![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/1/2/photon31067f83698.jpg?itok=Zm4n1HmD)
Το 2020 που ευχόμαστε να είναι μια καλύτερη χρονιά από την προηγούμενη, σηματοδότησε και την έναρξη μιας καινούργιας 10ετίας.
Μιας 10ετίας που αν διαβάσουμε πίσω από τις λέξεις και τις ανακοινώσεις αναμένονται σημαντικές εξελίξεις και αλλαγές στο μαγικό κόσμο των αγώνων.
Γυρίζοντας λοιπόν πίσω τις σελίδες του ημερολογίου θα δούμε ότι στη 10ετία που μας άφησε πριν λίγες ώρες, στη Formula 1 κυρίαρχος ήταν η ομάδα της Mercedes, που στην 69χρονη ιστορία του θεσμού είναι η μόνη ομάδα που κατακτά ταυτόχρονα 6 παγκόσμιους τίτλους οδηγών και 6 κατασκευαστών.
Αυτή η επέλαση της Mercedes ξεκίνησε το 2014 «παίρνοντας» τη σκυτάλη από τη Red Bull και τον Φέτελ που κατέκτησαν 4 τίτλους στη σειρά (οδηγών/κατασκευαστών) από το 2010 έως το 2013.
Την 2ετία 2014-2015 ο Χάμιλτον προσθέτει δύο ακόμα κύπελλα στο σαλόνι του από τους αντίστοιχους τίτλους (το πρώτο του Βρετανού ήταν το 2008 με τη McLaren), το 2016 ήταν η χρονιά του Ρόσμπεργκ και την 3ετία 2017-2018-2019 ο Χάμιλτον «επανέρχεται» στην κορυφή.
Red Bull και Mercedes λοιπόν ήταν οι ομάδες που γεύτηκαν τη σαμπάνια του πρωταθλητή τη 10ετία που μας αποχαιρέτησε και είναι κάπως σαν σχήμα οξύμωρο η Ferrari, η μόνη ομάδα που συμμετέχει ανελλιπώς από το 1950 (από τότε δηλαδή που ξεκίνησε η ιστορία της Formula 1) να έχει να κατακτήσει παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών από το 2007, ήταν η χρονιά με τον Ραϊκόνεν και το αντίστοιχο των κατασκευαστών από το 2008. Γιατί όπως και να το κάνουμε η Ferrari είναι αυτή που «σέρνει» το χορό στη Formula 1.
Αναλύοντας λοιπόν τα αποτελέσματα η Mercedes τη 10ετία 2010-2019 «μάζεψε» τους περισσότερους βαθμούς, 5.112, ακολουθεί η Red Bull με 4.468, η Ferrari με 4.164, η McLaren με 1.972 και η Force India/Racing Point με 1.099.
Να σημειωθεί ότι το 2020 είναι η τελευταία χρονιά που τα μονοθέσια θα τρέξουν με τροχούς 13 ιντσών, από το 2021 θα «φορούν» τροχούς 18 ιντσών, όπου μαζί με τα ελαστικά θα υπάρχουν και νέοι κανονισμοί, κυρίως στα αεροδυναμικά βοηθήματα.
Τα μοτέρ θα παραμείνουν ίδια.