![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/1/17/photon31244f84063.jpg?itok=ifqI9wV6)
Προφανώς η Skoda δεν ανακάλυψε τον τροχό, καθώς αυτό συνέβη χιλιάδες χρόνια πριν.
Παράλληλα το σχήμα του τροχού ήταν, είναι και θα είναι κυκλικό, ώστε να μπορεί να γυρίζει. Ωστόσο η τσέχικη εταιρεία μας διευκρινίζει ότι η σχεδίαση των ζαντών δεν είναι μια απλή διαδικασία.
Το Τμήμα Σχεδίασης της Skoda αποτελείται από μια ομάδα ατόμων με προέλευση από 26 διαφορετικές χώρες, ενώ είναι επιφορτισμένο να δημιουργεί για κάθε νέο μοντέλο μια γκάμα από ζάντες.
Κάθε φορά πέφτουν στο τραπέζι αρχικά μέχρι και 100 διαφορετικά σχέδια, ενώ μόνο τα μισά περνάνε στο επόμενο στάδιο και ο δρόμος μέχρι την παραγωγή είναι αρκετά μακρύς.
Τα σχέδια των νέων ζαντών που κερδίζουν τις περισσότερες θετικές ψήφους των σχεδιαστών δημιουργούνται σε κλίμακα και τοποθετούνται στο καλούπι του νέου μοντέλου που έχει φτιαχτεί σε πραγματικές διαστάσεις, ώστε να εξακριβωθεί αν ο συνδυασμός είναι καλαίσθητος. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι ο συνδυασμός δεν πρέπει να δείχνει «εύθραυστος».
Ένας άλλος τρόπος για να προσδιοριστεί αν η ζάντα είναι ταιριαστή με το νέο μοντέλο είναι η προβολή της σε ένα μεγάλο LED τοίχο στο στούντιο σχεδιασμού. Επίσης χρησιμοποιείται κάθε είδους τεχνολογία, όπως η τρισδιάστατη εκτύπωση και η εικονική πραγματικότητα, η οποία επιτρέπει στους σχεδιαστές να κοιτάζουν το αυτοκίνητο από διαφορετικές γωνίες και να το προβάλλουν σε κίνηση.
Στο σημείο αυτό τονίζεται ότι πρέπει να μελετηθεί πως θα δείχνει μια νέα ζάντα όχι μόνο όταν θα είναι στάσιμη, αλλά και εν κινήσει. Η εικόνα των ζαντών επηρεάζεται από την κρυσταλλική σχεδίαση, η οποία είναι η κεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda, εμπνευσμένη από την πλούσια παράδοση των Τσέχων στην υαλουργία.
Παράλληλα το Τμήμα Σχεδίασης πρέπει να συνεργαστεί και με το Τμήμα Τεχνικής Ανάπτυξης, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι νέες ζάντες είναι συμπαγείς και ανθεκτικές, εναρμονίζονται με τα κριτήρια αεροδυναμικής και συμβάλουν στη επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου.