![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/5/17/photon25260f66264.jpg?itok=dYFCcGfb)
Η Κίνα αποτελεί αυτή τη στιγμή τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόσο λόγω του πληθυσμού της χώρας όσο και λόγω των νομοθετικών παρεμβάσεων της κυβέρνησης που προωθούν την ηλεκτροκίνηση ώστε να λύσουν το πρόβλημα του νέφους στις πόλεις.
Είναι απόλυτα φυσιολογικό, λοιπόν, για μία εταιρεία που κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως είναι η Tesla να θέλει να έχει ισχυρή παρουσία εκεί. Προς το παρόν τα μοντέλα της αμερικάνικης εταιρείας κατασκευάζονται στις Η.Π.Α. και στη συνέχεια εισάγονται στην Κίνα όμως φαίνεται ότι αυτό θα αλλάξει με τη δημιουργία ενός εργοστασίου στη χώρα.
Αυτό δήλωσε πρόσφατα ο επί κεφαλής της Tesla, Έλον Μασκ, και τώρα προχωράει τις διαδικασίες για τη δημιουργία ενός Gigafactory στην Κίνα με τη δημιουργία θυγατρικής εταιρείας με την ονομασία Tesla Shanghai Co. Ltd.
Το συγκεκριμένο Gigafactory θα κατασκευάζει τόσο μπαταρίες όσο και αυτοκίνητα και ένας βασικός λόγος που ο Μασκ θέλει η παραγωγή να γίνεται τοπικά είναι ότι με αυτόν τον τρόπο θα μπορούν τα μοντέλα της αμερικανικής εταιρείας να διατίθενται σε πιο χαμηλές τιμές αφού θα αποφεύγονται οι δασμοί που επιβάλλονται στα εισαγόμενα αυτοκίνητα.
Βασικός παράγοντας που οδήγησε στο να παρθεί τώρα η απόφαση για την κατασκευή ενός Gigafactory στην Κίνα είναι ότι πρόσφατα καταργήθηκε ένας νόμος που απαγόρευε σε ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν αποκλειστικά δικά τους εργοστάσια και τις υποχρέωνε να το κάνουν σε συνεργασία με κάποια κινέζικη.
Η Tesla εκτός από την Κίνα θέλει να επεκταθεί περαιτέρω και για αυτό σχεδιάζει την κατασκευή ενός Gigafactory και στην ευρωπαϊκή ήπειρο.