![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/10/2/photon30126f80835.jpg?itok=JnXPh5q_)
Όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές η Κίνα είναι η μεγαλύτερη και σημαντικότερη αγορά για τον Όμιλο Volkswagen.
Η ιστορία της Volkswagen στην αγορά της Κίνας άρχισε να γράφεται τη δεκαετία του 1980, όταν τα «ινία» κρατούσε ο Καρλ Χαν, ο οποίος σήμερα είναι 92 ετών. Διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen από το 1982 μέχρι το 1993, ενώ ήταν αυτός που έθεσε τα γερά θεμέλια για την επέκταση στην Κίνα, στην οποία εκείνη την εποχή συντελούνταν σημαντικές οικονομικές μεταρρύθμισες που ευνοούσαν τη διείσδυση της γερμανικής εταιρείας.
Η Volkswagen ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που αναγνώρισε τις ευκαιρίες που ανοίγονταν στην κινέζικη αγορά. Το 1984 η Volkswagen ίδρυσε την κοινοπραξία Shanghai Volkswagen, η οποία σήμερα λειτουργεί με το όνομα Saic Volkswagen, ενώ μέχρι την παραίτηση του Χαν είχε προστεθεί και μια δεύτερη κοινοπραξία, η Faw Volkswagen. Οι εν λόγω Οι κοινοπραξίες αναπτύσσουν μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά και προσαρμοσμένα στις ανάγκες των πελατών.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι στις 15 Δεκεμβρίου του 2018 ο Χαν έλαβε τον τίτλο του «Προσώπου της Χρονιάς» από το κινεζικό περιοδικό “China Newsweek” για τα επιτεύγματά του στην προώθηση των γερμανο-κινεζικών οικονομικών σχέσεων. Αφορμή για την τιμή αυτή στάθηκε η συμπλήρωση 40 ετών από την έναρξη των ριζοσπαστικών μεταρρυθμίσεων που ξεκίνησε ο τότε αρχηγός κράτους της Κίνας, Ντενγκ Σιαοπούνγκ.
Κατά τη διάρκεια της θητείας του ο Χαν είχε ταξιδέψει πολλές φορές στην Κίνα, ενώ το 1984 τον είχε συνοδεύσει ο ίδιος ο Καγκελάριος της Γερμανίας, Χέλμουτ Κολ, προκειμένου να παραστούν στα εγκαίνια του πρώτου τοπικού εργοστασίου. Πλέον η Volkswagen διαθέτει συνολικά 33 εργοστάσια στην Κίνα, όπου κατασκευάζονται αυτοκίνητα και εξαρτήματα.