Είστε εδώ

Auto News

Dacia: Από το πρώτο της μοντέλο στο ηλεκτρικό Spring

του Γιώργου Ψαρρά

To ημερολόγιο δείχνει 1966 και στη Ρουμανία ιδρύεται η Dacia, η οποία τελικά το 1999 πέρασε στην ιδιοκτησία της Renault.

Ωστόσο υπήρχαν πάντα δεσμοί ανάμεσα τους, καθώς το πρώτο μοντέλο της Dacia, το 1100, βασίζονταν στο Renault 8, ενώ παράγονταν με εξαρτήματα που είχαν κατασκευαστεί στη Γαλλία.

Στόχος της Renault με την απόκτηση της Dacia ήταν να προσφέρει προσιτά μοντέλα στην αγορά της Ανατολικής Ευρώπης, χωρίς όμως συμβιβασμούς σε αξιοπιστία και ασφάλεια. Η συνταγή της επιτυχίας άλλωστε για τη Dacia ήταν πάντα η αρκετά καλή αναλογία αξίας/κόστους των μοντέλων της.

Το 2004 κάνει πρεμιέρα το Logan, το οποίο διακρίνονταν για το ευρύχωρο εσωτερικό, τον πλούσιο εξοπλισμό και την άκρως ανταγωνιστική τιμή του, η οποία ήταν συγκρίσιμη με ενός μεταχειρισμένου μοντέλου.

Το 2005 το Logan λανσάρεται σε ολόκληρη την Ευρώπη αναδεικνύοντας στο έπακρο τη Dacia. Το Logan υπάρχει ακόμα στη γκάμα της Dacia, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι από το 2014 μέχρι σήμερα οι αθροιστικές του πωλήσεις ξεπερνούν τις 1,8 εκατομμύρια μονάδες.

To 2008 έκανε πρεμιέρα το Sandero και το πιο περιπετειώδες Sandero Stepway, ενώ το 2010 το Duster τάραξε τα νερά των SUV με τις οff-road ικανότητες του και τον προσιτό του χαρακτήρα. Συνολικά η Dacia έχει πουλήσει 2,1 εκατομμύρια Sandero και 1,6 εκατομμύρια Duster.

Τον περασμένο Μάρτιο γνωρίσαμε το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Dacia, ένα μικρό crossover, μήκους μόλις 3,73 μέτρων, ονόματι Spring. Στην Ευρώπη θα διατεθεί το πρώτο εξάμηνο του 2021, ενώ η αυτονομία του θα βρίσκεται στα 200 χλμ. (μέτρηση WLTP).

Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια η Dacia στη Γηραιά Ήπειρο έχει πετύχει 6,5 εκατομμύρια πωλήσεις, ενώ το 2019 κατέκτησε το 3,8% από το μερίδιο της αγοράς.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.