Τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι πολύ πιο εύκολο να γίνουν τετρακίνητα καθώς δε χρειάζονται πολύπλοκα συστήματα που προσθέτουν βάρος, παρά μόνο την τοποθέτηση τουλάχιστον ενός κινητήρα σε κάθε άξονα, κίνηση που ετοιμάζεται να κάνει η Nissan με το σύστημα e-4ORCE, για το οποίο θέλει να μας δώσει περισσότερες πληροφορίες.
Φυσικά το γράμμα e στην ονομασία του συστήματος υποδηλώνει ότι πρόκειται για ηλεκτρική τεχνολογία (από τη λέξη electricity που σημαίνει ηλεκτρισμός), ενώ ο αριθμός 4 είναι ενδεικτικός ότι η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς.
Ας δούμε με ποιον τρόπο έχουν υλοποιήσει την ηλεκτρική τετρακίνηση οι Ιάπωνες. Το βασικότερο στοιχείο είναι ότι έχουν χρησιμοποιηθεί δύο ηλεκτρικοί κινητήρες, με τον καθένα να αναλαμβάνει την κίνηση ενός άξονα.
Η Nissan βρίσκεται στα τελευταία στάδια εξέλιξης του e-4ORCE, για το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί τεχνογνωσία από το σύστημα διαμοιρασμού της ροπής με την ονομασία ATTESA E-TS του GT-R και από το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης του Patrol.
Για τις απαραίτητες δοκιμές η Nissan χρησιμοποίησε αρχικά ένα τροποποιημένο Leaf, ενώ προχώρησε και σε πολύ περιορισμένη επίδειξη του συστήματος στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου του Τόκιο το 2019 και στην έκθεση CES που έγινε στο Λας Βέγκας φέτος.
Η εταιρεία αναφέρει ότι το e-4ORCE βοηθάει τον οδηγό με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους. Ο πρώτος είναι η διατήρηση της ποιότητας κύλισης ακόμα και σε καταστάσεις έντονης επιτάχυνσης ή ξαφνικής κίνησης για αποφυγή εμποδίου όπως ένα ζώο.
Ο δεύτερος είναι το αυξημένο κράτημα και η βελτίωση της ακρίβειας στους χειρισμούς, εξασφαλίζοντας ότι το αυτοκίνητο θα παραμείνει προβλέψιμο στις αντιδράσεις του.
Ο τρίτος είναι η άνεση καθώς το σύστημα φροντίζει να μειώνεται η ταλάντευση του αυτοκινήτου στην επιτάχυνση και το φρενάρισμα και ο τέταρτος η ανταπόκριση σε ιδιαίτερες συνθήκες, όπως όταν στο οδόστρωμα υπάρχει νερό, πάγος ή χιόνι, άρα η πρόσφυση είναι μειωμένη.
Προς το παρόν η Nissan δεν αναφέρει αν η τετρακίνηση θα είναι κομμάτι του στάνταρ εξοπλισμού στο Leaf.