Είστε εδώ

Auto News

Ζάντες: Πού θα φτάσει το μέγεθός τους;

του Σωτήριου Χάλλα

Πιθανόν έχετε παρατηρήσει ότι οι διαστάσεις των ζαντών τα τελευταία χρόνια “τραβάνε την ανηφόρα”, αφού κάποτε οι 14 και οι 15 ίντσες ήταν για τα σπορ μοντέλα, με τον κανόνα είναι στις 12 και 13 ίντσες, ενώ τώρα υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που ήδη από τη βασική έκδοση έρχονται με τροχούς 16 ιντσών.

Μιλώντας πάνω στο θέμα και ποια θα είναι η τάση τα επόμενα χρόνια, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Brembo Βόρειας Αμερικής, είπε ότι σταδιακά οι εταιρείες κινούνται προς τροχούς με διάμετρο 24 – 26 ίντσες. Μπορεί αυτά τα νούμερα να φαντάζουν εξωπραγματικά με τα σημερινά δεδομένα, όμως πρέπει να σημειώσουμε δύο στοιχεία που ενισχύουν αυτή την άποψη.

Το ένα είναι ότι σχεδόν κάθε φορά που βλέπει το φως της δημοσιότητας ένα σκίτσο που αφορά κάποιο πρωτότυπο μοντέλο, παρατηρούμε τους τροχούς να έχουν σημαντικά μεγαλύτερο μέγεθος σε σχέση με το τελικό προϊόν. Το δεύτερο είναι ότι στην πρόσφατη παρουσίαση της Mercedes – Maybach GLS ανακοινώθηκε πως οι διαθέσιμες επιλογές όσον αφορά το μέγεθος των τροχών θα είναι στις 23 και τις 24 ίντσες. Σίγουρα το εν λόγω μοντέλο ανήκει στην υπερπολυτελή κατηγορία, όμως πάντα στην αυτοκινητοβιομηχανία οι τάσεις και οι τεχνολογίες εφαρμόζονται στα πιο ακριβά μοντέλα και σταδιακά περνάνε και στα πιο φτηνά.

Έτσι, δεν πρέπει να εκπλαγούμε αν κάποια στιγμή πάμε να αγοράσουμε ένα μικρομεσαίο και οι ζάντες του είναι σημαντικά πάνω από τις 20 ίντσες. Σίγουρα με τα σημερινά δεδομένα μπορεί να φαίνεται αχρείαστη αυτή η αλλαγή ή ακόμα και άσχημη οπτικά αν προσπαθήσουμε να φανταστούμε τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν γύρω μας με τόσο μεγάλους τροχούς, όμως τα μοντέλα του μέλλοντος θα είναι εξ’ αρχής σχεδιασμένα με τόσο μεγάλους τροχούς κατά νου, οπότε οι σχεδιαστές θα έχουν φροντίσει να προκύψει ένα οπτικά άρτιο αποτέλεσμα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.