![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/6/21/photon25691f67405.jpg?itok=Qd6cNmqJ)
Όλοι μπορούμε να παρατηρήσουμε γύρω μας ότι η κατανάλωση των αυτοκινήτων μειώνεται συνεχώς ενώ η ιπποδύναμή τους βελτιώνεται και αυτό ακριβώς έρχεται να επιβεβαιώσει μία έρευνα που έγινε στις Η.Π.Α.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας ο μέσος όρος κατανάλωσης καυσίμου των νέων αυτοκινήτων έχει μειωθεί από το 2008 μέχρι σήμερα κατά 24% την ίδια στιγμή που ο μέσος όρος στην ιπποδύναμη έχει αυξηθεί κατά 14%.
Βέβαια, αν αφήσουμε στην άκρη τα ποσοστά και ασχοληθούμε με τους αριθμούς θα καταλάβουμε πόσο μεγάλη είναι η διαφορά ανάμεσα στην αγορά της Αμερικής και τη δικιά μας καθώς εκεί ο μέσος όρος στην ιπποδύναμη των καινούριων αυτοκινήτων που πωλούνται φτάνει τους 300 ίππους.
Το σήμα κατατεθέν των αμερικάνικων αυτοκινήτων, οι πολλών κυβικών κινητήρες V8 “αργοπεθαίνουν” καθώς, πλέον, το ποσοστό τους στις πωλήσεις έχει περιοριστεί στο 16% και βαίνει συνεχώς μειούμενο.
Ο “θάνατος” των V8 έρχεται οφείλεται στους σύγχρονους τετρακύλινδρους κινητήρες οι οποίοι μπορούν να αποδώσουν την ίδια ή και περισσότερη ισχύ απλά με τη χρήση ενός τούρμπο ή ενός κομπρέσορα (ή τη συνδυασμένη χρήση και των δύο) και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το ποσοστό των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων αγγίζει το 50% ενώ το 10% έχουν φτάσει τα αυτοκίνητα που έχουν κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση.
Μπορεί οι αριθμοί να είναι τελείως διαφορετικοί όμως οι τάσεις είναι παρόμοιες και αν κοιτάξουμε γύρω μας θα δούμε ότι τα καινούρια αυτοκίνητα καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο από ποτέ, είναι καθαρότερα από ποτέ άλλοτε ενώ ταυτόχρονα μπορούν να μας προσφέρουν σαφώς περισσότερη ισχύ σε σχέση με το παρελθόν χωρίς να θέλουν δύο ή και τρία ρεζερβουάρ για να κάνουμε μια διαδρομή όπως το Αθήνα-Θεσσαλονίκη.