Είστε εδώ

Auto News

Νέοι κινητήρες: Λιγότερο καύσιμο σημαίνει περισσότεροι ίπποι

του Σωτήριου Χάλλα

Όλοι μπορούμε να παρατηρήσουμε γύρω μας ότι η κατανάλωση των αυτοκινήτων μειώνεται συνεχώς ενώ η ιπποδύναμή τους βελτιώνεται και αυτό ακριβώς έρχεται να επιβεβαιώσει μία έρευνα που έγινε στις Η.Π.Α.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας ο μέσος όρος κατανάλωσης καυσίμου των νέων αυτοκινήτων έχει μειωθεί από το 2008 μέχρι σήμερα κατά 24% την ίδια στιγμή που ο μέσος όρος στην ιπποδύναμη έχει αυξηθεί κατά 14%.

Βέβαια, αν αφήσουμε στην άκρη τα ποσοστά και ασχοληθούμε με τους αριθμούς θα καταλάβουμε πόσο μεγάλη είναι η διαφορά ανάμεσα στην αγορά της Αμερικής και τη δικιά μας καθώς εκεί ο μέσος όρος στην ιπποδύναμη των καινούριων αυτοκινήτων που πωλούνται φτάνει τους 300 ίππους.

Το σήμα κατατεθέν των αμερικάνικων αυτοκινήτων, οι πολλών κυβικών κινητήρες V8 “αργοπεθαίνουν” καθώς, πλέον, το ποσοστό τους στις πωλήσεις έχει περιοριστεί στο 16% και βαίνει συνεχώς μειούμενο.

Ο “θάνατος” των V8 έρχεται οφείλεται στους σύγχρονους τετρακύλινδρους κινητήρες οι οποίοι μπορούν να αποδώσουν την ίδια ή και περισσότερη ισχύ απλά με τη χρήση ενός τούρμπο ή ενός κομπρέσορα (ή τη συνδυασμένη χρήση και των δύο) και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το ποσοστό των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων αγγίζει το 50% ενώ το 10% έχουν φτάσει τα αυτοκίνητα που έχουν κάποιας μορφής ηλεκτροκίνηση.

Μπορεί οι αριθμοί να είναι τελείως διαφορετικοί όμως οι τάσεις είναι παρόμοιες και αν κοιτάξουμε γύρω μας θα δούμε ότι τα καινούρια αυτοκίνητα καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο από ποτέ, είναι καθαρότερα από ποτέ άλλοτε ενώ ταυτόχρονα μπορούν να μας προσφέρουν σαφώς περισσότερη ισχύ σε σχέση με το παρελθόν χωρίς να θέλουν δύο ή και τρία ρεζερβουάρ για να κάνουμε μια διαδρομή όπως το Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.