![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/5/9/photon32489f87551.jpg?itok=LPYR187O)
Έχοντας κατασκευάσει από το 2005 πάνω από 1,7 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα η Lexus σίγουρα έχει μεγάλη πείρα στην παραγωγή μπαταριών.
Επομένως το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής της, το νέο UX 300e, είναι λογικό να καμαρώνει για τη μπαταρία ιόντων λιθίου που ενσωματώνει. Σύμφωνα με την ιαπωνική premium εταιρεία η εν λόγω μπαταρία, χωρητικότητας 54.3 kWh, με μια πλήρη φόρτιση της προσφέρει αυτονομία 300 χλμ. (μέτρηση WLTP).
Βρίσκεται ενσωματωμένη κάτω από το δάπεδο του οχήματος και από τα πίσω καθίσματα, εξασφαλίζοντας έτσι χαμηλότερο κέντρο βάρους. Η διάταξη της αυτή δεν επηρεάζει την πρακτικότητα και τους χώρους του ηλεκτροκίνητου αστικού crossover.
H μπαταρία ιόντων λιθίου τώρα του νέου UX 300e αποτελείται από 288 κελιά, ενώ αισθητήρες παρακολουθούν την τάση κάθε κελιού αλλά και τη θερμοκρασία της μπαταρίας.
Σε συνδυασμό με το προηγμένο σύστημα διαχείρισης μπαταρίας αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μέγιστη αυτονομία και χρησιμοποιήσιμη χωρητικότητας κάθε κελιού. Παράλληλα η Lexus ανέπτυξε ένα αερόψυκτο σύστημα για το UX 300e, το οποίο είναι ασφαλέστερο και ελαφρύτερο από τα υδρόψυκτα συστήματα. Σε συνδυασμό με τον κλιματισμό της καμπίνας, βελτιώνεται η διάρκεια ζωής και η απόδοση φόρτισης.
Σημειώνεται ακόμα ότι τα θερμαντικά στοιχεία κάτω από τη μπαταρία ιόντων λιθίου ελαχιστοποιούν την επίδραση του κρύου το χειμώνα διασφαλίζοντας ότι η πλήρης ισχύς είναι άμεσα διαθέσιμη. Επίσης η μπαταρία προφυλάσσεται από νερό και σκόνη με μια λαστιχένια επίστρωση.
Το πόσο σίγουρη είναι η Lexus για τη μπαταρία ιόντων λιθίου του νέου UX 300e αποδεικνύεται από το γεγονός ότι συνοδεύεται από εγγύηση 10 ετών ή 1.000.000 χλμ. για όλα τα λειτουργικά της προβλήματα και μείωση της χωρητικότητας της κάτω του 70%, υπό τον όρο ότι ο ιδιοκτήτης πραγματοποιεί τα προβλεπόμενα σέρβις.
Τέλος, να πούμε ότι ο ηλεκτροκινητήρας του νέου UX 300e παράγει 204 ίππους και 300 Nm ροπής, συνεργάζεται με ένα νέο συμπαγές κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ επιτρέπει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 7,5 δευτ. και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα.