To ημερολόγιο δείχνει 1966 και στη Ρουμανία ιδρύεται η Dacia, η οποία τελικά το 1999 πέρασε στην ιδιοκτησία της Renault.
Ωστόσο υπήρχαν πάντα δεσμοί ανάμεσα τους, καθώς το πρώτο μοντέλο της Dacia, το 1100, βασίζονταν στο Renault 8, ενώ παράγονταν με εξαρτήματα που είχαν κατασκευαστεί στη Γαλλία.
Στόχος της Renault με την απόκτηση της Dacia ήταν να προσφέρει προσιτά μοντέλα στην αγορά της Ανατολικής Ευρώπης, χωρίς όμως συμβιβασμούς σε αξιοπιστία και ασφάλεια. Η συνταγή της επιτυχίας άλλωστε για τη Dacia ήταν πάντα η αρκετά καλή αναλογία αξίας/κόστους των μοντέλων της.
Το 2004 κάνει πρεμιέρα το Logan, το οποίο διακρίνονταν για το ευρύχωρο εσωτερικό, τον πλούσιο εξοπλισμό και την άκρως ανταγωνιστική τιμή του, η οποία ήταν συγκρίσιμη με ενός μεταχειρισμένου μοντέλου.
Το 2005 το Logan λανσάρεται σε ολόκληρη την Ευρώπη αναδεικνύοντας στο έπακρο τη Dacia. Το Logan υπάρχει ακόμα στη γκάμα της Dacia, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι από το 2014 μέχρι σήμερα οι αθροιστικές του πωλήσεις ξεπερνούν τις 1,8 εκατομμύρια μονάδες.
To 2008 έκανε πρεμιέρα το Sandero και το πιο περιπετειώδες Sandero Stepway, ενώ το 2010 το Duster τάραξε τα νερά των SUV με τις οff-road ικανότητες του και τον προσιτό του χαρακτήρα. Συνολικά η Dacia έχει πουλήσει 2,1 εκατομμύρια Sandero και 1,6 εκατομμύρια Duster.
Τον περασμένο Μάρτιο γνωρίσαμε το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Dacia, ένα μικρό crossover, μήκους μόλις 3,73 μέτρων, ονόματι Spring. Στην Ευρώπη θα διατεθεί το πρώτο εξάμηνο του 2021, ενώ η αυτονομία του θα βρίσκεται στα 200 χλμ. (μέτρηση WLTP).
Τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια η Dacia στη Γηραιά Ήπειρο έχει πετύχει 6,5 εκατομμύρια πωλήσεις, ενώ το 2019 κατέκτησε το 3,8% από το μερίδιο της αγοράς.