![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/11/25/photon30708f82763.jpg?itok=nS78Ji4e)
Πιθανόν έχετε παρατηρήσει ότι οι διαστάσεις των ζαντών τα τελευταία χρόνια “τραβάνε την ανηφόρα”, αφού κάποτε οι 14 και οι 15 ίντσες ήταν για τα σπορ μοντέλα, με τον κανόνα είναι στις 12 και 13 ίντσες, ενώ τώρα υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που ήδη από τη βασική έκδοση έρχονται με τροχούς 16 ιντσών.
Μιλώντας πάνω στο θέμα και ποια θα είναι η τάση τα επόμενα χρόνια, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Brembo Βόρειας Αμερικής, είπε ότι σταδιακά οι εταιρείες κινούνται προς τροχούς με διάμετρο 24 – 26 ίντσες. Μπορεί αυτά τα νούμερα να φαντάζουν εξωπραγματικά με τα σημερινά δεδομένα, όμως πρέπει να σημειώσουμε δύο στοιχεία που ενισχύουν αυτή την άποψη.
Το ένα είναι ότι σχεδόν κάθε φορά που βλέπει το φως της δημοσιότητας ένα σκίτσο που αφορά κάποιο πρωτότυπο μοντέλο, παρατηρούμε τους τροχούς να έχουν σημαντικά μεγαλύτερο μέγεθος σε σχέση με το τελικό προϊόν. Το δεύτερο είναι ότι στην πρόσφατη παρουσίαση της Mercedes – Maybach GLS ανακοινώθηκε πως οι διαθέσιμες επιλογές όσον αφορά το μέγεθος των τροχών θα είναι στις 23 και τις 24 ίντσες. Σίγουρα το εν λόγω μοντέλο ανήκει στην υπερπολυτελή κατηγορία, όμως πάντα στην αυτοκινητοβιομηχανία οι τάσεις και οι τεχνολογίες εφαρμόζονται στα πιο ακριβά μοντέλα και σταδιακά περνάνε και στα πιο φτηνά.
Έτσι, δεν πρέπει να εκπλαγούμε αν κάποια στιγμή πάμε να αγοράσουμε ένα μικρομεσαίο και οι ζάντες του είναι σημαντικά πάνω από τις 20 ίντσες. Σίγουρα με τα σημερινά δεδομένα μπορεί να φαίνεται αχρείαστη αυτή η αλλαγή ή ακόμα και άσχημη οπτικά αν προσπαθήσουμε να φανταστούμε τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν γύρω μας με τόσο μεγάλους τροχούς, όμως τα μοντέλα του μέλλοντος θα είναι εξ’ αρχής σχεδιασμένα με τόσο μεγάλους τροχούς κατά νου, οπότε οι σχεδιαστές θα έχουν φροντίσει να προκύψει ένα οπτικά άρτιο αποτέλεσμα.