![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/2/4/photon27901f73922.jpg?itok=pDO0X_7K)
Η πρώτη γενιά της Giulietta η οποία παραγόταν από το 1954 μέχρι το 1965 είναι από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της Alfa Romeo όμως μερικά “κομμάτια” είχαν κάπως μεγαλύτερη αξία την οποία διατηρούν μέχρι σήμερα.
Πρόκειται για μία έκδοση που ονομαζόταν Giulietta SZ με τα αρχικά SZ να προέρχονται από τις λέξεις Sprint Zagato. Η συγκεκριμένη ήταν η πιο γρήγορη του ιταλικού μοντέλου καθώς εξοπλιζόταν με κινητήρα 1.3 λίτρων που απέδιδε 100 ίππους. Μπορεί η ιπποδύναμη να μην εντυπωσιάζει με τα σημερινά δεδομένα όμως τότε ήταν αρκετά υψηλή. Επιπλέον, σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό βάρος των 785 κιλών στο οποίο συνέβαλε και ο οίκος Zagato της έδιναν τη δυνατότητα να έχει τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, ξεπερνώντας αρκετές (ισχυρότερες) σπορ δημιουργίες της εποχής.
Εκτός από τις επιδόσεις, όμως, η Giulietta SZ έχει μεγάλη αξία και για τη σπανιότητά της αφού οι Ιταλοί κατασκεύασαν μόλις 217 μονάδες. Οπότε, δεν προκαλεί εντύπωση ότι η συγκεκριμένη σε μία δημοπρασία πωλήθηκε για 567.000 ευρώ.
Μάλιστα, αυτά τα χρήματα πήγαν στο ιταλικό κράτος καθώς το αυτοκίνητο που είναι κατασκευασμένο το 1962 βρέθηκε στο Τορίνο παρατημένο σε ένα υπόγειο. Αρχικά, ιδιοκτήτης ήταν ένας μηχανικός ο οποίος λόγω ενός χαλασμένου ασανσέρ δεν το έβγαλε ποτέ από εκεί. Πλέον ο μηχανικός έχει πεθάνει και δεν υπάρχει κανένας να τον κληρονομήσει οπότε η περιουσία του περιέρχεται στην κυριότητα του δημοσίου.
Η συγκεκριμένη Giulietta SZ έπιασε τόσο υψηλή τιμή και επειδή δεν είχε υποστεί ποτέ εργασίες συντήρησης οπότε βρισκόταν ακριβώς στην ίδια κατάσταση με την εποχή που κατασκευάστηκε, στοιχείο που έχει αξία στις αγοραπωλησίες κλασικών αυτοκινήτων.