Είστε εδώ

Auto News

Lexus UX 300e:Ηλεκτρικό με ανθεκτική μπαταρία

του Γιώργου Ψαρρά

Έχοντας κατασκευάσει από το 2005 πάνω από 1,7 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα η Lexus σίγουρα έχει μεγάλη πείρα στην παραγωγή μπαταριών.

Επομένως το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής της, το νέο UX 300e, είναι λογικό να καμαρώνει για τη μπαταρία ιόντων λιθίου που ενσωματώνει. Σύμφωνα με την ιαπωνική premium εταιρεία η εν λόγω μπαταρία, χωρητικότητας 54.3 kWh, με μια πλήρη φόρτιση της προσφέρει αυτονομία 300 χλμ. (μέτρηση WLTP).

Βρίσκεται ενσωματωμένη κάτω από το δάπεδο του οχήματος και από τα πίσω καθίσματα, εξασφαλίζοντας έτσι χαμηλότερο κέντρο βάρους. Η διάταξη της αυτή δεν επηρεάζει την πρακτικότητα και τους χώρους του ηλεκτροκίνητου αστικού crossover.

H μπαταρία ιόντων λιθίου τώρα του νέου UX 300e αποτελείται από 288 κελιά, ενώ αισθητήρες παρακολουθούν την τάση κάθε κελιού αλλά και τη θερμοκρασία της μπαταρίας.

Σε συνδυασμό με το προηγμένο σύστημα διαχείρισης μπαταρίας αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μέγιστη αυτονομία και χρησιμοποιήσιμη χωρητικότητας κάθε κελιού. Παράλληλα η Lexus ανέπτυξε ένα αερόψυκτο σύστημα για το UX 300e, το οποίο είναι ασφαλέστερο και ελαφρύτερο από τα υδρόψυκτα συστήματα. Σε συνδυασμό με τον κλιματισμό της καμπίνας, βελτιώνεται η διάρκεια ζωής και η απόδοση φόρτισης.

Σημειώνεται ακόμα ότι τα θερμαντικά στοιχεία κάτω από τη μπαταρία ιόντων λιθίου ελαχιστοποιούν την επίδραση του κρύου το χειμώνα διασφαλίζοντας ότι η πλήρης ισχύς είναι άμεσα διαθέσιμη. Επίσης η μπαταρία προφυλάσσεται από νερό και σκόνη με μια λαστιχένια επίστρωση.

Το πόσο σίγουρη είναι η Lexus για τη μπαταρία ιόντων λιθίου του νέου UX 300e αποδεικνύεται από το γεγονός ότι συνοδεύεται από εγγύηση 10 ετών ή 1.000.000 χλμ. για όλα τα λειτουργικά της προβλήματα και μείωση της χωρητικότητας της κάτω του 70%, υπό τον όρο ότι ο ιδιοκτήτης πραγματοποιεί τα προβλεπόμενα σέρβις.

Τέλος, να πούμε ότι ο ηλεκτροκινητήρας του νέου UX 300e παράγει 204 ίππους και 300 Nm ροπής, συνεργάζεται με ένα νέο συμπαγές κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ επιτρέπει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,5 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.