Η AMG, το τμήμα της Mercedes που αναλαμβάνει τις εκδόσεις υψηλών επιδόσεων, έχει αρχίσει να υιοθετεί την ηλεκτροκίνηση με τη χρήση ήπια υβριδικών συνόλων στα μοντέλα που φέρουν τον κωδικό 53, όμως ακόμα δεν έχει δείξει κάποιο δείγμα αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου.
Όπως είναι αναμενόμενο, με την κατεύθυνση που παίρνει η αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια αυτό θα αλλάξει. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Daimler, Όλα Καλένιους, ο οποίος πρόσφατα διαδέχτηκε τον Ντίτερ Τσέτσε, στα μοντέλα της AMG κυρίαρχο ρόλο έχει η εμπειρία που αποκομίζει ο οδηγός, οπότε σταδιακά θα υπάρξει ένα σημείο όπου δε θα έχει σημασία αν η κίνηση προέρχεται από κινητήρα εσωτερικής καύσης, υβριδικό ή ηλεκτρικό.
Αν και ο Καλένιους δεν ανέφερε ποιο θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα φέρει τα σήματα της AMG, υπάρχει έντονη φημολογία ότι αυτό θα γίνει όταν βγει στην παραγωγή το EQS. Πρόκειται για μοντέλο που βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του πρωτότυπου και θα αποτελέσει την ηλεκτρική εκδοχή της S-Class.
Αν και έχει σχεδόν ξεχαστεί, η πρώτη προσπάθεια της AMG στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν το 2013, όταν δημιούργησε μία έκδοση της SLS AMG που κινούνταν με μπαταρίες. Η ονομασία του μοντέλου που προέκυψε από αυτή την προσπάθεια ήταν SLS AMG Electric Drive. Η ισχύς του έφτανε τους 750 ίππους και τα 1.000 Nm ροπής, με αποτέλεσμα το 0-100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε 3.9 δευτερόλεπτα και η τελική να είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα.
Ωστόσο, το αγοραστικό κοινό δεν ανταποκρίθηκε θετικά στη δημιουργία των Γερμανών. Μάλιστα, αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία, λέγεται ότι πουλήθηκαν λιγότερες από 100 μονάδες. Βέβαια, το 2013 η εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είχε προχωρήσει όσο σήμερα, ενώ και το κοινό δεν ήταν τόσο θετικό απέναντι στην ιδέα ενός supercar χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Περιμένουμε να δούμε ποια θα είναι τα επόμενα βήματα της AMG στο χώρο της ηλεκτροκίνησης.
Στην εικόνα βλέπετε το πρωτότυπο EQS, όπως εκτίθεται αυτές τις ημέρες στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.