Είστε εδώ

Auto News

Skoda: Τα στάδια σχεδίασης μιας νέας ζάντας

του Γιώργου Ψαρρά

Προφανώς η Skoda δεν ανακάλυψε τον τροχό, καθώς αυτό συνέβη χιλιάδες χρόνια πριν.

Παράλληλα το σχήμα του τροχού ήταν, είναι και θα είναι κυκλικό, ώστε να μπορεί να γυρίζει. Ωστόσο η τσέχικη εταιρεία μας διευκρινίζει ότι η σχεδίαση των ζαντών δεν είναι μια απλή διαδικασία.

Το Τμήμα Σχεδίασης της Skoda αποτελείται από μια ομάδα ατόμων με προέλευση από 26 διαφορετικές χώρες, ενώ είναι επιφορτισμένο να δημιουργεί για κάθε νέο μοντέλο μια γκάμα από ζάντες.

Κάθε φορά πέφτουν στο τραπέζι αρχικά μέχρι και 100 διαφορετικά σχέδια, ενώ μόνο τα μισά περνάνε στο επόμενο στάδιο και ο δρόμος μέχρι την παραγωγή είναι αρκετά μακρύς.

Τα σχέδια των νέων ζαντών που κερδίζουν τις περισσότερες θετικές ψήφους των σχεδιαστών δημιουργούνται σε κλίμακα και τοποθετούνται στο καλούπι του νέου μοντέλου που έχει φτιαχτεί σε πραγματικές διαστάσεις, ώστε να εξακριβωθεί αν ο συνδυασμός είναι καλαίσθητος. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι ο συνδυασμός δεν πρέπει να δείχνει «εύθραυστος».

Ένας άλλος τρόπος για να προσδιοριστεί αν η ζάντα είναι ταιριαστή με το νέο μοντέλο είναι η προβολή της σε ένα μεγάλο LED τοίχο στο στούντιο σχεδιασμού. Επίσης χρησιμοποιείται κάθε είδους τεχνολογία, όπως η τρισδιάστατη εκτύπωση και η εικονική πραγματικότητα, η οποία επιτρέπει στους σχεδιαστές να κοιτάζουν το αυτοκίνητο από διαφορετικές γωνίες και να το προβάλλουν σε κίνηση.

Στο σημείο αυτό τονίζεται ότι πρέπει να μελετηθεί πως θα δείχνει μια νέα ζάντα όχι μόνο όταν θα είναι στάσιμη, αλλά και εν κινήσει. Η εικόνα των ζαντών επηρεάζεται από την κρυσταλλική σχεδίαση, η οποία είναι η κεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda, εμπνευσμένη από την πλούσια παράδοση των Τσέχων στην υαλουργία.

Παράλληλα το Τμήμα Σχεδίασης πρέπει να συνεργαστεί και με το Τμήμα Τεχνικής Ανάπτυξης, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι νέες ζάντες είναι συμπαγείς και ανθεκτικές, εναρμονίζονται με τα κριτήρια αεροδυναμικής και συμβάλουν στη επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.