Είστε εδώ

Auto News

BMW M3: 30 χρόνια οδηγικών απολαύσεων

του Motori Reporter

Φέτος συμπληρώνονται τρεις δεκαετίες από την στιγμή που η πρώτη BMW M3 βγήκε στην παραγωγή, από το εργοστάσιο της βαυαρικής φίρμας στο Ρέγκενσμπουργκ.

Ήταν η γενιά Ε30, ένα μοντέλο που ακόμα και σήμερα θεωρείται μέτρο σύγκρισης. Από το μακρινό 1986 έχουν περάσει αρκετές γενεές, φτάνοντας αισίως στην 5η, η οποία πλέον για πρώτη φορά ονομάζεται M4, σε ότι αφορά τις κουπέ και κάμπριο εκδόσεις. Επίσης, κοιτώντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η πρώτης γενιάς M3, η οποία δημιουργήθηκε ώστε να συμμετάσχει η BMW σε διάφορα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, διέθετε ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,3 λίτρων, με απόδοση 200 ίππων, την στιγμή που η τελευταίας γενιάς χρησιμοποιεί για πρώτη φορά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 3,0 λίτρων με απόδοση έως και 450 ίππους. Χάρη στα παραπάνω χαρακτηριστικά η αγωνιστική έκδοση της M3 αποτελεί τον φόβο και τρόμο των αντιπάλων της, κατακτώντας πολλά πρωταθλήματα τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες ηπείρους. Τα χρόνια περνούσαν και οι ειδικές εκδόσεις παρουσιάστηκαν με νέες προδιαγραφές και αυξημένες ιπποδυνάμεις, όπως οι «Εvolution I», «Evolution II», και η «M3 Sport Evolution», με τον κινητήρα να αυξάνεται στα 2,5 λίτρα και την απόδοση στους 238 ίππους. Η δεύτερη γενιά Ε36 διέθετε πλέον κινητήρα 3,0 λίτρων, απόδοσης 286 ίππων, ενώ συνδυαζόταν με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ λίγο αργότερα τοποθετείται κινητήρας 3,2 λίτρων με 321 ίππους και κιβώτιο 6 σχέσεων. Η τρίτη γενιά Ε46είναι και η πιο επιτυχημένη εμπορικά, με την Βαυαρή κυρία να διαθέτει κινητήρα 3,2 λίτρων, απόδοσης 343 ίππων, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (DSC). Και εδώ δεν έλειψαν οι ειδικές εκδόσεις, όπως η M3 CSL, με αυξημένη ισχύ 360 ίππων, κιβώτιο SMG και μειωμένο βάρος. Η τέταρτη γενιά Ε92 διέθετε έναν V8 κινητήρα 4,0 λίτρων με απόδοση 420 ίππων, οροφή από ανθρακονήματα και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή 7-τάχυτο M-DCT διπλού συμπλέκτη. Φτάνουμε στο 2014, όπου παρουσιάστηκε η υπάρχουσα BMW M3 (F80) λανσαρίστηκε το 2014 και για πρώτη φορά εφοδιάστηκε με 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα τεχνολογίας M TwinPower Turbo, με 431 ίππους. Παράλληλα, πριν από λίγους μήνες διατέθηκε η περιορισμένης παραγωγής BMW M3 «30 Jahre M3» σε 500 μονάδες, με αλλαγές στην ανάρτηση και ανεβασμένη ισχύ στους 450 ίππους. Φυσικά, στην τριάνταχρονη ιστορία της M3 υπήρξαν και κάποια μοντέλα που ποτέ δεν βγήκαν στην παραγωγή, όπως η M3 Pickup του 1986, η M3 Compact του 1996, η M3 Touring του 2000 και η νεότερη M3 Pickup του 2011.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.