Είστε εδώ

F1

Formula 1: Γκραν Πρι Βραζιλίας: Ανατροπές μέχρι το τελευταίο μέτρο

του Σωτήριου Χάλλα

Με αυξημένες θερμοκρασίες και καλό καιρό υποδέχτηκε η πίστα του Interlagos τους οδηγούς για τον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς, ο οποίος στο μεγαλύτερο μέρος του δεν είχε πολλή δράση, όμως προς το τέλος το ένα γεγονός διαδεχόταν το άλλο και οι μάχες ήταν από τις πιο κλειστές που έχουμε δει ποτέ.

Στην εκκίνηση ο Φερστάπεν έφυγε πολύ καλά κρατώντας την πρωτοπορία, ενώ πίσω του ο Χάμιλτον κατάφερε να προσπεράσει τον Φέτελ, περνώντας στη δεύτερη θέση. Πιο πίσω είχαμε αρκετές έντονες μάχες, με την εντονότερη όλων να είναι μεταξύ Νόρις και Λεκλέρκ, αφού ο Μονεγάσκος προσπαθούσε να κερδίσει γρήγορα θέσεις ώστε να ανακάμψει από τη 14η που εκκινούσε. Ο οδηγός της Ferrari δέχτηκε 10 θέσεις ποινή επειδή αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει τέταρτο κινητήρα εσωτερικής καύσης, αφού στο Ώστιν η μονάδα που είχε εμφάνισε διαρροή λαδιών.

Στον όγδοο γύρο είχαμε την πρώτη επαφή, ανάμεσα σε Ρικιάρντο και Μάγκνουσεν. Ο Αυστραλός προσπαθούσε να προσπεράσει παίρνοντας την εσωτερική στη στροφή 4, με τον οδηγό της Haas να κλείνει το δρόμο, με αποτέλεσμα να ακουμπήσει το μπροστά δεξί ελαστικό της Renault με το πίσω αριστερά της Haas. Από την επαφή ο Μάγκνουσεν είχε τετ α κε, ενώ ο Ρικιάρντο αναγκάστηκε να μπει στα pits για αλλαγή πτέρυγας, αφού είχε σπασμένο κομμάτι.

Η συνέχεια ήταν ήρεμη μέχρι που στο τέλος του 20ου γύρου ο Χάμιλτον αποφάσισε να μπει για αλλαγή ελαστικών. Ως αποτέλεσμα, οι “ταύροι” αποφάσισαν να καλέσουν άμεσα τον οδηγό τους προκειμένου να μη γίνει το undercut. Όμως, την ώρα που έβγαινε από το pit lane, η Williams άφησε τον Κούμπιτσα χωρίς να ελέγξει, με τους δύο οδηγούς να αποφεύγουν την επαφή την τελευταία στιγμή.

Αποτέλεσμα αυτού του περιστατικού ήταν ο Φερστάπεν να χάσει χρόνο και να τον προσπεράσει ο Χάμιλτον. Βγαίνοντας, πλέον, από τα pits, ο νεαρός της R.B. Aston Martin ακούστηκε ιδιαίτερα εκνευρισμένος στο team radio και “έβαλε το κεφάλι κάτω” προκειμένου να καλύψει το χαμένο έδαφος από τον Βρετανό. Ενώ περιμέναμε ότι θα πάρει αρκετή ώρα, τα κατάφερε μέσα σε ένα γύρο, με τους δύο οδηγούς να μας προσφέρουν πολύ ωραία μάχη διαρκείας, αφού ο Χάμιλτον προσπάθησε να κάνει ό,τι ήταν δυνατόν ώστε να μην παραδώσει την πρωτοπορία, όμως χωρίς επιτυχία.

Μέχρι τον 42ο γύρο δεν είχαμε πολλή δράση. Εκεί έγινε κάτι το οποίο πυροδότησε μια σειρά γεγονότων. Ο Μπότας είχε μπει νωρίτερα για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας τη σκληρή γόμα οπότε φαινόταν ότι θα πάει για ένα pit stop, όμως στη Mercedes είδαν ότι γύριζε πολύ αργά, με αποτέλεσμα να τον καλέσουν εκ νέου για αλλαγή, βάζοντάς του τη μέση γόμα.

Αυτό έφερε τον Φινλανδό πίσω από τον Λεκλέρκ, οπότε ξεκίνησε μία πολύ δυνατή μάχη ανάμεσά τους. Ο οδηγός της Ferrari εκτελώντας αριστοτεχνική άμυνα κατάφερνε να κρατάει πίσω του εκείνον της Mercedes, μέχρι που στο 52ο γύρο ο κινητήρας στην πλάτη του Μπότας παρουσίασε βλάβη και τον ανάγκασε να το “παρκάρει” στην άκρη, προκειμένου να μην μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Κάτι το οποίο δεν κατάφερε, αφού ο Μάιλκλ Μάσι έκρινε ότι έπρεπε να οριοθετηθεί ο ρυθμός προκειμένου να γίνει με ασφάλεια η απομάκρυνση του μονοθεσίου με τον αριθμό 77.

Όσο το safety car, έκανε τα πάντα να κυλούν πιο αργά, Φερστάπεν και Λεκλέρκ, από τους πρωτοπόρους, μπήκαν στα pits για να βάλουν τη μαλακή γόμα. Με αυτή την κίνηση ο Ολλανδός βρέθηκε και πάλι πίσω από τον Χάμιλτον.

