![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/4/8/photon32172f86588.jpg?itok=Jkr3Y_8X)
Η πανδημία του Covid-19 έχει επιφέρει σε παγκόσμιο επίπεδο βαρύτατο πλήγμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ωστόσο τα προβλήματα δε ξεκίνησαν με την άφιξη του Covid-19 στην Ευρώπη, αλλά περίπου τρεις μήνες πριν στην Κίνα, όπου εμφανίστηκε για πρώτη φορά ο φονικός ιός. Για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες η Κίνα είναι η σημαντικότερη αγορά τους, επομένως σημειώθηκε μεγάλη πτώση στις πωλήσεις.
Τα πρώτα μηνύματα αισιοδοξίας όμως έρχονται από την Κίνα, καθώς σύμφωνα με τον Όμιλο Volkswagen παρατηρείται μια σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι από τα τέλη Μαρτίου άρχισαν να επαναλειτουργούν τα 22 από τα 24 εργοστάσια οχημάτων και εξαρτημάτων που διαθέτει ο Όμιλος Volkswagen στην Κίνα. Κλειστά παραμένουν τα εργοστάσια που βρίσκονται στη Τσανγκσά και στο Ουρούμτσι.
Το μειωμένο αγοραστικό ενδιαφέρον για καινούργιο αυτοκίνητο έχει ως αποτέλεσμα να εργοστάσια να λειτουργούν με μειωμένη δυναμικότητα, η οποία όμως θα επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα μόλις αυξηθεί η ζήτηση.
Παράλληλα επαναλειτουργεί πάνω από το 95% των αντιπροσωπειών του Ομίλου Volkswagen, ενώ η κίνηση των πελατών είναι στο 60% σε σύγκριση με φυσιολογικές περιόδους. Μόνο η Volkswagen διαθέτει στην Κίνα 2.000 αντιπροσωπείες, ενώ η Audi 430, η Skoda 470 και η Porsche 120.
Προβλέπεται ότι οι πωλήσεις Μαρτίου στην Κίνα θα ξεπεράσουν το 1 εκατομμύριο, αριθμός σαφέστατα μεγαλύτερος από τις μόλις 250.000 πωλήσεις που είχαν σημειωθεί τον περασμένο Φεβρουάριο.
Μαζί με τους Κινέζους εταίρους o Όμιλος Volkswagen δεν αποσύρει τις εξαγγελλίες για φετινές επενδύσεις ύψους άνω των τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ φέτος στην τοπική αγορά. Εκτιμάται ότι η ανάκαμψη θα συνεχιστεί και ότι το 2021 θα έχει διαμορφωθεί ένα κανονικό κλίμα αγοράς, ενώ η Κίνα θα διατηρήσει την ηγετική της θέση και εκεί θα δρομολογηθούν οι εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση και τη ψηφιοποίηση των νέων μοντέλων.
Στόχος είναι από το 2025 να πωλούνται σε ετήσια βάση 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως στην Κίνα. Εντός του τρέχοντος έτους θα λανσαριστεί η γκάμα ηλεκτροκίνητων μοντέλων ID., ενώ περίπου το 40% των προγραμματισμένων επενδύσεων προορίζεται για τη νέα αυτή μορφή ενέργειας.