Είστε εδώ

Auto News

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Για ποιο λόγο ενώνονται οι Ιάπωνες κατασκευαστές;

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί οι εταιρείες να ανακοινώνουν συνεχώς φιλόδοξα πλάνα για νέα ηλεκτρικά μοντέλα και αύξηση του μεριδίου τους στο εγγύς μέλλον όμως υπάρχουν δύο βασικά προβλήματα, η αυτονομία και το κόστος αγοράς. Πηγή και των δύο προβλημάτων είναι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται σήμερα με τη λύση να βρίσκεται στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid-state batteries).

Η τεχνολογία των μπαταριών στερεάς κατάστασης μπορεί να λύσει αρκετά από τα προβλήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς δεν έχει υγρούς καταλύτες που μπορεί να διαρρεύσουν, έχει μεγαλύτερη ενεργειακή αυτονομία (δηλαδή χωράει περισσότερη ενέργεια σε μικρότερο χώρο), έχει λιγότερα εξαρτήματα, είναι πιο ασφαλής, περιλαμβάνει πιο εύκολες διαδικασίες παραγωγής και το κυριότερο μειώνει κατά πολύ το κόστος παραγωγής.

Ωστόσο, μέχρι στιγμής, παρά τα πολλαπλά οφέλη της τεχνολογίας αυτής δεν την έχουμε δει να εφαρμόζεται από κάποια αυτοκινητοβιομηχανία και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν είναι ακόμα αρκετά ώριμη για εμπορική χρήση. Αυτός είναι και ο λόγος που τρεις από τις μεγαλύτερες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες (Honda, Nissan, Toyota) ενώνουν τις δυνάμεις τους με το ερευνητικό κέντρο Libtec (Lithium-Ion Battery Technology and Evaluation Center) και τις εταιρείες κατασκευής μπαταριών Panasonic και GS Yuasa.

Μάλιστα, την προσπάθεια αυτή στηρίζει και η ιαπωνική κυβέρνηση η οποία μέσω του υπουργείου οικονομικών θα χρηματοδοτήσει το Libtec με 1.6 δις γουάν (12.37 εκατομμύρια ευρώ). Το πλάνο αυτής της συνεργασίας κέει ότι μέχρι το 2025 θα έχει δημιουργηθεί μπαταρία που θα μπορεί να εξασφαλίσει αυτονομία 550 χλμ. και μέχρι το 2030 θα έχει αυξήσει την αυτονομία στα 800 χλμ.

Μπορεί σε πρώτη ανάγνωση η ένωση των τριών ανταγωνιστριών εταιρειών να φαίνεται παράξενη όμως βρίσκει την εξήγησή της αν κοιτάξουμε ότι μέχρι το 2013 η Ιαπωνία είχε τον έλεγχο του 70% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών και τώρα βρίσκεται στο 41%.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.