Είστε εδώ

Auto News

Nissan e-4ORCE: Η τετρακίνηση στην ηλεκτρική εποχή

του Σωτήριου Χάλλα

Τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι πολύ πιο εύκολο να γίνουν τετρακίνητα καθώς δε χρειάζονται πολύπλοκα συστήματα που προσθέτουν βάρος, παρά μόνο την τοποθέτηση τουλάχιστον ενός κινητήρα σε κάθε άξονα, κίνηση που ετοιμάζεται να κάνει η Nissan με το σύστημα e-4ORCE, για το οποίο θέλει να μας δώσει περισσότερες πληροφορίες.

Φυσικά το γράμμα e στην ονομασία του συστήματος υποδηλώνει ότι πρόκειται για ηλεκτρική τεχνολογία (από τη λέξη electricity που σημαίνει ηλεκτρισμός), ενώ ο αριθμός 4 είναι ενδεικτικός ότι η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς.

Ας δούμε με ποιον τρόπο έχουν υλοποιήσει την ηλεκτρική τετρακίνηση οι Ιάπωνες. Το βασικότερο στοιχείο είναι ότι έχουν χρησιμοποιηθεί δύο ηλεκτρικοί κινητήρες, με τον καθένα να αναλαμβάνει την κίνηση ενός άξονα.

Η Nissan βρίσκεται στα τελευταία στάδια εξέλιξης του e-4ORCE, για το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί τεχνογνωσία από το σύστημα διαμοιρασμού της ροπής με την ονομασία ATTESA E-TS του GT-R και από το έξυπνο σύστημα τετρακίνησης του Patrol.

Για τις απαραίτητες δοκιμές η Nissan χρησιμοποίησε αρχικά ένα τροποποιημένο Leaf, ενώ προχώρησε και σε πολύ περιορισμένη επίδειξη του συστήματος στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου του Τόκιο το 2019 και στην έκθεση CES που έγινε στο Λας Βέγκας φέτος.

Η εταιρεία αναφέρει ότι το e-4ORCE βοηθάει τον οδηγό με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους. Ο πρώτος είναι η διατήρηση της ποιότητας κύλισης ακόμα και σε καταστάσεις έντονης επιτάχυνσης ή ξαφνικής κίνησης για αποφυγή εμποδίου όπως ένα ζώο.

Ο δεύτερος είναι το αυξημένο κράτημα και η βελτίωση της ακρίβειας στους χειρισμούς, εξασφαλίζοντας ότι το αυτοκίνητο θα παραμείνει προβλέψιμο στις αντιδράσεις του.

Ο τρίτος είναι η άνεση καθώς το σύστημα φροντίζει να μειώνεται η ταλάντευση του αυτοκινήτου στην επιτάχυνση και το φρενάρισμα και ο τέταρτος η ανταπόκριση σε ιδιαίτερες συνθήκες, όπως όταν στο οδόστρωμα υπάρχει νερό, πάγος ή χιόνι, άρα η πρόσφυση είναι μειωμένη.

Προς το παρόν η Nissan δεν αναφέρει αν η τετρακίνηση θα είναι κομμάτι του στάνταρ εξοπλισμού στο Leaf.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.