθλημα αναπόφευκτα θα στραφεί στο μοντέλο που λειτουργεί το MotoGP, στο οποίο υπάρχουν οι εργοστασιακές συμμετοχές και οι ομάδες – δορυφόροι τους. Ωστόσο, η Liberty Media και η FIA δε θέλουν κάτι τέτοιο, καθώς μετά η βιωσιμότητα της Formula 1 θα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις τρεις ισχυρότερες ομάδες, οι οποίες θα μπορούν να επιβάλουν τη γνώμη τους χωρίς αντιστάσεις, απειλώντας ότι θα αποχωρήσουν. Επιπλέον, αν κάποια από τις τρεις αποφάσιζε να φύγει για κάποιον άλλο λόγο (για παράδειγμα επειδή η μητρική εταιρεία άλλαξε στρατηγική), αυτόματα το άθλημα θα έχανε δύο με τρεις από τις δέκα ομάδες του, εξέλιξη που θα αποτελούσε μεγάλο πλήγμα για την εικόνα προς τα έξω, αλλά και για την ανταγωνιστικότητα και το θέαμα.
Ελπίζουμε στο μέλλον οι μικρότερες ομάδες να μη χρειάζεται να εξαρτώνται από τα “δεκανίκια” των μεγαλύτερων προκειμένου να επιβιώνουν, αλλά να μπορούν να τις ανταγωνίζονται με τα δικά τους μέσα.