Είστε εδώ

Auto News

Fiat: Πιο "πράσινα" γίνονται τα 500 και Panda

του Σωτήριου Χάλλα

Το 500 και το Panda κάνουν το πρώτα τους βήματα προς το ηλεκτρικό μέλλον, καθώς η Fiat παρουσίασε ένα νέο ήπια υβριδικό σύνολο το οποίο θα εξοπλίζει από εδώ και στο εξής τα δύο μοντέλα.

Το νέο σύνολο θα είναι μέλος της οικογένειας κινητήρων Firefly και αποτελείται από τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.0 λίτρου, ο οποίος συνδυάζεται με ένα μικρό ηλεκτρικό μοτέρ που λειτουργεί στα 12 Volts και μπαταρία χωρητικότητας 11 Ah, με τη συνολική απόδοση να φτάνει τους 70 ίππους και τα 92 Nm ροπής. Ουσιαστικά με αυτό οι Ιταλοί αντικαθιστούσαν τον κινητήρα 1.2 λίτρων που χρησιμοποιούσαν μέχρι τώρα.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας δε μεταδίδει κίνηση στους τροχούς αλλά χρησιμοποιείται για την εκκίνηση του θερμικού μοτέρ και την υποβοήθησή του κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης.

Όσο για την μπαταρία, ο ρόλος της είναι κρίσιμος. Εκεί αποθηκεύεται ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα, η οποία στη συνέχεια μπορεί να κατευθυνθεί προς το ηλεκτρικό μοτέρ. Επιπλέον, κάτω από τα 30 χλμ./ώρα υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης του θερμικού μοτέρ αν ο οδηγός επιλέξει τη νεκρά. Σε αυτή την περίπτωση τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου τροφοδοτούνται από την μπαταρία.

Μαζί με το ήπια υβριδικό σύνολο η Fiat μας συστήνει και ένα νέο χειροκίνητο κιβώτιο με έξι σχέσεις, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να βελτιώνει την οικονομία καυσίμου, ειδικά στην οδήγηση εκτός πόλης, ενώ τοποθετείται και 45 χλστ. πιο χαμηλά, φέρνοντας το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου πιο κοντά στο έδαφος, χαρακτηριστικό που βελτιώνει την οδική του συμπεριφορά.

Οι υβριδικές εκδόσεις των 500 και Panda θα ξεχωρίζουν από τα σχετικά σήματα επάνω τους τα οποία θα γράφουν τη λέξη Hybrid και στην γκάμα τους θα υπάρχει ένας ιδιαίτερος χρωματισμός με την ονομασία Dewdrop Green. Ακόμα, η ιταλική μάρκα θα δημιουργήσει ειδικές εκδόσεις με την ονομασία Launch Editions, οι οποίες θα έχουν ιδιαίτερης σχεδίασης ταπετσαρία που θα προέρχεται από ανακυκλωμένο πλαστικό.

Το εμπορικό λανσάρισμα του 500 Hybrid θα γίνει τον Φεβρουάριο στην Ευρώπη και τον Μάρτιο θα ακολουθήσει το Panda Hybrid, ενώ μέσα στη χρονιά που διανύουμε θα παρουσιαστεί και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του 500.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.