Είστε εδώ

Classic Cars

SEAT: Τα αυτοκίνητα πριν από έναν αιώνα και η διάδοση τους

του Γιώργου Ψαρρά

Έχετε αναρωτηθεί πως μετακινούνταν οι άνθρωποι πριν από περίπου έναν αιώνα όταν ακόμα τα αυτοκίνητα δεν ήταν τόσο διαδεδομένα;

Η SEAT μας ταξιδεύει στο παρελθόν και μας αποκαλύπτει την εικόνα των δρόμων στην πατρίδα της πριν από 100 χρόνια. Σύμφωνα με την ισπανική εταιρεία λοιπόν το πρώτο αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε στη χώρα της ήταν πριν από 113 ολόκληρα χρόνια και συγκεκριμένα στην πόλη Βιτόρια.

Οι περισσότεροι Ισπανοί ωστόσο τα επόμενα χρόνια εξακολουθούσαν να μετακινούνται κυρίως με ποδήλατο. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το 1917 στη Βαρκελώνη κυκλοφορούσαν 2.997 ποδήλατα, ενώ ο αριθμός των αυτοκινήτων δε ξεπερνούσε τα 1.357.

Μια σχετική άνθηση της αυτοκίνησης χρονολογείται στη δεκαετία του 1920, όταν πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη η Παγκόσμια Έκθεση το 1929, με τις ετήσιες πωλήσεις να φτάνουν τις 30.000 μονάδες.

Την εγχώρια προώθηση του αυτοκινήτου ενίσχυσε η SEAT με την ίδρυση της το 1953, καθώς εντός πέντε ετών ταξινομήθηκαν 136.504 οχήματα, ενώ την προηγούμενη πενταετία ο σχετικός αριθμός ήταν 19.586 οχήματα. Σημαντική ήταν επίσης η συμβολή του προσιτού και λαοφιλούς μοντέλου SEAT 600, το οποίο παράγονταν από το 1957 έως το 1973.

Το χάσμα εκείνης της εποχής με τη σύγχρονη, αποτυπώνεται ξεκάθαρα αν αναλογιστεί κανείς ότι μόνο πέρυσι στην Ισπανία ταξινομήθηκαν πάνω από 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Πριν από έναν αιώνα τα αυτοκίνητα χρειάζονταν 30 λίτρα καυσίμου για να διανύσουν 100 χλμ., ενώ σήμερα η μείωση της κατανάλωσης έχει φτάσει σε εντυπωσιακά επίπεδα. Οι οδηγοί προμηθεύονταν καύσιμα από φαρμακεία ή από καταστήματα εξοπλισμών, ενώ σήμερα στην Ισπανία υπάρχουν πάνω από 11.500 πρατήρια καυσίμων.

Παράλληλα καθημερινά 85.000 οχήματα κινούνται στους δρόμους της Βαρκελώνης. Το πρώτο φανάρι στην Ισπανία άναψε το 1926 σε δρόμο της Μαδρίτης, ενώ πλέον μόνο στη Βαρκελώνη υπάρχουν 36.000 φωτεινοί σηματοδότες, εκ των οποίων κάποιοι επικοινωνούν με τα σύγχρονα συνδεδεμένα αυτοκίνητα μέσω της τεχνολογίας 5G.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το 1912 στη Βαρκελώνη δεν υπήρχε ούτε ένα υπόγειο πάρκινγκ, ενώ το 2019 προσφέρονται πάνω από 660.000 υπόγειες θέσεις στάθμευσης.

 

 

 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.