![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/1/23/photon31305f84188.jpg?itok=vQKfsHph)
Οι νέες πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που θα ισχύουν από το 2021 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καταδικάζουν το Jimny να σταματήσει την εμπορική του διάθεση στη Γηραιά Ήπειρο.
Η συγκεκριμένη πληροφορία έγινε γνωστή από μέσα της Ινδίας, χώρα στην οποία τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας είναι ιδιαίτερα δημοφιλή.
Το πρόβλημα που αναγκάζει τη Suzuki να σταματήσει τη διάθεση του Jimny στην Ευρώπη, είναι ότι η κάθε μάρκα πρέπει να διατηρεί το μέσο όρο εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων που πουλάει κάτω από κάποιο όριο. Αυτή τη στιγμή ο πήχης είναι στα 120 γρ./χλμ. όμως από το 2021 θα πέσει στα 95 γρ./χλμ. Δεδομένου ότι το ιαπωνικό σκληροτράχηλο μοντέλο εκπέμπει 154 γρ./χλμ. όταν εφοδιάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο και 170 γρ./χλμ. όταν εφοδιάζεται με αυτόματο, δεν είναι δύσκολο να κατανοήσουμε την απόφαση της εταιρείας.
Ωστόσο, στους νόμους υπάρχουν παραθυράκια και η συγκεκριμένη περίπτωση δεν αποτελεί εξαίρεση. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία έχει θέσει τα όρια ρύπων μόνο για τα επιβατικά μοντέλα, όμως στα επαγγελματικά τα πράγματα είναι πιο χαλαρά. Έτσι, η λύση που εξετάζουν στη Suzuki είναι να συνεχίσει η εμπορική πορεία του Jimny στην Ευρώπη, αφού πρώτα γίνουν κάποιες αλλαγές στην καμπίνα και αφαιρεθούν τα πίσω καθίσματα.
Μία ακόμα λύση θα ήταν η αντικατάσταση του ατμοσφαιρικού κινητήρα των 1.5 λίτρων που αποδίδει 102 ίππους, από κάποιο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο πιο μικρού κυβισμού ή μία από τις υβριδικές επιλογές που έχει ήδη στην γκάμα της η Suzuki. Σύμφωνα με τα ινδικά μέσα η εταιρεία κινείται προς αυτό το σενάριο, όμως ακόμα δεν είναι σίγουρο πότε θα υπάρξουν εξελίξεις.
Όσο θα γίνονται πιο αυστηρές οι προδιαγραφές ρύπων, τόσο θα πληθαίνουν τα μοντέλα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αναγκαστούν να “κόψουν” από την παραγωγή. Αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους για την “έκρηξη” των ηλεκτρικών που βλέπουμε το τελευταίο διάστημα, η οποία θα γίνει εντονότερη σταδιακά.