Είστε εδώ

F1

Formula 1-Η 10ετία που πέρασε: Κυρίαρχο το «αστέρι»

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Το 2020 που ευχόμαστε να είναι μια καλύτερη χρονιά από την προηγούμενη, σηματοδότησε και την έναρξη μιας καινούργιας 10ετίας.

Μιας 10ετίας που αν διαβάσουμε πίσω από τις λέξεις και τις ανακοινώσεις αναμένονται σημαντικές εξελίξεις και αλλαγές στο μαγικό κόσμο των αγώνων.

Γυρίζοντας λοιπόν πίσω τις σελίδες του ημερολογίου θα δούμε ότι στη 10ετία που μας άφησε πριν λίγες ώρες, στη Formula 1 κυρίαρχος ήταν η ομάδα της Mercedes, που στην 69χρονη ιστορία του θεσμού είναι η μόνη ομάδα που κατακτά ταυτόχρονα 6 παγκόσμιους τίτλους οδηγών και 6 κατασκευαστών.

Αυτή η επέλαση της Mercedes ξεκίνησε το 2014 «παίρνοντας» τη σκυτάλη από τη Red Bull και τον Φέτελ που κατέκτησαν 4 τίτλους στη σειρά (οδηγών/κατασκευαστών) από το 2010 έως το 2013.

Την 2ετία 2014-2015 ο Χάμιλτον προσθέτει δύο ακόμα κύπελλα στο σαλόνι του από τους αντίστοιχους τίτλους (το πρώτο του Βρετανού ήταν το 2008 με τη McLaren), το 2016 ήταν η χρονιά του Ρόσμπεργκ και την 3ετία 2017-2018-2019 ο Χάμιλτον «επανέρχεται» στην κορυφή.

Red Bull και Mercedes λοιπόν ήταν οι ομάδες που γεύτηκαν τη σαμπάνια του πρωταθλητή τη 10ετία που μας αποχαιρέτησε και είναι κάπως σαν σχήμα οξύμωρο η Ferrari, η μόνη ομάδα που συμμετέχει ανελλιπώς από το 1950 (από τότε δηλαδή που ξεκίνησε η ιστορία της Formula 1) να έχει να κατακτήσει παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών από το 2007, ήταν η χρονιά με τον Ραϊκόνεν και το αντίστοιχο των κατασκευαστών από το 2008. Γιατί όπως και να το κάνουμε η Ferrari είναι αυτή που «σέρνει» το χορό στη Formula 1. 

Αναλύοντας λοιπόν τα αποτελέσματα η Mercedes τη 10ετία 2010-2019 «μάζεψε» τους περισσότερους βαθμούς, 5.112, ακολουθεί η Red Bull με 4.468, η Ferrari με 4.164, η McLaren με 1.972 και η Force India/Racing Point με 1.099.

Να σημειωθεί ότι το 2020 είναι η τελευταία χρονιά που τα μονοθέσια θα τρέξουν με τροχούς 13 ιντσών, από το 2021 θα «φορούν» τροχούς 18 ιντσών, όπου μαζί με τα ελαστικά θα υπάρχουν και νέοι κανονισμοί, κυρίως στα αεροδυναμικά βοηθήματα.

Τα μοτέρ θα παραμείνουν ίδια.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.