Είστε εδώ

Auto News

Ηλεκτρικά: Τελικά, πόσο μολύνουν πραγματικά;

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί οι κυβερνήσεις να προωθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ώστε να μειώσουν μόλυνση του περιβάλλοντος, όμως υπάρχουν πολλές φωνές που υποστηρίζουν ότι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μπορούν να ρυπαίνουν το ίδιο ή και περισσότερο σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα.

Μία νέα έρευνα προσπαθεί να ρίξει φως σε αυτό το ερώτημα. Τελικά είναι τα ηλεκτροκίνητα πιο “καθαρά” ή όχι;

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Sustainability και υποστηρίζει όχι ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Οι ερευνητές εξέτασαν το 2015 σε αυτό που βρήκαν είναι ότι η οδήγηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού έχει χαμηλότερες εκπομπές για το περιβάλλον ακόμα και αν ληφθεί υπόψιν ολόκληρος ο κύκλος ζωής του οχήματος. Βέβαια, σημαντικό ρόλο στο πόσο πράσινη θα είναι μία μορφή μετακίνησης, παίζει ο τρόπος παραγωγής του ρεύματος που χρησιμοποιεί το δίκτυο της εκάστοτε χώρας.

Συγκεκριμένα βρέθηκε ότι ακόμα και τα λιγότερο αποδοτικά ηλεκτρικά, εκπέμπουν χαμηλότερους ρύπους συγκριτικά με τα πολύ αποδοτικά νέα βενζινοκίνητα, με την προϋπόθεση ότι οι εκπομπές του δικτύου είναι κάτω από 700 γρ. CO2 για κάθε kWh.

Πιο αναλυτικά, από τις 59 χώρες που εξέτασαν οι ερευνητές στις 53 τα οχήματα με μπαταρία μόλυναν λιγότερο. Μερικά παραδείγματα χωρών όπου δεν ίσχυε το παραπάνω είναι Ινδία, η Πολωνία και η Τσεχία.

Καταλήγοντας, ο επικεφαλής, Ντρ. Φλόριαν Νόμπλοχ, επεσήμανε ότι ιδέα πως τα ηλεκτρικά μολύνουν περισσότερο από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι μύθος.

 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.