![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/10/14/photon30239f81227.jpg?itok=bz3GjJfM)
Πώς θα σας φαινόταν ένα αυτοκίνητο που εξωτερικά θα είχε την κλασική ομορφιά που διακρίνει αρκετά μοντέλα της δεκαετίας του ’50 και του ’60, ενώ εσωτερικά θα είχε όλη την τεχνολογία που χαρακτηρίζει τα σύγχρονα αυτοκίνητα;
Φαίνεται ότι αυτό αποτελεί όνειρο αρκετών έτσι στη Βρετανία ιδρύθηκε μία εταιρεία η οποία κάνει ακριβώς αυτό. Μετατρέπει παλιά αυτοκίνητα σε ηλεκτρικά και τα εξοπλίζει με την αιχμή της τεχνολογίας που συναντάμε σε ένα μοντέλο που λανσαρίστηκε το 2019.
Η εταιρεία ονομάζεται Lunaz και φέρει το όνομα ενός εκ των δύο συνιδρυτών της. Πρόκειται για τον Τζον Χίλτον – Λούναζ ο οποίος στο παρελθόν ήταν τεχνικός διευθυντής στην ομάδα της Renault στη Formula 1.
Ο Λούναζ επέλεξε ως έδρα του μία περιοχή κοντά στην πίστα του Silverstone και μαζί με τον συνιδρυτή της εταιρείας, Ντέιβιντ Λόρεντζ, δημιούργησαν μία start-up εταιρεία η οποία αναλαμβάνει να επαναφέρει στην πρότερη καλή κατάσταση τα μοντέλα που αναλαμβάνει. Στη συνέχεια τα “γδύνει” από οτιδήποτε μηχανολογικό και αντικαθιστά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικούς, τα ρεζερβουάρ καυσίμων με μπαταρίες, κ.ο.κ. Τα φρένα, οι αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης δέχονται βελτιώσεις ενώ το μηχανικό γκάζι αντικαθίσταται από ένα σύστημα throttle-by-wire. Όσα τμήματα του αυτοκινήτου μπορούν να υποστούν επεξεργασία και να χρησιμοποιηθούν ακόμα και μετά τη μετατροπή του σε ηλεκτρικό, όπως το καπάκι του ρεζερβουάρ, συνεχίζουν να δίνουν το παρών.
Όλα τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με traction control και cruise control ενώ υποστηρίζουν ταχεία φόρτιση σε DC φορτιστές. Επιπλέον, τοποθετείται κλιματισμός, και infotainment με σύστημα πλοήγησης και Wi-Fi.
Μετά τις μετατροπές το κάθε όχημα περνάει από εξαντλητικές δοκιμές και μόνο τότε παραδίδεται στον πελάτη.
Αυτή την περίοδο η εταιρεία ασχολείται με μία Jaguar XK120 του 1953 στην οποία τοποθετήθηκαν δύο ηλεκτρικοί κινητήρες συνολικής ισχύος 380 ίππων και 700 Nm ροπής οι οποίοι τροφοδοτούνται από μπαταρία χωρητικότητας 80 kWh. Παράλληλα, δουλεύουν και επάνω σε μία οχταθέσια Rolls-Royce Phantom V του 1961 με την μπαταρία εκεί να φτάνει τις 120 kWh.
Φυσικά οι παραπάνω μετατροπές δε θα μπορούσαν να είναι φτηνές. Αν κάποιος θέλει να εκμεταλλευτεί τις υπηρεσίες που προσφέρει η Lunaz θα πρέπει να καταβάλει τουλάχιστον 350.000 λίρες Αγγλίας, (391.126 ευρώ), χωρίς να περιλαμβάνονται οι φόροι σε αυτό το ποσό.