Είστε εδώ

Classic Cars

Lunaz: Κλασική ομορφιά, με σύγχρονη τεχνολογία

του Σωτήριου Χάλλα

Πώς θα σας φαινόταν ένα αυτοκίνητο που εξωτερικά θα είχε την κλασική ομορφιά που διακρίνει αρκετά μοντέλα της δεκαετίας του ’50 και του ’60, ενώ εσωτερικά θα είχε όλη την τεχνολογία που χαρακτηρίζει τα σύγχρονα αυτοκίνητα;

Φαίνεται ότι αυτό αποτελεί όνειρο αρκετών έτσι στη Βρετανία ιδρύθηκε μία εταιρεία η οποία κάνει ακριβώς αυτό. Μετατρέπει παλιά αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά και τα εξοπλίζει με την αιχμή της τεχνολογίας που συναντάμε σε ένα μοντέλο που λανσαρίστηκε το 2019.

Η εταιρεία ονομάζεται Lunaz και φέρει το όνομα ενός εκ των δύο συνιδρυτών της. Πρόκειται για τον Τζον Χίλτον – Λούναζ ο οποίος στο παρελθόν ήταν τεχνικός διευθυντής στην ομάδα της Renault στη Formula 1.

Ο Λούναζ επέλεξε ως έδρα του μία περιοχή κοντά στην πίστα του Silverstone και μαζί με τον συνιδρυτή της εταιρείας, Ντέιβιντ Λόρεντζ, δημιούργησαν μία start-up εταιρεία η οποία αναλαμβάνει να επαναφέρει στην πρότερη καλή κατάσταση τα μοντέλα που αναλαμβάνει. Στη συνέχεια τα “γδύνει” από οτιδήποτε μηχανολογικό και αντικαθιστά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικούς, τα ρεζερβουάρ καυσίμων με μπαταρίες, κ.ο.κ. Τα φρένα, οι αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης δέχονται βελτιώσεις ενώ το μηχανικό γκάζι αντικαθίσταται από ένα σύστημα throttle-by-wire. Όσα τμήματα του αυτοκινήτου μπορούν να υποστούν επεξεργασία και να χρησιμοποιηθούν ακόμα και μετά τη μετατροπή του σε ηλεκτρικό, όπως το καπάκι του ρεζερβουάρ, συνεχίζουν να δίνουν το παρών.

Όλα τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με traction control και cruise control ενώ υποστηρίζουν ταχεία φόρτιση σε DC φορτιστές. Επιπλέον, τοποθετείται κλιματισμός, και infotainment με σύστημα πλοήγησης και Wi-Fi.

Μετά τις μετατροπές το κάθε όχημα περνάει από εξαντλητικές δοκιμές και μόνο τότε παραδίδεται στον πελάτη.

Αυτή την περίοδο η εταιρεία ασχολείται με μία Jaguar XK120 του 1953 στην οποία τοποθετήθηκαν δύο ηλεκτρικοί κινητήρες συνολικής ισχύος 380 ίππων και 700 Nm ροπής οι οποίοι τροφοδοτούνται από μπαταρία χωρητικότητας 80 kWh. Παράλληλα, δουλεύουν και επάνω σε μία οχταθέσια Rolls-Royce Phantom V του 1961 με την μπαταρία εκεί να φτάνει τις 120 kWh.

Φυσικά οι παραπάνω μετατροπές δε θα μπορούσαν να είναι φτηνές. Αν κάποιος θέλει να εκμεταλλευτεί τις υπηρεσίες που προσφέρει η Lunaz θα πρέπει να καταβάλει τουλάχιστον 350.000 λίρες Αγγλίας, (391.126 ευρώ), χωρίς να περιλαμβάνονται οι φόροι σε αυτό το ποσό.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.