![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/10/15/photon30253f81266.jpg?itok=4RnjUQuN)
Το κυβερνητικό σώμα της Formula 1 προτείνει ανάμεσα στις διάφορες αλλαγές που θα γίνουν το 2021 να είναι και η επιστροφή των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων, στοιχείο που απουσιάζει πολλά χρόνια από τη Formula 1.
Αν και υπάρχουν κάποιες ομάδες που θέλουν οι αλλαγές του 2021 να μην είναι μεγάλες, με προεξάρχουσα της Mercedes, ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ, έχει πλήρως αντίθετη άποψη.
Η πρόταση για τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα έπεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι πρόσφατα οπότε ακόμα δεν έχει συζητηθεί εκτενώς. Η λογική που κρύβεται από πίσω είναι η εξής.
Μπορεί αρχικά τα νέα μονοθέσια να είναι ικανά να ακολουθήσουν κάποιο αντίπαλο στην προσπάθεια για προσπέραση, όμως όσο θα περνάει ο καιρός και θα έρχονται αναβαθμίσεις, αυτή η ικανότητα θα μειώνεται. Έτσι, ενώ στην αρχή η απώλεια πρόσφυσης πίσω από κάποιο αντίπαλο μονοθέσιο θα περιορίζεται στο 10% σταδιακά αυτό το νούμερο θα ανεβαίνει και μπορεί να φτάσει ακόμα και το 50%.
Σε αυτό το πρόβλημα κάποιοι θεωρούν ότι τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα μπορούν να δώσουν τη λύση, αφού ο οδηγός θα μπορεί να τροποποιεί ως ένα βαθμό την αεροδυναμική του μονοθεσίου του, ανάλογα με το αν έχει καθαρό αέρα μπροστά του ή όχι.
Μένει να δούμε τι θα αποφασίσουν οι ομάδες και FIA σχετικά με την εισαγωγή τους. Κατά την άποψή μας θα είχε ενδιαφέρον αφού ο οδηγός θα αποκτούσε ακόμα περισσότερο έλεγχο πάνω στο αυτοκίνητο και με αυτόν τον τρόπο θα αναβαθμιζόταν ο ρόλος του.