Στην επανεκκίνηση ο Βρετανός προσπάθησε να μείνει πρώτος, όμως ο Φερστάπεν και πάλι κατάφερε να τον προσπεράσει γρήγορα, ενώ το ίδιο έκανε και ο Άλμπον στον Φέτελ.

Οι γύροι περνούσαν με τον Λεκλέρκ να πιέζει τον Φέτελ, μέχρι που στον 66ο γύρο ο Μονεγάσκος κατάφερε στην πρώτη στροφή να κάνει την προσπέραση. Ωστόσο, λίγα μέτρα μετά ο Γερμανός έμεινε κολλημένος πίσω από τον team mate του και θέλησε να πάρει πίσω τη θέση του. Με τα δύο μονοθέσια το ένα δίπλα στο άλλο υπήρξε πολύ μικρή επαφή ανάμεσα στον εμπρός δεξιά τροχό του Λεκλέρκ και τον πίσω αριστερά του Φέτελ, η οποία οδήγησε σε έξοδο και εγκατάλειψη αμφότερους.

Βλέποντας ότι θα μπει ξανά το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, η Mercedes κάλεσε τον Χάμιλτον για αλλαγή ελαστικών, όμως εκείνη την ώρα ο Στρολ πάτησε θραύσματα τα οποία οδήγησαν και τον ίδιο εκτός αγώνα, με αποτέλεσμα το Safety Car να παρατείνει την παραμονή του.

Τελικά ο αγώνας ξεκίνησε εκ νέου με δύο γύρους να απομένουν με την πρώτη τετράδα να είναι Φερστάπεν, Άλμπον, Γκασλί και Χάμιλτον. Μόλις πέρασαν τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού ο οδηγός της Mercedes προσπέρασε άμεσα τον Γάλλο και λίγες στροφές αργότερα προσπάθησε να προσπεράσει και τον Άλμπον, όμως είχαν επαφή από την οποία ο Ταϊλανδός έπεσε τελευταίος, ενώ ο Χάμιλτον βρέθηκε και πάλι στην τρίτη θέση. Μέχρι και το τελευταίο μέτρο έδωσε μάχη με τον Γκασλί για τη δεύτερη θέση, όμως ο οδηγός της Toro Rosso τερμάτισε μπροστά από τον έξι φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή με διαφορά μισού μονοθεσίου.

Μπορεί η σειρά τερματισμού να ήταν Φερστάπεν, Γκασλί, Χάμιλτον, όμως με το πέσιμο της καρό σημαίας οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ότι θα εξετάσουν το συμβάν με τον Άλμπον, με πιθανότητα επιβολής ποινής. Σε αυτή την περίπτωση, η τρίτη θέση θα πάει στον Σάινθ που τερμάτισε τέταρτος. Το πιο εντυπωσιακό σε σχέση με τον Ισπανό της McLaren είναι το γεγονός ότι ξεκίνησε τελευταίος, οπότε αν έρθει το βάθρο, θα αποτελεί πολύ μεγάλο επίτευγμα για τη βρετανική ομάδα. Μάλιστα, σε περίπτωση που η ποινή για τον Χάμιλτον είναι η προσθήκη πέντε δευτερολέπτων στο χρόνο του, θα πέσει στην έβδομη θέση, πίσω από τον Ρικιάρντο. Να υπενθυμίσουμε ότι ο Αυστραλός στα πρώτα στάδια του αγώνα είχε πέσει στην τελευταία θέση, μετά την επαφή με τον Μάγκνουσεν.

Μετά τους Φερστάπεν, Γκασλί, Χάμιλτον και Σάινθ, στην πέμπτη και έκτη θέση είχαμε ακόμα μία έκπληξη, αφού εκεί κατάφεραν να βρεθούν οι Alfa Romeo των Ραϊκόνεν και Τζιοβινάτσι. Ο Ρικιάρντο, όπως αναφέραμε, κατάφερε να τερματίσει στην έβδομη θέση, με τους Νόρις, Πέρεθ και Κβίατ να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.

Σίγουρα το να βλέπεις έναν πιλότο να εγκαταλείπει από μηχανική βλάβη ή δύο team mates να συγκρούονται μεταξύ τους δεν είναι όμορφο θέαμα, όμως αυτά τα δύο γεγονότα αποτέλεσαν τον καταλύτη για να δούμε πολλές ανακατατάξεις μαζεμένες μέσα σε λίγους γύρους. Δυστυχώς στη σύγχρονη εποχή της Formula 1 το θέαμα προκύπτει σχεδόν αποκλειστικά όταν γίνει κάποια επαφή ή όταν έχουμε είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Σίγουρα μας αρέσει να βλέπουμε ανατρεπτικούς αγώνες ,με τερματισμούς όπως αυτός ανάμεσα στον Χάμιλτον και τον Γκασλί, όμως θα θέλαμε αυτό να είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Ελπίζουμε οι αλλαγές του 2021 ή ακόμα και το πρωτάθλημα του 2020, να αποτελέσουν ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο επόμενος και τελευταίος αγώνας για το 2019 είναι προγραμματισμένος για το τριήμερο 29-30 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου και θα γίνει στο Αμπού Ντάμπι.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.