Είστε εδώ

F1

Formula 1: Εφτά ομάδες καταγγέλλουν FIA και Ferrari

του Σωτήριου Χάλλα

Ένα νέο σκάνδαλο φαίνεται ότι πάει να ξεσπάσει στη Formula 1, με τη Ferrari και την FIA να βρίσκονται στο επίκεντρο και τον κινητήρα που οι Ιταλοί χρησιμοποίησαν το 2019 να είναι το μήλο της έριδος.

Μπορεί η Ferrari το 2019 να έκανε μόνο τρεις νίκες, όμως ήταν ολοφάνερο ότι ο κινητήρας της ήταν σημαντικά πιο γρήγορος από των υπόλοιπων τριών κατασκευαστών (Mercedes, Honda, Renault). Σε όλη τη διάρκεια της σεζόν οι ομάδες ζητούσαν από την FIA να εξετάσει το υβριδικό σύνολο των Ιταλών, όμως όσοι έλεγχοι και αν έγιναν δεν εντοπίστηκε κάποια παρανομία. Εν τέλει, η FIA δέσμευσε έναν κινητήρα της Scuderia προκειμένου να μελετήσει ενδελεχώς τον τρόπο λειτουργίας του.

Οι μήνες περνούσαν και δεν είχε γίνει κάτι γνωστό, μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου όταν ανακοινώθηκε ότι ολοκληρώθηκε ο έλεγχος λειτουργίας του υβριδικού συνόλου με τις FIA και Ferrari να καταλήγουν σε συμφωνία της οποίας οι όροι θα παραμείνουν ανάμεσα στις δύο πλευρές και δε θα γνωστοποιηθούν. Επιπλέον, ανακοινώθηκε ότι η Scuderia αναλαμβάνει την υποχρέωση να βοηθήσει την ομοσπονδία στον έλεγχο των υπόλοιπων κινητήρων για το 2020, αλλά και στην έρευνα πάνω στις εκπομπές άνθρακα και τα βιώσιμα καύσιμα.

Οι περισσότερες εκτιμήσεις σχετικά με την επιπλέον ισχύ της Ferrari το 2019, αναφέρουν ότι αυτό έγινε εφικτό παρακάμπτοντας τον κανονισμό σχετικά με τη ροή καυσίμου, η οποία δεν επιτρέπεται να ξεπεράσει τα 100 κιλά/ώρα, ενώ σύμφωνα με άλλες εκτιμήσεις το “κόλπο” των Ιταλών έχει να κάνει με την ενέργεια που στέλνει η μπαταρία στους ηλεκτροκινητήρες.

Όποια και να είναι η απάντηση, ιταλικά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η FIA δεν είχε καταφέρει να βρει κάποια παρανομία, όμως υπήρξε κάποιος από την ομάδα που πρόδωσε το μυστικό.

Φυσικά τίποτα δεν είναι ακόμα σίγουρο, ούτε ο τρόπος με τον οποίο η Ferrari είχε τόσο ισχυρό κινητήρα, ούτε αν και πώς έμαθε η FIA για αυτόν.

Όμως, αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η Mercedes και προσωπικά ο Τότο Βολφ εξοργίστηκαν με την τροπή που πήρε το ζήτημα. Έτσι, για να αντιδράσει εμπράκτως έγραψε μια επιστολή, την οποία έστειλε στις ομάδες που δε συνδέονται με τη Ferrari, δηλαδή όλες εκτός από την ίδια τη Ferrari, τη Haas και την Alfa Romeo. Ο στόχος του ήταν να συμφωνήσουν όλοι στο περιεχόμενό της και τη στείλουν στην FIA από κοινού.

Ο στόχος του επετεύχθη και σήμερα, 04/03/2020, η επιστολή στάλθηκε έχοντας στο τέλος της γραμμένα τα ονόματα εφτά ομάδων, McLaren Racing Limited, Mercedes-Benz Grand Prix Limited, Racing Point UK Limited, Red Bull Racing Limited, Renault Sport Racing Limited, Scuderia Alpha Tauri S.p.A., Williams Grand Prix Engineering Limited.

Το κείμενο της επιστολής ήταν το εξής.

“Εμείς, οι υπογράφουσες ομάδες, εκπλαγήκαμε και σοκαριστήκαμε από την ανακοίνωση της FIA στις 28 Φεβρουαρίου σχετικά με την ολοκλήρωση της έρευνάς της γύρω από τη μονάδα ισχύος της Scuderia Ferrari.

Μια διεθνής αθλητική ρυθμιστική αρχή έχει την ευθύνη να ενεργεί με τα υψηλότερα πρότυπα διακυβέρνησης, ακεραιότητας και διαφάνειας.

Μετά από μήνες έρευνας που διεξήγαγε η FIA κατόπιν σχετικών αιτημάτων που έθεσαν άλλες ομάδες, διαφωνούμε έντονα με την απόφαση της FIA να καταλήξει σε συμφωνία εμπιστευτικού διακανονισμού με τη Ferrari για να ολοκληρώσει το θέμα. 

Ως εκ τούτου, δηλώνουμε δημοσίως την κοινή μας δέσμευση να επιδιώξουμε την πλήρη και σωστή αποκάλυψη του θέματος, προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι το άθλημά μας αντιμετωπίζει όλους τους αγωνιζόμενους δίκαια και ισότιμα. Αυτό το κάνουμε εξ ονόματος των οπαδών, των συμμετεχόντων και των μετόχων της Formula 1. 

Επιπλέον, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να προσφύγουμε στη δέουσα διαδικασία της FIA και ενώπιον των αρμόδιων δικαστηρίων.”

Άραγε πώς θα αντιδράσουν η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και η Ferrari; Θα αναγκαστούν να αποκαλύψουν περισσότερες λεπτομέρειες και αν οι “κόκκινοι” έχουν κάνει παρανομία, θα τιμωρηθούν όπως πρέπει;

Η δεύτερη θέση που κατέλαβε η Scuderia στο πρωτάθλημα του 2019 σημαίνει ότι θα λάβει ένα αρκετά μεγάλο ποσό χρημάτων. Όμως αν αποδειχθεί κάποια παρατυπία της και μηδενιστεί, τότε όλες οι ομάδες πλην της Mercedes θα ανέβουν κατά μία θέση, άρα θα έχουν μεγαλύτερα έσοδα, οπότε έχουν κάθε λόγο να “κυνηγήσουν” το ζήτημα.

Θα παρακολουθούμε στενά την εξέλιξη του ζητήματος.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.